فروش زغال گردو مخصوص قالبی

اما هنگام خرید باید به مواردی توجه کنید که بهترین و با کیفیت ترین زغال را انتخاب کنید، این موارد شامل دود نکردن آتش حاصل از زغال، ماندگاری بالای زغال و فاسد نشدن آن، روشن ماندن بدون نیاز به باد زدن و ماندگاری آن، نداشتن بو و مواد شیمیایی، عدم تولید خاکستر زیاد، ایجاد حرارت فراوان و عدم ایجاد جرقه های زیاد که خطر آفرین است، می باشد.

نکته ی مهم آن است که امروزه کشورهای ترکیه و چین زغالهایی همچون زغال چینی تاپس وارد کشور کرده اند که از کیفیت بسیار پایینی برخوردار بوده و نیز تولید شده از مواد شیمیایی و مضر می باشد، بنابر این هنگام خرید از وجود علامت استاندارد و گواهی نامه های بهداشتی در محصول اطمینان حاصل نمایید.

شاید بخواهید بدانید که مراحل تولید زغال گردو مخصوص به چه شکل می باشد، در این خصوص باید بدانید که تولید این محصول ۵ مرحله دارد که بین ۳۰ تا ۴۰ ساعت زمان لازم است که در صورت ضخیم تر بودن تنه های درخت این زمان بیشتر هم خواهد شد، در ابتدای فرایند تولید تنه های درخت برش خورده و به قطعات مساوی تبدیل می شوند، سپس وارد کوره های صنعتی خلاء شده و هم زمان از آن فرایند سرکه گیری انجام می شود که این ماده در کشاورزی کاربردهای گوناگونی دارد، سپس مرحله ی کربونیزاسیون است که چوبها در دمای ۲۰۰ درجه قرار می گیرند.

مرحله ی چهارم مرحله ی کندانسیون نام دارد که مهم ترین مرحله است و گازهای مورد نیاز وارد کوره شده تا با چوبها ترکیب شوند، مرحله ی آخر هم کربونیزاسیون مرحله دوم است که باعث ترکیب زغال سفید با گازهای مایع می شود. در گذشته تولید این محصول به روش دیگری بوده و فقط به سوزاندن تنه های درخت اکتفا می کردند که به علت تولید دود و گازهای سمی برای محیط زیست به شدت خطرناک بوده است، این روش تولید به همین دلیل و به خاطر هزینه ی زیاد تولید دیگر منسوخ شده و مورد استفاده قرار نمی گیرد.

البته امروزه در تولید زغال فقط از تنه ی درختان استفاده نشده و از مواد بازیافتی و باقیمانده ی میوه ها هم استفاده می شود که در کاهش استفاده از چوب تاثیر زیادی داشته است.

فروش زغال گردو

یکی از رایج ترین سوال ها که کاملاً غلط است، این است که آیا در زغال گردو از چسب استفاده می شود، اگر بخواهیم در زغال گردو چسب استفاده کنیم فروش آن به هیچ عنوان صرفه اقتصادی ندارد. اما برخی از تولیدکننده ها از خاک ام دی اف برای تولید زغال استفاده می کنند و همانطور که می دانید ام دی اف از مواد مختلف از جمله چسب تهیه شده است و اگر کسی از آن برای تهیه زغال گردو استفاده کند هم کیفیت زغال کاهش می یابد و هم به زغال فشرده آسیب می رسد.

فروش زغال گردو

زغال فشرده چند اسم دارد به طور مثال به آن زغال جکسون، زغال چینی قلیان و زغال گردو گفته می شود هیچکدام تفاوتی با دیگری ندارد و تفاوت چندانی میان قیمت فروش زغال گردو بقیه نیست اگر بخواهیم به ویژگیهای یک زغال  فشرده خوب بپردازیم باید بگوییم زغال فشرده مطلوب و با کیفیت عاری از بو، خاموشی و گاز است، استحکام بالا و خاکستر کمی دارد.

اگر می خواهید از ظاهر زغال فشرده کیفیت آن را تشخیص دهید توجه کنید مشخصات کلی آن به این شرح است: تقریباً به رنگ نقره‌ای است، هنگام اصطکاک صدایی مثل سفال می دهد.

زغال گردو قالبی

امروزه با توجه به پیشرفتهای صورت گرفته در صنعت تولید زغال گردو شما این محصول را در طرحهای مختلفی که به آن زغال قالبی نیز گفته می شود تولید شده است که نشان دهنده میزان محبوبیت و تقاضای آن است. همانطور که گفته شد زغال گردو به روشهای مختلفی تولید می شود که روش سنتی آن را توضیح دادیم و در مدل صنعتی آن فرایند تولید توسط دستگاه انجام می گیرد و روش تولید زغال گردو صنعتی مثل زغال چینی قلیان به نسبت سنتی متفاوت است.

زغال گردو قالبی

ساختار دستگاه تولید کننده زغال فشرده یا زغال گردو قالبی به اجزایی همچون سیستم دود سوز، نازل برقی و لوله خروجی سرکه تقسیم می شود و حجم تولید شده زغال صنعتی حدود 2 هزار کیلو گرم است اما بایدتوجه داشت که مرغوبیت و کیفیت زغال کوره سنتی به نسبت صنعتی بیشتر است.

اما یکی از تاثیر گذار ترین موارد در جهت تولید زغال فشرده گردو این است که فصل و دمای محیطی می تواند بر کیفیت نهایی محصول تاثیر گذار باشد به این صورت که برخی از ویژگیها در تغییر فصل می تواند تغییر پیدا کند.

اما چرا زغال فشرده گردو به نسبت زغال معمولی دارای برتری نسبی است در جواب یکی از مواردی که برتری را ایجاد می کند فشرده بودن آن است این فشردگی موجب می شود که مدت زمان روشن بودن آن به نسبت زغال معمولی بیشتر باشد و در جهت دیگر آلودگی بسیار پایینی دارد و در آخر نیز خاکستر کمتری به نسبت سایر زغالها تولید می شود.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.