مجمع عمومی عادی سالیانه ساینا برگزارشد

  در این مجمع که با حضور ۷۷/۸۱ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده دکتر امیرعلی نعمت الهی  بود، که همایون باقری و مجید نژوری در مقام نظار اول و دوم و دکتر مسعود مدنی به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع توسط مدیرعامل مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۹/۳۰ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹، با تقسیم سود ۲۰۰ ریالی به ازای هرسهم به کار خود پایان دادند.

در ابتدای مجمع دکتر امیرعلی نعمت الهی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر وماه مبارک رجب و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، جانبازان و آزادگان استان زنجان با تکریم کارگران زحمتکش مجموعه ساینا که با تلاشی مضاعف توانستند سربازان خدوم سنگر در جنگ اقتصادی باشند تقدیر به عمل آورد.

رییییس هیات مدیره هلدینگ مدیریت صنعت شوینده در ادامه با خیرمقدم به سهامداران و مدیرانی که علیرغم شرایط کرونا تقبل زحمت کرده و به مجمع آمده اند ابراز امیدواری کرد با رایزنی ها و مذاکراتی که برای متناسب سازی قیمت محصولات شوینده با توجه به افزایش سرسام آور مواد اولیه که بیش از ۸۸ درصد قیمت تمام شده محصول را شامل میشود، در حال انجام و پیگیری است بتوان اصلاح قیمت مناسبی را برای شوینده ها از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اخذ کرد.

IMG_1346

سرپرست ساینا نیز درگزارش مفصل خود به بیان تاریخچه ای از شرکت پرداخت و پیرامون گزارش های مالی اعم ازمیزان تولید، فروش و سودآوری در سال مالی گذشته به ارایه توضیحاتی پرداخت.

دکتر مسعود مدنی با بیان اینکه علیرغم تمام سختی ها و گرانی مواد اولیه توانستیم سهم بازار خود را حفظ کنیم افزود:

هم اکنون در مایع ظرفشویی سهم ۷ درصدی، در مایع البسه سهم ۱۲ درصدی و در محصولات پاک کننده و اسپری سهم خوبی از بازار داریم و مصمم هستیم با اجرای راهبردهای مد نظر هلدینگ و به یک سودآفرینی درخورنام شرکت درسال آینده دست یابیم.

سرپرست شرکت ساینا با اشاره به سایر مزیت های رقابتی شرکت از قبیل دسترسی به منابع زیرزمینی آب، وجود زیرساخت های صادراتی، قابلیت تولید هم زمان چندین محصول متفاوت در زمینه شوینده های خانگی و…، از برنامه ریزی برای راه اندازی پروژه تولید سولفوناسیون و مواد اولیه مورد نیاز صنعت شوینده در ساینا اظهار داشت که در صورت وجود حمایت  سازمانهای بالا دستی و تصویب اعتبار لازم، طرح تولید سولفوناسیون تا پایان سال ۱۴۰۱ به مرحله بهره برداری برسد.

IMG_1363

مسعود مدنی در بخش دیگری از گزارش خود حفظ سهم بازار و اینکه طبق دستورالعمل هلدینگ، شرکت به دنبال افزایش صادرات محصولات خود میباشد را اولویت های اصلی برشمرد و خاطرنشان کرد:

کاهش قدرت خرید مردم، وجود رقبای جدی و تخفیفات فراوانی که این شرکتها برای فروش محصولات خود در نظر میگیرند از جمله مواردی است که کار را برای حفظ سهم بازار سخت میکند.

دکتر امیرعلی نعمت الهی، مدیرعامل هلدینگ مدیریت صنعت شوینده، که ریاست مجمع را بر عهده داشت درجمع بندی مباحث مطرح شده یکی از مهمترین اولویت های ساینا را کاهش بهای تمام شده و کاهش هزینه ها دانست و گفت: در راستای استراتژی هولدینگ ابلاغ جابجایی دفتر تهران به خود کارخانه انجام و توافقات خوبی برای تناسب بخشی بین قیمت مواد اولیه و قیمت نهایی محصول صورت پذیرفت . رییس مجمع همچنین خاطرنشان کرد : 

-کاهش بهای تمام شده

-اهتمام به جهش صادرات

- نظارت،استیضاح و پیگیری  

-اقدامات نوآورانه و دانش بنیان

-شفافیت و اجرای کامل قوانین و مقررات

-انسجام بخشی و هم افزایی بیشتر درون گروهی

-پیاده سازی و اجرایی کردن استراتژیهای هولدینگ

-اطلاع رسانی کامل ، به موقع و مطلوب به سهامداران

- پاسخگویی و تکریم ذینفعان علی الخصوص سهامداران حقیقی 

مهمترین رویکردها و سیاستگذاری های ما برای نیل به تعالی و پیشرفت در شرکت های تابعه میباشد.

به گفته مدیرعامل «بیدسیم» توجه ویژه به امر تبلیغات هدفمند باعث خواهد شد که هم در بُعد توسعه بازارو هم در بُعد ارتقای بِرندهای شرکت ساینا اتفاق های خوبی رقم بخورد و این شرکت بتواند سهم خود از بازار و سودش را افزایش دهد.

 رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی، برگزاری اولین باری مجامع شرکت های تابعه بیدسیم توسط هلدینگ شوینده که نشانگر نگاه جامع مدیریت این هلدینگ برای هم افزایی و انسجام بخشیدن بین شرکت های زیرمجموعه می باشد، تاکید رئیس مجمع مبنی بر اینکه ما به عنوان سهامدار عمده خادم وامانتدار تک تک سهامداران می باشیم و در این راه بر خود وظیفه می دانیم که کلیه فرآیندها و فعالیت ها با رعایت صرفه و صلاح شرکت و ذینفعان صورت گیرد و در این مهم هم نظارت مستمر و هم استیضاح را مدنظر داریم.

برگزاری انتخابات اعضای جدید هیات مدیره که در آن یکی از اعضای هیات مدیره جدید با تعامل سهامداران عمده از شرکت صنایع شیمیایی ایران انتخاب گردید در صورتی که سهامداربیش از 60 درصدی شرکت ساینا شرکت توسعه صنایع بهشهر می باشد.

IMG_9434 (1)

همکاری کلیه ارکان مجمع در برگزاری شایسته این جلسه، پاسخگویی دقیق و مستند دکتر نعمت الهی واعضای پنل به کلیه سوالات و ابهامات سهامداران حاضر در مجمع و ناظر به صورت برخط، تشریح گزارشی جامع برای برنامه های آتیه ساینا، توضیحات نماینده سازمان بورس و تصریح رئیس مجمع مبنی بر تشکیل کمیته های  وصول مطالبات و تسهیلات جهت دریافت معوقات شرکت و دریافت وام وتسهیلات موردنیاز از بانک ها با کمترین بازدهی، اعلام رشد بیش از 20 درصدی صادرات شرکت، تاکید دکتر نعمت الهی براهتمام جدی مدیران برای بهبود فرایندها و توسعه فعالیت ها و ارتقاء عملکرد و ارایه گزارشهای دقیق ماهانه، برپایی یک مجمع سالانه در نظم کامل و ارایه راهکارهای  دقیق و کارگشا برای اعتلای هرچه بهترعملکرد شرکت که رضایتمندی سهامداران پُرشمار در مجمع را در داشت و حضور پرشمار مدیران عامل شرکت های تابعه و مدیران ارشد هلدینگ توسعه صنایع بهشهر منجمله آقایان دکتر معین زاد، دکتر حمزه و دکتر فاطمی در جلسه از نکات جالب این مجمع بود. 

پیام هیات مدیره 

حمد و سپاس خداوند متعال که به ما فرصتی دوباره داد تا گزارش خود در خصوص فعالیتها و وضع عمومی شـرکت طـی سال مالی گذشته را که به منظور دستیابی به اهداف پیش بینی شده و در چارچوب اساسنامه صورت پذیرفته است، بـه استحضار برسانیم واطمینان میدهیم که شرکت ساینا همواره خود را مفتخر و متعهد به رعایت ضوابط و مقـررات و ملـزم به حفظ و صیانت منافع همه افراد ذینفع میداند و این راه را با جدیت ادامه خواهد داد. افتخار ما تحقق خواسته هـای بـه حق مشتریان، همراه با ارائه خدمات و محصولات متنوع در صنعت شوینده میباشد. 

شرکت ساینا به منظور کسب شرایط برتر در رقابت، با استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود اقـدام بـه تـدوین برنامـه های مناسب در راستای بهبود تصمیم سازی و تصمیم گیری نموده و برای ارتقاء بازدهی و افـزایش کیفیـت محصـولات و خدمات، کاهش زمان واکنش نسبت به نیاز مشتریان، شناسایی محدودیتها، رفـع تنگناهـا، شناسـایی و حـذف هزینـه های بدون ارزش افزوده مناسب و ارزیابی فعالیتهای جدید که انجام آن بر عملکرد شرکت مـوثر بـوده و همچنـین برنامـه ریزی در جهت پژوهش، تحقیقات و آموزش نیروی انسانی، نموده است و بیشترین تلاش کارکنان ما بسترسازی و ایجاد زیرساخت های لازم برای بهبود کمی و کیفی محصولات وعرضه محصولات جدید، متناسب با نیاز های مشتریان بوده به طوری که در سال مالی آتی نتیجه اقدامات و بسترسازیهای انجام شده در سال مالی کنونی، بـه نتیجـه خواهـد رسـید و محصولات جدید و متنوع با برندهای جدید و محصولات فعلی با کیفیت بهترو متناسب با نیاز بازار مصرف عرضـه خواهـد شد. دستاوردهایی که دراین گزارش ملاحظه می فرمایید نتیجه تلاش خالصانه مدیران وهمکاران پرتلاش و متخصص، اعتمـاد مشتریان محترم و همراهی سهامداران ارجمند بوده است. امید داریم در تداوم این راه با تولید محصول با کیفیـت ایرانـی موجبات افتخار، سرافرازی و بهره وری بیشترشرکت ساینا را فراهم آورده و سهمی هر چنـد کوچـک در راه خودکفـایی و بالندگی ایران عزیز برداریم. 

در پایان هیات مدیره انتظار دارد با حمایتها و رهنمودهای سهامداران محترم و با تکیه بر الطاف خداوند متعال گـام هـای موثر و مفیدی برای رشد و ارتقای شرکت برداشته شود.

لازم به ذکر است این مجموعه درتولید و بسته بندی ٤ گروه محصول فعالیت دارد که شرایط تکنولوژیک آن به شرح ذیل می باشد:

1 -در تکنولوژی تولید مایعات ظرفشویی فرایند آن از خطوط تمام اتوماتیک از مرحله بطری گذاری تا بسته بندی محصول توسط ماشین آلات مدرن بهره مند می باشد.

٢ -در تکنولوژی تولید مایعات البسه خط تولید از طریق ماشین آلات مدرن و کنترل دقیق حجم استفاده می شود.

٣ -در تولید محصولات پاک کننده ها با ماشین آلات بسیار مدرن که به طور انحصاری در این مجموعه نصب گردیده است فرآیند تولید صورت می گیرد.

٤ -در تولید محصولات اسپری خطوط تمام اتوماتیک کلیه مراحل را پوشش می دهد.

اهم پروژه های انجام شده شرکت به قرار زیر می باشد:

1- نصب و راه اندازی خط شامپو

2- نصب و راه اندازی خط تولید مایع دست

3- توسعه تجهیزات واحد آزمایشگاه 

4- نوسازی خطوط تولید مایعات پاک کننده

پروژه های در مرحله طرح ریزی : 

1- اصلاح سیستم فاضلاب و بهبود افزایش ظرفیت سپتیک پساب

2- تولید محصولات شرکت با نامهای تجاری جدید

3- تولید مایع دستشویی

4- تولید فوم ریش ٥

5- تولید خوشبو کننده هوا

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.