مراحل دیتیلینگ خودروهای لاکچری

 برخی از افراد این فرآیند را همان شستشوی عادی و یا نظافت خودرو دانسته و بعضی آن را با صفر شویی معادل می‌دانند. در این مقاله به ارائه مطالبی در این زمینه خواهیم پرداخت و مراحل دیتیلینگ برای خودروهای لوکس را بیان خواهیم کرد. پس اگر شما هم به این موضوع علاقه دارید و یا می‌خواهید به دیتیلینگ برای خودروی لوکس خود دست بزنید با ما همراه باشید.

دیتیلینگ چیست؟

در مدوسا به فرایند تمیز کردن و صفرشویی تمامی بخش‌های یک اتومبیل دیتیلینگ خودرو گفته می‌شود. طی این فرآیند قسمت‌های داخلی و خارجی یک خودرو با وسواس زیاد و دقت بسیار تمیز و شستشو می‌شوند. برای این کار از ابزارهای مخصوصی استفاده شده و به پولیش بدنه، واکس کردن رنگ بدنه و .. نیز اقدام می‌گردد.

با وجود این که اقداماتی از قبیل تعمیرات فنی، رنگ کاری و یا صافکاری آن در حوزه دیتیلینگ خودروها قرار نمی‌گیرد؛ اما در برخی از مواقع، بعضی از اقدامات جزئی صافکاری، لیسه گیری و .. نیز برای یک اتومبیل صورت می‌پذیرد.

هدف از انجام این اقدامات بهبود رنگ بدنه و تعمیر آن و یا از بین بردن خراش‌ها و یا لکه‌هایی است که با گذشت زمان بر روی بخش‌های مختلف یک خودرو به وجود آمده و یا رنگ بدنه آن را از درخشش و براقیت خود دور ساخته‌اند. این کار طی چند مرحله به شرح زیر صورت می‌پذیرد.

مراحل دیتیلینگ خودروهای لاکچری

مرحله اول: زیرشویی خودرو

در این گام بخش‌های زیرین خودرو شستشو و نظافت خواهند شد. از جمله این بخش‌ها می‌توان به گلگیرها اشاره کرد و یا چرخ‌های اتومبیل را نام برد.

به طور کلی تمامی قسمت‌هایی که با روغن سر و کار داشته و یا در معرض آلودگی‌های ناشی از ریختن بنزین و یا آلودگی‌های کف مسیر و راه و .... قرار گرفته‌اند نظافت می‌شوند. برای تمیز کردن بخش‌های زیرین خودرو در این گام باید چیزی در حدود ۲ تا ۴ ساعت زمان صرف کنید.

مرحله دوم: شستشوی بدنه بیرونی خودرو

در این گام دیتیلینگ خودرو، باید بدنه بیرونی اتومبیل به خوبی شسته و تمیز شود. در این صورت تمامی آلودگی‌ها و کثیفی‌ها از روی بدنه پاک خواهد شد. برای شستشوی بدنه از ابزارهای خاصی استفاده می‌کنند تا نتیجه بهتری به دست آورند. از جمله این تجهیزات می‌توان به برس مخصوص این کار اشاره کرد.

با استفاده از این ابزار به تمیزکاری و نظافت بخش‌هایی از قبیل جلو پنجره می‌پردازند و یا پلاستیک‌های اطراف شیشه را نظافت می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید شست و شو و نظافت این قسمت‌ها در شرایط عادی با سختی‌ها و دشواری‌هایی مواجه است و یا دقت و توجه کافی به تمیز کردن آن‌ها نمی‌شود .

مرحله سوم: پولیش کاری بدنه

بعد از اینکه بخش‌های زیرین خودرو و بدنه آن را به طور کامل نظافت کردید باید به پولیش کاری بدنه آن هم دست بزنید. طی این فرایند تمامی خط و خش‌های سطحی از روی بدنه خودرو پاک خواهند شد. این خط و خش‌ها به طور معمول به شکل دایره‌ای و یا کدر دیده می‌شوند.

در این مرحله از تجهیزات خاصی استفاده می‌کنند. از جمله این دستگاه‌ها می‌توان به دستگاه روتاری اشاره کرد و یا دوال اکشن را نام برد. با استفاده از این تجهیزات مواد پولیش به راحتی بر روی سطح مورد نظر شما کار کرده و نتیجه  مطلوب و دلخواه هم به دست می‌آید.

به طور کلی و در صورتی که تمایل دارید این فرآیند را به بهترین شکل ممکن انجام دهید باید به چند نکته اساسی توجه داشته باشید. یکی از مهمترین این نکات انتخاب مواد مناسب برای پولیش کاری است. از سوی دیگر باید به اندازه کافی، وقت صرف کرده و انرژی بگذارید.

در واقع طی این مرحله باید زیبایی بدنه یک خودرو به آن بازگردد و این موضوع اهمیت بسیار زیادی برای صاحبان خودرو دارد. در بسیاری از مواقع این مرحله یک تا چند روز طول می‌کشد. فرایند پولیش کاری بدنه خودرو امکان دارد طی چند مرحله صورت پذیرد.

چراکه از درجه‌های سایش مختلف برای اصلاح و ترمیم و برطرف ساختن ایرادات و عیوب رنگ بدنه استفاده می‌شود. در واقع می‌توان گفت این مرحله بیشترین زمان مراحل دیتیلینگ خودروهای لاکچری را به خود اختصاص می‌دهد و به تلاش بسیار زیادی هم نیاز دارد .

مرحله چهارم: اجرای پوشش محافظ بدنه

در این مرحله از مراحل دیتیلینگ خودروهای لاکچری و پس از پایان فرایند پولیش، باید سطح بدنه خودرو را مورد حفاظت قرار دهید تا در آینده کمتر با آسیب مواجه شود‌. برای این کار از روش‌های مخصوصی استفاده کرده و ابزارهای خاصی را هم به کار می‌گیرند. از جمله این ابزارها و مواد می‌توان واکس‌های مخصوصی این کار را نام برد.

اما پیش از اجرای واکس بر روی بدنه مواد خاصی را به کار می‌گیرند. با استفاده از این مواد، سطح بدنه اتومبیل برای جذب واکس آمادگی کافی را به دست خواهد آورد. در بسیاری از مواقع دیتیلرهای خودروهای لاکچری برای حفاظت از بدنه از واکس‌هایی با قابلیت‌های خاص استفاده می‌کنند.

برای نمونه واکس‌هایی را در نظر می‌گیرند که کیفیت طبیعی داشته و یا پلیمری هستند. این مواد به دلیل برخورداری از سختی بالا موادی محبوب و پر استفاده در این فرآیند هستند ‌و می‌توانند جلا و درخشش مورد نظر را بر بدنه خودرو اعمال نمایند.

در مدوسا برای برق انداختن بدنه اتومبیل‌ها از بهترین نانو سرامیک خودرو استفاده شده که روشی کارآمد و بسیار کم هزینه‌تر نسبت به دیگر روش‌های جلادهی به بدنه است. با استفاده از این پوشش نیازی به برق انداختن دوباره بدنه خودرو نداشته و لذا نقش قابل توجهی در کاهش هزینه‌های خود خواهید داشت .

مرحله پنجم: تمیزکاری داخل خودرو

همان‌طور که می‌دانید تمیزکاری داخل خودروهای لوکس اهمیت بسیار زیادی داشته و باید به بهترین شکل ممکن انجام شود. به همین دلیل در این مرحله نیز به مواد خاصی نیاز پیدا خواهید کرد. موادی که بتوانند طول عمر بدنه داخلی ماشین را افزایش داده و از سوی دیگر جلای کافی را به بخش‌های مختلف آن ارائه دهند.

برای اینکه این مرحله به بهترین شکل ممکن انجام شود نیاز است تمامی اجزا و بخش‌های قابل حرکت در داخل خودرو به بیرون منتقل شوند. برای شستشوی این بخش‌ها در مدوسا (https://medusagroup.ir) از بهترین نانو سرامیک خودرو استفاده شده و تمامی ایرادات و آسیب‌های موجود در آن‌ها نیز برطرف می‌گردد.

یکی از مهمترین دلایل استفاده از این پوشش برای داخل خودرو درخشندگی و زیبایی آن است. در این صورت و با استفاده از این مواد بخش‌های داخلی اتومبیل شما تمیز و درخشنده خواهد شد و احساس خوبی از سوار شدن در آن خواهید داشت.

از سوی دیگر استفاده از بهترین نانو سرامیک خودروهای لاکچری به مالکین و صاحبان آن‌ها کمک می‌کند تا خودروی خود را در طولانی مدت تمیز نگه دارند و نیاز کمتری به رفتن به کارواش برای شستشو و نظافت خودرو داشته باشند.

جلادهی اجزا و بخش‌های مختلف، اقدام بسیار مهمی است که باید در این مرحله انجام شود تا هرگونه کثیفی و یا لکه از روی آن‌ها پاک گردد. طی این مرحله روکش‌های خودرو به طور کامل تمیز شده و بخش‌های چرمی شستشو و نظافت می‌گردند تا کثیفی‌های لابه لای آن‌ها از بین برود. 

سطوح پلاستیکی را نیز باید با استفاده از مواد مناسب تمیز کنید. موادی که می‌توانند از این سطوح در برابر نور خورشید حفاظت به عمل آورند. باید شیشه‌های داخلی نیز پولیش شده و تمامی منافذ و گرد و غبارها شست و شو شوند. پس از این اقدامات و با اجرای فرآیند معطر سازی، مراحل دیتیلینگ خودروهای لاکچری به پایان رسیده و اتومبیل شما آماده استفاده است.  

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.