ترفندهای وکیل چک متخصص در تهران

 گاهی اوقات برای برخی از افراد پیش می‌آید که چک‌هایشان هنگام وصول برگشت می‌خورد. برخی اوقات این مساله، مشکل خاصی نبوده و به دلیل برخی مشکلات بانکی یا قطع بودن حساب‌ها رخ می‌دهد.

با این حال خیلی از مواقع دلیل آن گسترده‌تر بوده و منجر به پیگیری‌های حقوقی می‌شوند. چک برگشتی به چکی گفته می‌شود که فرد صادر کننده مبلغ برابر با آن را در حساب خود نداشته باشد.

پس اگر درگیر هریک از این موارد شوید، نیاز دارید تا یک وکیل متخصص چک اوضاع را کنترل کند.

وکیل چک کیست؟

همه ما به نوعی با چک آشنا هستیم. اگر تاکنون چک ننوشته باشیم، حتما آن را دست اطرافیان دیده‌ایم. هر چک دارای سه بخش اصلی است که شامل فردی بوده که چک را نوشته و امضا می‌کند، فردی که چک را تحویل گرفته و نقد می‌کند و در نهایت مبلغ چک است. هریک از این اجزا در وصول یک چک اهمیت دارند. به عنوان مثال تنها کسی که می‌تواند چک را نوشته و امضا کند، همان شخص صاحب دسته چک است. این موضوع هنگام وصول چک توسط مسئول باجه بانک بررسی می‌شود.

وکیل چک فردی است که در زمینه امور مربوط به چک و قوانین آن اطلاعات زیادی دارد. تسلط او نسبت به قوانین باعث می‌شود تا اگر مشکلی برای دارنده یا دریافت کننده چک پیش بیاید، بتواند اوضاع را به خوبی کنترل کند. علاوه بر این یک وکیل متخصص چک باید بتواند در دادگاه از موکل خود دفاع کند. لازمه دفاع خوب و قوی اولا اطلاعات کامل از قانون و بعد داشتن کلامی قدرتمند و صدایی رسا است.

چگونه می‌توانیم چک را وصول کنیم؟

هر زمان که به ازای دریافت مبلغ نقد، از فردی چک تحویل گرفتید لازم است تا آن را وصول کنید. راحت‌ترین کار این است که به بانک مربوطه مراجعه کرده و از طریق باجه کلر چک خود را نقد کنید. با این حال ممکن است زمانی که برای این کار مراجعه می‌کنید، متوجه شوید که حساب بانکی خالی است. در این حالت هم راه حل اول این است که با صادر کننده چک تماس گرفته و درخواست کنید تا حساب خود را شارژ کند. اگر پول به حساب برگردد، مشکل حل شده و دیگر نیازی به طی کردن مراحل قانونی ندارید اما همیشه هم داستان به این راحتی پیش نمی‌رود.

راه دیگری که وکیل چک برگشتی در تهران پیش روی شما قرار می‌دهد، این است که دادخواست حقوقی تنظیم کنید. شما با تنظیم چنین دادخواستی از طریق مراجع حقوقی درخواست نقد شدن چک را دارید. علاوه بر این، صادر کننده باید جریمه‌ای هم به شما پرداخت کند. اگر همه چیز به خوبی پیش برود و فرد در زمان تعیین شده پول را به شما بدهد، داستان همینجا به اتمام می‌رسد.

راه بعدی که وکیل چک پیشنهاد می‌دهد این است که از طریق اجرای ثبت درخواست دریافت وجه خود را رسمی کنید. این درخواست در یکی از ادارات مربوطه ثبت شده و بعد از آن مدت زمانی برای وصول تعیین می‌شود. اغلب این مدت زمان ۱۰ روز است. اگر فرد بتواند در مدت زمان ۱۰ روزه چک را نقد کند، مشکلی پیش نمی‌آید اما اگر همچنان بعد از این مدت هم پولی به حساب فرد واریز نشود، بانک می‌تواند اموال وی را مصادره کند.

راه آخری که هر وکیل متخصص امور چک پیشنهاد می‌کند شکایت کیفری است. برای اینکه بتوانید از یک چک برگشتی شکایت کنید، ابتدا لازم است اجازه دهید تا مدت زمان ۶ ماه بگذرد. بعد از آن باید با همراهی یک وکیل یا گروه وکلا از بانک درخواست گواهی عدم پرداخت کنید. در صورتی که این گواهی صادر شده و تا ۶ ماه بعد از آن هم پولی واریز نشود، می‌توانید شکایت کیفری را ثبت کنید.

مزیت استخدام یک وکیل متخصص چک چیست؟

استخدام یک وکیل چک می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد. البته بهتر است بگوییم استخدام وکیل برای هر امور حقوقی می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد. اولین مزیت استخدام وکیل این است که می‌تواند به جای شاکی در دادگاه حاضر شود و پرونده را پیگیری کند. علاوه بر این با استفاده از دانش حقوقی خود می‌تواند زمانی که لازم است تا صدور حکم طی شود را کوتاه‌تر کند.

همچنین اگر صادر کننده چک قصد اذیت و فشار روانی روی دریافت کننده را داشته باشد، با استفاده از روش‌های مختلف جنبه کیفری موضوع را روشن‌تر می‌کند. با این کار از موکل خود محافظت کرده و هرچه زودتر وجه او را دریافت می‌کند. به عبارتی استخدام یک وکیل متخصص چک برای افرادی که فعالیت‌های مالی زیادی دارند، یک وظیفه است.

مشاوره حقوقی رایگان

سخن پایانی

گروه وکلای عدل ایرانیان آماده هستند تا در کلیه امور حقوقی از جمله موارد مربوط به چک شما را راهنمایی کنند. توصیه‌ها و پیشنهاد‌های این گروه حقوقی در پیشبرد سریع‌تر پرونده تاثیر مستقیم داشته و از اموال شما محافظت می‌کند. همچنین در صورتی که وقت زیادی نداشته باشید، می‌توانید با شماره گیری 02147783 در سریع‌ترین زمان ممکن وقت مشاوره دریافت کنید.

به علاوه امکان برقراری جلسه آنلاین و حضوری با توجه به شرایط شما مهیا است. گروه حقوقی عدل ایرانیان برای هر پرونده دو وکیل اختصاص می‌دهند تا روند اجرای درخواست‌ها سریع‌تر باشد. همچنین این وکلا به صورت دائم با شما در تماس هستند و شما را از روند پرونده و آخرین به‌روز رسانی‌ها آگاه می‌کنند.

منبع: adleiranian

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.