معاون وزیر نفت با تشریح چهار برنامه اولویت دار برای توسعه صنعت پتروشیمی در دولت تدبیر و امید از حفظ سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس خبر داد و اعلام کرد: تکمیل طرح‌های پتروشیمی با پیشرفت بالای ۵۰ درصد در اولویت قرار دارد. به گزارش خبرگزاری مهر، عباس شعری مقدم در تشریح مهم‌ترین برنامه‌های توسعه صنعت پتروشیمی در دولت تدبیر و امید، گفت: اگرچه شرکت ملی صنایع پتروشیمی عظمت گذشته را ندارد، اما طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده می‌خواهیم همان تحولات قبلی را با سرمایه بخش خصوصی محقق کنیم و این کار چالش اصلی وزارت نفت است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه امروز نقش جدید و متفاوتی از قبل داریم، تصریح کرد: با ایفای درست نقش خود می توانیم اهمیت پتروشیمی را به آن برگردانیم.

معاون وزیر نفت با اشاره به واگذاری همه مجتمع‌های پتروشیمی به بخش خصوصی اظهار کرد: در حال حاضر شرکت ملی صنایع پتروشیمی چیزی ندارد اما نیروی انسانی کماکان دارایی نامشهود صنعت پتروشیمی برای راهبری و توسعه این صنعت کار آفرین است.

این مقام مسوول‌ برنامه‌های خود برای توسعه این صنعت را در ۴ بخش تقسیم کرد و افزود: تلاش می کنیم که بخشی از سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس را حفظ کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی یادآور شد: اولویت دوم کاری واحدهای در حال کار با ظرفیت پایین را به ظرفیت ۱۰۰ درصد می‌رسانیم که این کار خودش مانند یک سرمایه‌گذاری بزرگ است.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه اولویت سوم کاری ایجاد زمینه پیشرفت و بهره‌برداری از طرح‌هایی نیمه تمام پتروشیمی با پیشرفت بیش از ۵۰ درصد است، خاطرنشان کرد: برنامه پایانی تشویق بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی با تعریف و تبیین‌ ساز‌و‌کارهای جدید خواهد بود.