هر آن چیزی که باید در مورد سایت ساز بدانیم

با توجه به شیوع بیماری کرونا مردم خرید آنلاین از فروشگاه‌های اینترنتی را به خرید حضوری ترجیح می‌دهند؛ بنابراین طراحی سایت به عنوان یکی از شاخه‌های اصلی بازاریابی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است‌ و کسب و کارها بدون آن نمی‌توانند حضور موفقی در دنیای اینترنت داشته باشند‌.

روش‌های مختلفی برای طراحی سایت وجود دارد. استفاده از سایت ساز‌ های ارائه شده توسط شرکت‌های معتبر یکی از کم هزینه ترین و بهترین روش‌های طراحی فروشگاه‌های اینترنتی به شمار می‌رود و به صاحبان کسب و کارهای نوپا کمک می‌کند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن با هزینه‌ بسیار کم یک وب‌سایت حرفه‌ای برای خود راه‌اندازی کنند. در این مقاله قصد داریم درباره انواع سایت ساز، امکانات و مزایای آن صحبت کنیم.

سایت ساز چیست و چه امکاناتی دارد؟

 سایت ساز نرم افزاری آماده است که برای طراحی سایت بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی کاربرد دارد. این نرم افزار توسط شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هاست و میزبانی در اختیار افراد قرار می‌گیرد تا با استفاده از امکانات آن به راحتی بتوانند سایت خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن طراحی کنند. در این نرم افزار از پرتال‌های آماده بر روی سرور با نام مخفف CMS استفاده شده است.

CMS مخفف عبارت Content Management System به عنوان نرم افزاری روی سرور قابلیت تغییر محتوای سایت را بدون طراحی و برنامه نویسی مجدد برای مدیر سایت فراهم می‌کند‌. با استفاده از این ابزار نیازی به خرید دامنه و هاست نیست و فقط با انتخاب دامنه و قالب مورد نظر در عرض چند دقیقه وب سایت آماده خواهد شد.

در واقع همه چیزهایی که برای راه‌اندازی یک سایت حرفه‌ایی لازم است در اختیار افراد قرار داده شده و در زمان و هزینه‌ها صرفه جویی می‌شود. با امکانات موجود در این نرم افزار ‌مدیر سایت صفحات آن را ویرایش می‌کند و امکان اضافه کردن یا کم کردن صفحات نیز وجود دارد. قابلیت‌های سایت ساز در سیستم‌‌‌هایی مانند HTML بیشتر است و به راحتی می‌توان محتوای سایت را به روز رسانی کرد.

این نرم افزارها بیشتر توسط کسانی که نیاز فوری به طراحی سایت دارند و می‌خواهند خودشان تمام قسمت‌های سایت خود را تغییر دهند، استفاده می‌شود. همانطور که می‌دانید طراحی سایت اختصاصی یا طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوای وردپرس حداقل به دو هفته زمان نیاز دارد. افرادی که در زمینه طراحی سایت هیچ مهارتی ندارند و زمان کافی نیز برای یادگیری این مهارت‌ها در اختیار آن‌ها نیست، از این نرم افزار استفاده می‌کنند. طراحی سایت توسط شرکت‌ها به هزینه‌های زیادی نیاز دارد، این نرم افزار برای کسانی که بودجه کافی برای خرید هاست، دامنه، قالب، افزونه‌ها و غیره را ندارند نیز بسیار مفید است.

در انتخاب سایت ساز باید به چه نکاتی توجه کرد؟

تمام سایت‌ سازها قابلیت‌ها و امکانات یکسانی ندارند. به همین دلیل باید این نکته را در نظر داشته باشید که هدف اصلی شما از انتخاب و خرید این نرم افزار چیست؟ در این بخش از مقاله نکات مهم و کلیدی در انتخاب این نرم افزار را بررسی خواهیم کرد.‌ قبل از انتخاب این نرم افراز باید توجه داشته باشید که رابط کاربری راحتی داشته باشد و به سادگی بتوان از آن برای طراحی سایت کمک گرفت. نرم‌ افزاری مناسب است که دارای قالب‌های باکیفیتی باشد. مخاطبان وب‌سایت‌های ارزان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن شناسایی می‌کنند‌.

محتوای سایت از اهمیت بالایی برخوردار است و مدیر سایت با استفاده از امکانات حرفه‌ای و گسترده همواره باید به فکر به روز رسانی آن باشد‌ با کمک این نرم افزار به سرعت می‌توان محتوای سایت را تغییر داد و به روز رسانی کرد. نکته‌ دیگری که در انتخاب این نرم افزار اهمیت دارد این است که حتما باید با تمام شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک، توییتر و غیره سازگار باشد.

با استفاده از این ویژگی مخاطبان به سادگی می‌توانند با محتوای سایت رابطه خوبی داشته باشند. کسانی که از سایت بازدید می‌کنند، به فرم‌های پیشرفته و باکیفیت جهت برقراری ارتباط با شرکت و کسب و کار علاقه بیشتری دارند. به همین دلیل سایت سازی که انتخاب می‌کنید باید ابزارهای مورد نیاز برای فرم‌های باکیفیت را دارا باشد.

آشنایی با مزایای استفاده از سایت ساز

*عدم نیاز به دانش طراحی سایت

کسانی که از این نرم افزار استفاده می‌کنند، لازم نیست که در زمینه طراحی سایت و برنامه‌ نویسی متخصص باشند، زیرا هر چیزی که لازم است به صورت آماده در اختیار آن‌ها قرار گرفته است. فقط کافیست که با روند راه‌اندازی سایت در گوگل آشنا شوند.

*ارائه پکیج بسیار کامل از خدمات طراحی سایت

در هنگام استفاده از این نرم افزار لزومی به خرید هاست و دامنه وجود ندارد. زیرا همه خدمات به صورت یک جا در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. حتی خدماتی مانند ساخت ایمیل نیز بر روی دامنه ارائه شده است.

*کیفیت بسیار بالای قالب‌ها

 سایت سازهای ارائه شده توسط شرکت‌های معتبر از قالب‌های باکیفیت و متنوعی برخوردار هستند‌ و طراحی آن‌ها طبق سلیقه و نیازهای کاربران ایرانی انجام شده است‌.

*پشتیبانی دائمی

این نرم‌ افزارها با توجه به هزینه کمی که دارند، از پشتیبانی دائمی برخوردار می‌باشند. برای کسانی که مهارت کافی در زمینه طراحی سایت ندارند، پشتیبانی بسیار مهم است و هرگز نباید دست کم گرفته شود‌. پشتبانی برخی از نرم‌ افزارهای پرتال شبانه‌روزی است.

*مقرون به صرفه بودن و کاهش هزینه‌ها

این نرم افزارها هزینه‌های راه‌اندازی سایت را به میزان زیادی کاهش می‌دهند و با حذف نیروی انسانس برای طراحی سایت و عدم نیاز به خرید هاست و دامنه قیمت نهایی راه‌اندازی سایت با استفاده از این ابزار بسیار مقرون به صرفه خواهد بود و در مدت کوتاهی سایت دلخواه کاربران راه‌اندازی خواهد شد.

تفاوت نرم افزارهای سایت ساز و سیستم‌های مدیریت محتوا

بسیاری از افراد به اشتباه گمان می‌کنند که سایت ساز همان سیستم‌های مدیریت محتوا است‌‌. در حالی که بین آن‌ها تفاوت‌های زیادی موجود می‌باشد. در سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس مدیر سایت فقط می‌تواند که در سایت محتوا قرار دهد و یا آن را تغییر دهد و هیچ دخالتی در تغییرات ظاهری سایت ندارد. اما در نرم افزارهای سایت ساز به راحتی می‌توان بدون نیاز به طراح سایت ویژگی‌های ظاهری سایت را تغییر داد‌.

این نرم‌افزارها در دو نوع آنلاین و آفلاین ارائه می‌شوند. نوع آنلاین تحت وب است و به وسیله شرکت‌های خصوصی معتبر طراحی می‌شود‌ و به کاربران این امکان را فراهم می‌کند که در مدت زمانی کوتاه و به سرعت وب سایت تجاری و تبلیغاتی خود را راه‌اندازی کنند. نرم افزارهای آفلاین نیز برای نصب روی کامپیوتر شخصی کاربرد دارند و کاربران به صورت آفلاین می‌توانند نسبت به طراحی سایت اقدام کنند و در پایان آن را روی هاست و دامنه راه‌اندازی کنند.

خرید نرم افزار سایت ساز ایران سرور

اگر به دانش برنامه‌نویسی مسلط نیستید و قصد دارید در عرض چند دقیقه یک وب سایت حرفه‌ای برای کسب و کار نوپای خود راه‌اندازی کنید و مشتری‌های خود را افزایش دهید، پیشنهاد می‌کنیم که برای خرید نرم افزار سایت ساز به سایت ایران سرور با آدرس اینترنتی https://www.iranserver.com مراجعه کنید. قالب‌های ارائه شده نرم‌ افزار ایران سرور از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و مشتری می‌تواند از بین آن‌ها قالب مورد نظر خود را پیدا کند.

با استفاده از سایت ساز ایران سرور امکان ویرایش منوها، رنگ‌ها، گالری، فونت‌ها و بخش‌های مختلف قالب سایت وجود دارد و مدیر سایت می‌تواند آن‌ها طبق سلیقه خود تغییر دهد. شرکت ایران سرور با بیش از ۱۷ سال تجربه کمک بسیار زیادی به رونق کسب و کارهای کوچک و نوپای اینترنتی کرده است و خدمات خود را با مناسب‌ترین قیمت در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. فرای از خدمات سایت ساز شما میتوانید دامنه، هاست، سرور و تمامی زیرساخت های مورد نیاز خود را از ایران سرور تهیه کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.