راهنمای سفر به کیش

 اما مطالعه راهنمای سفر به کیش به شما کمک خواهد کرد که بیشترین لذت را از سفر خود برده و سفری دلچسب را تجربه کنید پس توصیه می کنیم که قبل از سفر حتما با مواردی آشنا شوید. کیش دارای آب و هوایی جنوبی و گرمسیر است و به همین دلیل حتما زمان مناسبی را برای سفر خود انتخاب کنید. جزیره کیش انتخاب مناسبی برای طبیعت دوستان خواهد بود چرا که می توانید انواع اقسام جاذبه های طبیعی و بخش های دست نخورده طبیعت را در آن مشاهده کنید. لازم به ذکر است که کیش دارای مراکز خرید بسیاری است و به همین دلیل بسیاری از مردم به قصد خرید به کیش سفر می کنند. در ادامه می خواهیم شما را با اصلی ترین موارد قابل توجه قبل از سفر به کیش آشنا سازیم:

برای سفر به جزیره کیش هیچگونه مشکلی برایتان وجود نخواهد داشت و بدون کوچکترین مشکلی می توانید از دو طریق سفر هوایی و زمینی آن را هدف قرار دهید. با خرید بلیط هواپیما کیش خواهید توانست خود را در مدت زمان کوتاهی به این جزیره رسانده و از تفریحات لذت بخش آن استفاده کنید. در سفر زمینی به کیش امکان سفر پیاده به وسیله قایق های موتوری از بندرعباس به کیش و همچنین سفر به همراه خودرو که آنها را سوار بر لنج های بزرگ می کنند وجود دارد اما سفر هوایی شرایط آسان تری خواهد داشت.

در سفر به یک منطقه ناآشنا ممکن است مشکلاتی شما را تهدید کند اما در صورتی که قبل از سفر اطلاعاتی در رابطه با شهر مقصد کسب کرده باشید می توانید بدون هیچگونه مشکلی یک سفر دلچسب برای خود به ارمغان آورید. راهنمای سفر به کیش کلیه دانستنی های مهم برای سفر را در اختیارتان قرار خواهد داد و پس از مطالعه این مطلب می توانید بدون هیچگونه نگرانی سفری بدون مشکل تجربه کنید.

آب و هوای کیش

بی شک اصلی ترین مورد حائز اهمیت در راهنمای سفر به کیش، آب و هوای منطقه است. کیش در جنوبی ترین مرز کشور قرار گرفته و دارای آب و هوای گرمسیری است. در فصل بهار آب و هوای معتدلی بر جزیره حاکم است و اوایل این فصل بهترین شرایط را برای سفر دارد و اردیبهشت ماه هم برای افرادی مناسب است که می خواهند سفری بدون دغدغه داشته باشند.

با نزدیک شدن به فصل تابستان دمای هوا به شدت افزایش یافته و ممکن است حتی به ۵۰ درجه هم برسد و هیچگونه بارشی در این فصل صورت نمیگیرد. آب و هوای پاییز هم شرایط یکسانی با بهار خواهد داشت اما نباید شرجی بودن هوا را فراموش کرد. در فصل پاییز شاهد بارش باران نیز هستیم و هرچه به زمستان نزدیک شویم از دمای هوا کاسته خواهد شد. زمستان شرایط آب و هوایی مناسبی بر جزیره حاکم است و به دلیل اینکه دمای هوای این فصل مناسب است بسیاری از گردشگران این فصل را برای سفر انتخاب می کنند.

دل تابان

بهترین زمان سفر به کیش

انتخاب بهترین زمان برای سفر از اهمیت ویژه ای برخوردار است که البته خواسته های هر فردی برای سفر با یکدیگر متفاوت خواهد بود و ابتدا باید مشخص کنید که به چه قصدی می خواهید به کیش سفر کنید. بهترین زمان برای سفر کیش از نظر آب و هوا فصل بهار خواهد بود و اگر بخواهیم شلوغ ترین زمان کیش را بدانیم تعطیلات نوروزی خیل عظیمی از گردشگران به کیش سفر می کنند.

بسیاری از مردم می خواهند که سفری کم هزینه داشته باشند. فصل تابستان کمترین گردشگر به کیش سفر می کند و به همین دلیل میزان هزینه های سفر در این فصل پایین تر از سایر مواقع خواهد بود. چنانچه قصد خرید از جزیره کیش داشته باشید می توانید ماه اردیبهشت و روزهای بعد از تعطیلات نوروزی را انتخاب کنید چرا که در این مواقع فروشگاه ها اقدام به ارائه تخفیف می کنند و می توانید با کمترین هزینه ها بهترین اجناس را خریداری کنید. 

هتل های کیش

توجه کردن به هتل ها در راهنمای سفر به کیش امری ضروری است و بهتر است قبل از سفر نسبت به رزرو هتل در کیش اقدام کرده باشید. هتل های متعددی در سطح جزیره کیش فعالیت می کنند که هریک از آنها ویژگی های منحصر به فرد خود را داشته و خدمات متنوعی را به مسافران ارائه خواهند کرد. در رزرو هتل باید به موارد مختلفی توجه کنید و از جمله مهمترین آنها می توان به موقعیت مکانی و همچنین میزان خدمات و امکانات هتل اشاره کرد.

هتل داریوش یکی از هتل های معروف کیش است که یکی از باشکوه ترین سازه های این جزیره نیز به شمار می رود. این هتل ۵ ستاره دارای ۵۰۰ اتاق بوده و یکی از بهترین انتخاب ها است. هتل ارم یکی دیگر از هتل های کیش است که وسعت بزرگی داشته و با ارائه بهترین خدمات به عنوان یکی از محبوب ترین ها به شمار می رود. برای رزرو هتل در کیش توصیه می کنیم که از مدت ها قبل اقدام کنید چرا که در مواقع شلوغ، هتل ها در مدت زمان کوتاه تری تکمیل ظرفیت خواهند شد.

تفریح

غذاهای کیش

در جزیره کیش شاهد فرهنگ‌های غذایی متنوعی هستیم و به همین دلیل هر فردی با هر سلیقه ای که دارد می تواند از سفر به کیش نهایت لذت را ببرد چرا که امکان امتحان انواع اقسام غذاها برایتان وجود خواهد داشت. غذاهای دریایی به عنوان مشهورترین غذاهای جزیره شناخته می شوند و می توانید ماهی های تازه و خوش طعم خلیج فارس را با طبخ خاص مردم محلی میل کنید. مضروبه، سمک مشوی و مرگوگ سه غذای معروف کیش هستند که شما را وسوسه خواهند کرد. در ترکیب هر سه این غذاها ماهی استفاده شده است و مردم محلی کیش شما را به خوردن آنها تشویق خواهند کرد و با یک بار امتحان کردن هر یک، طعم لذیذ آن در خاطرتان باقی خواهد ماند.

رستوران های کیش

رستوران ها به عنوان مراکز پر تردد مسافرین کیش شناخته می شوند چرا که اغلب مردم در سفر خود رستوران ها را برای میل غذا انتخاب می کنند اما در راهنمای سفر به کیش می خواهیم بهترین رستوران های کیش را شناخته و یکی از آنها را برای میل کردن غذا انتخاب کنیم. رستوران های کیش به قدری زیاد هستند که شاید نتوان نام تمامی آنها را ثبت کرد اما خورد و خوراک در سفر از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید غذاهای تازه طبخ شده را برای میل کردن انتخاب کنید تا دچار مشکل نشوید.

رستوران سنتی بابا قدرت کیش یکی از بهترین رستوران های کیش شناخته می شود که بهترین غذاها را در اختیارتان قرار خواهد داد. این رستوران که شهرت جهانی دارد منویی تشکیل شده از انواع اقسام غذاهای مختلف داشته و می تواند بهترین انتخاب باشد.

رستوران عمو اکبر یکی دیگر از بهترین ها است و می توانید تنوع غذاهای طبخ شده با ماهی را در منو آن مشاهده کنید. 

مشاغل پردرآمد کیش

بسیاری از مردم تمایل دارند که کسب و کاری در جزیره کیش به راه اندازند و باید بدانید که این جزیره محل مناسبی برای کسب درآمد است و در دوران بعد از کرونا خیل عظیمی از مردم آن را برای گشت و گذار انتخاب می کنند. لازم است بدانید که مشاغل خدماتی از جمله پردرآمدترین ها در کیش هستند و می توانید یک شغل خدماتی هرچند کوچک در کیش راه اندازی کرده و به درآمد مطلوبی برسید. به دلیل اینکه کیش به عنوان منطقه آزاد شناخته می شود صادرات و فروش در آن به عنوان یکی دیگر از مشاغل پردرآمد کیش به شمار می رود. هتلداری، کافی شاپ ها و رستوران ها، مراکز تفریحی و... نیز از دیگر مشاغل پردرآمد هستند.

جاذبه های گردشگری کیش

اطلاع داشتن از جاذبه های گردشگری از جمله مهمترین موارد برای سفر است. جاذبه های متعددی در سطح جزیره کیش در دسترس شما خواهد بود که می توانید با گشت و گذار در آنها بهترین لحظات را برای سفر خود به ارمغان آورید. از جمله مهمترین جاذبه های گردشگری کیش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کشتی یونانی

شاید در بسیاری از عکس های کیش این کشتی را مشاهده کرده باشید. کشتی یونانی همانطور که از نام آن پیداست یک کشتی متعلق به یونان است که به دلیلی که هنوز هم‌نامعلوم است در ساحل کیش به گل نشسته و به یکی از جاذبه های دیدنی تبدیل شده است.

کاریز کیش

قنات یا همان کاریز محلی برای استخراج و نگهداری آب است که ایرانیان از باستان در حفر کاریز تبحر دارند. قنات ها اندازه های متفاوتی دارند و قنات کیش به عنوان یکی از کوتاه ترین ها شناخته می شود چرا که عمق آن حدود ۴۵ متر است. طول این قنات حدود ۱۵ کیلومتر بوده و در سفر خود به کیش می توانید از آن دیدن کنید.

حریره

شهر باستانی حریره

حریره یکی از بخش های تاریخی و گردشگری جزیره کیش است که قدمتی حدود ۸۰۰ سال داشته و می توانید بافت شهری قدیمی آن را مشاهده کنید. این شهر در زمان خود به عنوان یکی از بزرگترین و زیباترین‌شهر ها شناخته می شده است.

پارک های ساحلی

پارک های ساحلی به عنوان یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری کیش شناخته می شوند و بسیاری از مردم به دلیل گشت و گذار و تفریحات ساحلی به کیش سفر می کنند. توجه داشته باشید که پارک های ساحلی متعددی در کیش وجود دارند که از جمله آنها می توان به: سیمرغ، مرجان، مرد ماهیگیر و... اشاره کرد. در این پارک ها می توانید انواع اقسام ورزش های هیجان انگیز را تجربه کنید. غواصی در کیش را نیز نباید از قلم بیندازید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.