بهای نفت در معاملات دیروز بازارهای جهانی افزایش یافت. به گزارش «ایسنا» به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی در پی کاهش تعداد دکل‌های حفاری نفت آمریکا برای ششمین هفته متوالی افزایش یافت.

این در حالی است که سرمایه‌گذاران منتظر آمار تجاری چین در اواخر این هفته هستند تا سرنخ‌هایی را درباره تقاضای نفت در بزرگ‌ترین کشور مصرف‌کننده انرژی جهان به دست بیاورند. دیروز نفت سبک آمریکا با 46 سنت افزایش 50 دلار و 9 سنت در هر بشکه معامله شد و نفت برنت با 43 سنت افزایش به 53 دلار و هشت سنت در هر بشکه رسید. این در حالی است که براساس محاسبات دبیرخانه اوپک که بعد از ظهر روز یکشنبه اعلام شد، قیمت سبد نفت این سازمان جمعه گذشته با 5/ 1 درصد افزایش نسبت به روز پیش از آن، به 80/ 48 دلار در هر بشکه رسید.


شرکت خدمات نفتی بیکرهیوز اعلام کرد: شرکت‌های حفاری نفت در آمریکا در هفته منتهی به نهم اکتبر ۹ دکل حفاری را جمع‌آوری کردند و با این حساب مجموع دکل‌های حفاری نفت فعال در این کشور به ۶۰۵ عدد رسید. تعداد دکل‌های حفاری نفت در آمریکا به کمترین سطح از ژوئیه ۲۰۱۰ تاکنون رسیده است. شرکت‌های حفاری در پنج هفته گذشته تعداد ۶۱ دکل را جمع‌آوری کرده‌اند. این در حالی است که در هفته مشابه سال گذشته تعداد ۱۶۰۹ دکل حفاری در آمریکا فعال بود و متوسط کاهش تعداد دکل‌های حفاری نفت در آمریکا هفته‌ای ۲۰ دکل بوده است. موسسه گلدمن ساکس در واکنش به این اطلاعات اعلام کرد: تعداد دکل‌ها حاکی از این است که تولید نفت آمریکا در سه ماه دوم تا چهارم ۲۰۱۵، ۲۵۵ هزار بشکه در روز کاهش یافته است. این موسسه در عین حال اعلام کرد که کاهش سریع چاه‌های تکمیل نشده می‌تواند به افزایش قیمت در اواخر امسال و ۲۰۱۶ منجر شود.کاهش فعالیت حفاری نفت در آمریکا باعث افزایش قیمت نفت سبک این کشور حدود ۱۱ درصد در ماه جاری و تقریبا ۳۰ درصد بالاتر از قیمت‌های ماه آگوست شده است، اگرچه همچنان ۲۰ درصد کمتر از قیمت‌های ماه مه ‌امسال است. بانک ANZ در گزارشی اعلام کرد: کاهش دیگری در تعداد دکل‌های حفاری نفت آمریکا باعث افزایش قیمت نفت سبک این کشور شده، اما تمرکز روی انتشار اطلاعات تجاری چین است که مشخص می‌کند آیا قیمت‌های پایین تقاضای واردات را بالا نگه داشته است یا خیر.آمار تجاری چین که قرار است منتشر شود احتمالا به ضعف بیشتر در دومین اقتصاد جهان اشاره خواهد داشت و روز سه‌شنبه منتشر خواهد شد. برخی سرمایه‌گذاران نگران این هستند که یک رکود اقتصادی چشم‌انداز بین‌المللی ناپایدار کنونی را بیش از پیش به خطر بیندازد. تاکنون کاهش قیمت دلار باعث افزایش تقاضای نفت شده است.موسسه مورگان استنلی اعلام کرد: ما تعجب نخواهیم کرد اگر شاهد افزایش بیشتر قیمت شویم، اما این افزایش احتمالا محدود خواهد بود و مجددا شاهد قرار گرفتن قیمت نفت در یک محدوده مشخص تا پایان سال خواهیم بود.