از مهم ترین بخش های هر حمام و سرویس بهداشتی، هواکش آن ها می باشد. هواکش های حمام و سرویس بهداشتی که جزو هواکش  خانگی محسوب می شوند، مانندی هواکش صنعتی هوای داخل را از طریق یک لوله انعطاف پذیر یا مجرای فلزی به بیرون تخلیه می کند.

هواکش در سرویس بهداشتی یا حمام علاوه بر کشیدن و خارج کردن بوی بد، وظیفه خارج کردن رطوبت را نیز دارد. خارج کردن رطوبت امر بسیار مهمی است و اگر رطوبت در فضا بماند باعث خرابی دیوار ها و آسیب به قطعات می شود. در این مقاله به بررسی مشکلات به وجود آمده و تعمیر هواکش سرویس بهداشتی می پردازیم. شما می توانید از طریق سایت و یا اپلیکیشن فروشگاه کالا صنعتی ، اقدام به خرید انواع هواکش های سرویس بهداشتی و حمام ها کنید یا برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش کالا صنعتی در تماس باشید.

آب دادن هواکش خانگی

دلایل اصلی آب دادن هواکش دستشویی

  • انتخاب نادرست هواکش

  • نصب نادرست هواکش

  • اختلاف دمایی

  • خرابی لوله های مسیر

  • کثیفی هواکش

چکه کردن آب یا جمع شدن آب در کناره های هواکش یکی از مشکلات رایج در بین هواکش ها است. خیلی از مصرف کنندگان بعد از مدتی مشاهده می کنند قطرات آب روی هواکش یا کناره های هواکش جمع شده اند. در ابتدا باید به دنبال علت این مشکل بود و سپس با دانستن علت آب دادن هواکش دستشویی، باید سعی در برطرف کردن آن داشت. در ادامه به بررسی برخی از دلایل اساسی آب دادن هواکش سرویس بهداشتی می پردازیم.

انتخاب نادرست هواکش

انتخاب نادرست هواکش یکی از دلایل اصلی آب دادن هواکش سرویس بهداشتی است. گاهی رطوبت محیط بسیار زیاد است و هواکشی که برای سرویس بهداشتی انتخاب شده، پاسخگوی محیط نمی باشد. برای جلوگیری از این اتفاق باید هواکشی که انتخاب می شود متناسب با اندازه دستشویی و حمام باشد.

نصب نادرست هواکش

images_1690625907_64c4e77304c45.png

بسیاری از هواکش های سرویس بهداشتی به دلیل نصب نادرست هواکش دچار خرابی می شوند و آب از آن ها چکه می کند. برای نصب هواکش دستشویی باید به نحوه و محل نصب توجه کرد تا از آب دادن هواکش دستشویی جلوگیری کرد. از طرفی ممکن است زاویه تیغه های هواکش به صورت مناسب نصب نشده باشد و ممکن است جریان هوا کاهش یابد و سیستم به خوبی کار نکند و به همین دلیل شروع به چکه کردن آب کند.

اختلاف دمایی

اختلاف دمایی مهمترین دلیل برای آب دادن هوا بیشترین دلیل را برای چکه کردن هواکش دستشویی دارد. هنگامی هواکش هوای داخل دستشویی یا حمام که بسیار مرطوب هست به خود می کشد، ممکن است به دلیل آنکه لوله که به سقف متصل است و هوا در نهایت از آن خارج می شود، سرد باشد و اختلاف دمایی داشته باشند، در آن مکان تشکیل شبنم دهد. این شبنم ها رفته رفته از لوله پایین آمده و بر روی هواکش یا دیواره قرار می گیرد. برای جلوگیری از این کار بهتر است روی پشت بوم و اطراف لوله ای که هوا را خارج می کند به خوبی عایق بندی شود تا از این اتفاق جلوگیری شود.

خرابی لوله های مسیر

گاهی ممکن است دلیل چکه کردن آب از هواکش سرویس بهداشتی، وجود نشتی در لوله های مسیر هواکش باشد. در این صورت باید لوله های مسیر به خوبی بررسی شوند و این مشکل را برطرف کنند. از طرفی دیگر ممکن است رسوبات و چربی ها داخل لوله باعث شود هوا به جای خارج شدن از لوله به سمت دهانه هواکش برگردد. برای برطرف کردن این کار نیز باید لوله ها و مسیر لوله بررسی شود.

کثیفی هواکش

کثیف بودن هواکش خانگی

بسیاری اوقات دلیل چکه کردن هواکش دستشویی و آب جمع شدن در اطراف آن، کثیفی هواکش باشد. معمولاً فیلتر هواکش بیشتر از هر قسمتی ممکن است دچار کثیفی شود و کشیدن هوا را به خوبی انجام ندهد. اگر این مشکل به خوبی و به موقع برطرف نشود، ممکن است هواکش کامل خراب شده و دیگر نتوان از آن استفاده کرد.

هواکش سرویس بهداشتی یکی از مهمترین اجزا در سرویس بهداشتی می باشد. این قطعه علاوه بر برطرف کردن بوی بد سرویس بهداشتی، باعث از بین رفتن رطوبت موجود در سرویس بهداشتی نیز می شود. در صورت باقی ماندن رطوبت در سرویس بهداشتی آسیب هایی به قطعات و دیواره های سرویس بهداشتی وارد می شود. شما می توانید برای سفارش انواع هواکش دستشویی قوی با کارشناسان فروش کالا صنعتی در تماس باشید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.