سرویس کولر گازی در سریع‌ترین زمان با کاردون

کولر گازی با وجود مصرف برق بیشتری که نسبت به دیگر وسایل خنک کننده دارد، مزایایی دارد که آن را به وسیله‌ای محبوب در میان مصرف کنندگان تبدیل کرده است.

ایجاد هوای سرد با کیفیت، گرفتن رطوبت هوا، تنظیم دقیق دمای هوا، امکان سرمایش و گرمایش در بسیاری از مدل‌ها و ... از جمله مزایای استفاده از کولر گازی است.

با تمام این مزایا اگر می‌خواهید کولر گازی شما در تمام طول فصل گرما به خوبی کار کند، باید نکات نگهداری از کولر گازی را رعایت کنید تا به خوبی برای شما کار کند. نگهداری مناسب از کولر گازی شامل سرویس به موقع کولر گازی قبل از شروع استفاده از آن می‌شود.

چرا سرویس کولر گازی اهمیت دارد؟

هر وسیله‌ی برقی در صورت استفاده زیاد از آن باید سرویس شود. کولر گازی نیز از این قاعده مستثنا نیست. به خصوص چون به مدت چند ماه به صورت مداوم از آن استفاده می‌شود، حتما باید به آن رسیدگی شود. در ضمن بسته به نحوه استفاده از کولر گازی و محیط آن سرویس کولر گازی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. اگر در محیط شما گرد و غبار فراوانی وجود دارد و روی وسایل شما خیلی سریع غبار می‌نشیند، سرویس کولر گازی شما باید سریع تر انجام شود. نشستن گرد و خاک روی کویل‌های پنل داخلی و فیلتر آن به مرور باعث می‌شود، هوای سرد با کیفیت در خانه شما تولید نشود.

در صورتی که کولر گازی شما از نوع اسپلیت است، دقت کنید که اگر محیط بیرون خانه شما و جایی که پنل خارجی را قرار داده‌اید گرد و غبار زیادی تولید می‌شود، حتما باید یونیت خارجی کولر گازی خود را سرویس کنید و غبارها را از آن بزدایید. در ضمن ممکن است گاز کولر گازی شما به مرور کم شود و حتما به شارژ مجدد نیاز پیدا کند.

سرویس کولر گازی شامل چه مواردی می‌شود؟

کولر گازی ها دارای فیلتری هستند که جلوی گرد غبار را می‌گیرد. این فیلتر باید بسته به میزان گرد و غبار داخل خانه و همچنین میزان استفاده شما، هر از گاهی نظافت شود تا عملکرد کولر شما در سطح مطلوب باقی بماند. در صورتی که کولر گازی شما از نوع اسپلیت است، باید هر دو یونیت داخلی و خارجی آن به خوبی نظافت شود. هم یونیت داخلی کولر و هم یونیت خارجی دارای کویل‌هایی هستند که هوا از میان لوله‌ها و پره‌های آن عبور می‌کنند. نظافت این کویل‌ها یکی از مهم‌ترین کارها در سرویس کولر گازی می‌شود. در نهایت سنجش میزان گاز کولر گازی در سرویس کولر گازی باید انجام شود تا از درست کار کردن گاز کولر گازی اطمینان حاصل کنید.

air-conditioning-maintenance-ac

سرویس کولر گازی که باد گرم می‌زند

اگر کولر گازی شما باد گرم می‌زند و از کیفیت سرمای ایجاد شده آن رضایت ندارید ممکن است چند دلیل برای آن وجود داشته باشد. ساده‌ترین دلیل آن می‌تواند عدم سرویس و نظافت فیلتر کولر گازی باشد. اگر فیلتر کولر گازی خود را مدت‌هاست که نظافت نکرده‌اید کولر گازی شما باد سرد مناسب نخواهد زد. در موارد جدی‌تر می‌تواند گاز کولر گازی شما کم باشد. در صورتی که سطح گاز کولر گازی شما پایین باشد، سرمای مناسب ایجاد نخواهد شد.

اگر کمپرسور یا موتور کولر گازی خراب شده باشد نیز ممکن است کولر گازی شما سرما تولید نکند. گاهی اوقات نیز سنسور دما یا ترموستات کولر گازی دچار مشکل می‌شود که به همین دلیل کولر گازی شما دمای محیط را به درستی تشخیص نمی‌دهد و در نتیجه سرما تولید نمی‌کند. عوامل دیگری همچون مشکل در کندانسور و اواپراتور کولر گازی نیز می‌تواند در عدم تولید هوای سرد کولر گازی موثر باشد. در این موارد حتما باید از سرویس کار کولر گازی درخواست کمک کنید.

سرویس کولر گازی که آبریزش دارد

اگر کولر گازی شما پرتاب آب دارد، یا از یونیت داخلی آن آب چکه می‌کند، می‌تواند به دلیل مسدود شدن مسیر خروج آب و شیلنگ تخلیه باشد. البته این تنها دلیل آبریزش کولر گازی نیست. اگر گاز کولر گازی شما کم شده باشد نیز ممکن است کولر گازی شما آب پرتاب کند. اگر لوله‌های کولر گازی شما عایق نباشند نیز، کولر گازی شما آب پرتاب می‌کند. در صورتی که ریزش و پرتاب آب در کولر گازی‌ تان مشاهده کردید، باید برای تعمیر آن اقدام کنید.

سرویس کولر گازی که روشن نمی‌شود

کولر گازی ممکن است به دلیل مشکلات برقی روشن نشود و شروع به کار نکند. در صورتی که برد الکتریکی دستگاه دچار مشکل شده باشد، کولر گازی روشن نمی‌شود. اگر موتور کولر گازی نیز دچار مشکل شده باشد نیز ممکن است کولر گازی شروع به کار نکند. 

ac-air-conditioner

تعمیر کولر گازی با کاردون

 قبل از استفاده از کولر گازی در فصل گرما سرویس کولر گازی خود را فراموش نکنید. سرویس و تعمیر کولر گازی توسط سرویس کار مطمئن و با تجربه عملکرد کولر گازی شما را تضمین می‌کند. کاردون ارائه دهنده خدمات تعمیر، نصب و گارانتی لوازم خانگی کیفیت خدمات را تضمین می‌کند. خدمات تعمیر کاردون تا ۳ماه ضمانت دارد و اگر قطعه‌ای در دستگاه شما تعویض شود، قطعه تعویضی تا ۳ ماه ضمانت کاردون را خواهد داشت. کاردون با پشتوانه تجربه بیست ساله‌ی گلدیران در تعمیر و گارانتی لوازم خانگی، سرویس‌ کاران با تجربه و کاربلد را به خدمت گرفته است و خدمات مورد نیاز شما را در اسرع وقت در محل شما ارائه می‌دهد.

نصب و گارانتی کولر گازی با کاردون

اگر کولر گازی جدیدی خریداری کرده‌اید و می‌خواهید آن را نصب کنید، می‌توانید از خدمات نصب کولر گازی کاردون استفاده کنید. به این ترتیب علاوه بر اینکه از نصب درست و اصولی دستگاه تان مطمئن می‌شوید، می‌توانید کولر گازی خود را نیز با پرداخت هزینه‌ای به صرفه گارانتی کنید. با گارانتی کولر گازی کاردون، همه‌ی قطعات اصلی دستگاه شما گارانتی می‌شود و خیال شما از بابت خرابی‌های احتمالی و هزینه‌های تعمیرات در آینده آسوده می‌شود. علاوه بر کولر گازی شما می‌توانید با خدمات گارانتی لوازم خانگی کاردون، یخچال، ماشین لباسشویی، تلویزیون، ماشین ظرفشویی، مایکروویو و جاروبرقی خود را نیز با کاردون گارانتی کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.