انواع مدل های سنگ بازالت

در ادامه مقاله قصد داریم علاوه بر اینکه شما را برای انتخاب بهترین قیمت سنگ بازالت محوطه برای باغ آشنا کنیم؛ ایده های جذابی را از این ماده طبیعی نیز ارائه دهیم.

معرفی سنگ بازالت

با توجه به تغییر روش زندگی مردم و گسترش آپارتمان نشینی، نیاز به محوطه سازی بیشتر از گذشته شد، برای همین امروز افراد زیادی علاقه مند به طبیعت و گیاهان، سعی دارند که قسمتی از فضای خود را به گیاهان اختصاص دهند و شاید یک قسمت را مانند پشت بام تبدیل به گلخانه کنند.

اکنون برای محوطه سازی در مکان های مختلف مانند باغ، باغ رستوران، باغ تالار، ویلا، یا حتی پاسیو باید به نکات محوطه سازی بسیار توجه کنید، زیرا در این جا هم زیبایی و القای حس طبیعت نسبت به اماکن دیگر از حساسیت بالایی برخوردار است و انتخاب مصالح نیز از نظر ساختاری نسبت به اماکن دیگر از اهمیت بیشتری برخوردار است؛

 زیرا باغ یا محوطه های دیگر با عوامل جوی مانند باران، خورشید و.... در تماس می باشد. همچنین سنگفرش باغ بیشتر از سنگ کف یک واحد مسکونی در معرض آسیب دیدن است.

برای همین هنگام انتخاب متریال مناسب برای محوطه سازی لازم است به چند نکته دقت داشته باشید:

  • دوام و ماندگاری

  • سازگاری با شرایط آب و هوایی

  • زیبایی و همخوان بودن با نوع کاربری

اکنون اگر انتخاب شما قبل از این سنگ ساختمانی بوده ولی دچار نگرانی شده اید، می توانم این اطمینان را به شما بدهم که بهترین انتخاب را داشته اید. زیرا سنگ بازالت محوطه یک ماده طبیعی می باشد که در صورت انتخاب صحیح بیشترین سازگاری با آب و هوا را دارد و مهم تر از همه کمک بسیاری به زیبا شدن فضا می کند. در ادامه به مزایای این سنگ بازالت می پردازیم:

مزایای استفاده از سنگ بازالت محوطه

استفاده از سنگ بازالت در محوطه باغ ها نیز مزایایی دارد:

  • نگهداری آسان

  • طول عمر بالا

  • مقاوم در برابر شرایط مختلف آب و هوایی (در صورت انتخاب صحیح)

  • ایجاد یک جلوه طبیعی و زیبا

  • در ابعادهای مختلف قابل استفاده می باشد.

  • باعث سهولت و جلوگیری از فرسایش گیاهان می شود.

  • نقش حمایت کننده گیاهان را دارد.

در نتیجه با این مزیت هایی که دارد می توان گفت که سنگ بازالت محوطه بهترین گزینه می باشد البته باید در انتخاب سنگ در قسمت های مختلف محوطه توجه داشته باشید. برای خرید سنگ بازالت می توانید به سایت فلات ایران مراجعه کنید.

کاربرد سنگ بازالت محوطه

این مزایایی که برای استفاده در محوطه بیان شد، در صورت استفاده صحیح از آن ها می باشد. برای همین چند مورد از کاربردهای سنگ بازالت را در باغ بیان خواهیم کرد:

  • کفسازی و سنگفرش

مهم ترین کاربرد سنگ در محوطه استفاده آن در کفسازی و سنگفرش محوطه های باغی می باشد. سنگ با دارا بودن مقاومت بالا در برابر فشار، ضربه و شرایط مختلف آب و هوایی (در صورت انتخاب صحیح) با انجام فرآوری های مختلف جز بهترین مصالح کفسازی محوطه های بیرونی می باشد.

اکنون باید بدانید که کدام یک از سنگ بازالت نما مناسب تر می باشند و بهترین سنگ برای کفسازی محوطه باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ در ادامه به این پرسش پاسخ خواهیم داد:

ویژگی های بهترین سنگ کف محوطه

  • سازگاری با شرایط مختلف آب و هوایی

  • استحکام و مقاومت بالا

  • جذب آب پایین

  • درجه بندی کیفی بالا

  • سالم و بدون هیچ ترک و شکستگی

  • سطح لغزنده نباشد.

همچنین به این منظور از ابعاد تایل و طولی و همچنین سنگ های لاشه، کوبیک یا مالون نیز  استفاده می شود. از انواع سنگ های ساختمانی بر حسب سلیقه شخصی می توان در قسمت های مختلف فضا از جمله سنگفرش فضاهای بیرونی استفاده کرد.

سنگ بازالت محوطه در حیاط و خانه

سنگ بازالت به عنوان سنگ گدازه شناخته می شود، عموما این سنگ به رنگ های خاکستری تیره تا سیاه می باشد و بستگی به شرایطی که در آن شکل گرفته، می تواند تنوع ظاهری مختلفی داشته باشد. این سنگ برای محیط هایی که شرایط آب و هوایی گرم دارند بسیار مناسب و فوق العاده با دوام می باشند.

شما می توانید از این سنگ بازالت به عنوان یک سنگ همه کاره، هم در داخل و هم در خارج از خانه استفاده کنید؛ به این دلیل که در برابر آفتاب و باران شدید مقاومت بسیار زیادی دارد. به دلیل اینکه سنگ بازالت محوطه در برابر گرما و سرما بسیار مقاوم می باشد می توان آن را بهترین نوع سنگ برای حیاط در نظر گرفت.

سنگ بازالت

از طرف دیگر سنگ بازالت فقط برای دیوارها کاربرد ندارد، از آنجایی که این سنگ در هنگام تشکیل شدن فاقد کربنات کلسیوم می باشد، هنگام قرارگیری در معرض مواد اسیدی آسیب نمی بیند. بر همین اساس گزینه مناسبی برای انواع سنگفرش ها محسوب می شود، برای استفاده در دیوارهای برجسته نیز کاربرد دارد.

 شما باید به این نکته توجه داشته باشید که درست است که سنگ بازالت یکی از مستحکم ترین گزینه های سنگ طبیعی موجود محسوب می شود اما بهتر است آن را برای محافظت در برابر سایش و پارگی اجتناب ناپذیر آب بندی کنید. سنگ بازالت محوطه در مقایسه با موادی مانند ماسه سنگی یکی از سنگ های طبیعی متراکم تر است اما همچنان می تواند آلاینده های ناخواسته را در طول زمان جذب کند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.