زانو بندهای کشی رایج‌ترین شکل زانوبند هستند که با فشرده‌سازی و ایجاد گرما باعث کاهش درد و تورم آسیب‌های مفصلی می‌شوند. زانوبندها از نظر جنس و کاربرد انواع مختلفی دارند. در این مقاله از می‌خواهیم به معرفی انواع زانوبند طبی و موارد کاربرد آن‌ها بپردازیم.

ما را همراهی کنید.

آشنایی با ساختار زانوبند و کاربرد آن

زانوبندهای طبی وظایف متعددی دارند که بسته به نوع آسیب یا بیماری افراد می‌توان از آن استفاده نمود. استفاده از زانوبند آسان است و می‌تواند به جذب مقدار قابل توجهی از نیروهایی که بر روی مفصل تحمیل می‌شود، کمک کند. این وسیله در آسیب‌های مختلف مفصل زانو یا گاهی برای پیشگیری از پیشرفت آسیب تجویز می‌شود.

همچنین پس از جراحی جهت ثابت نگه داشتن زانو در حالت کاملا باز یا فول اکستنشن نیز استفاده می‌شود. اغلب زانوبندها دارای لایه ضد حساسیت بوده که زانو، عضلات ساق پا و ران را پوشش می‌دهد.

زانوبند زاپیامکس بهترین زانوبند طبق رضایت مشتری در سال ۲۰۲۳

زانوبند زاپیامکس از امواج فراصوت برای کاهش درد و التهاب در زانو استفاده می‌کند. در واقع این زانوبند با کمک امواج فراصوت تورم را در ناحیه بافت‌های زانوکاهش می‌دهد؛ در نتیجه درد ناشی از تورم کاهش پیدا می‌‎کند .

به طب

این فناوری روز دنیا یک از روش‌های منحصربه فرد در درمان‌، درد ناشی از آرتروز زانو و انواع زانو درد است. فناوری‌های به کار رفته در ساخت زاپیامکس، به طور مستقیم با تمرکز بر روی بافت آسیب دیده به کاهش التهاب مفصل، افزایش خونرسانی و بالا بردن دامنه حرکتی بیمار کمک می‌کند. باید اشاره کنیم که زانوبند زاپیامکس یک نمونه از بهترین مدل زانوبندهای تولید شده در شرکت زایسترونیک آلمان است.

خرید و قیمت زانوبند زاپیامکس

چندین نوع مختلف زانوبند وجود دارد که هر کدام از آن‌ها مجموعه کارکرد و وظیفه مراقبتی خود را ارائه می‌دهند که برای انتخاب دقیق نوع آن باید با پزشک متخصص در این زمینه مشورت نمایید. انواع اولیه زانوبندها عبارتند از:

1. زانو بند طبی مفصل دار چیست؟

زانوبند مفصلی از انواع دیگر زانوبندها سفت‌تر است، در نتیجه حمایت بیشتری برای زانو فراهم می‌کند، اما تحرک زانو کمتر است. این نوع زانوبند به طور خاص طراحی شده است تا کشش پا را به حداقل برساند. زانوبند مفصلی برای افرادی که در حال مبارزه با آسیب‌های شدید زانو هستند و به یک تکیه‌گاه و ثبات اضافی نیاز دارند، یک انتخاب ایده آل است. در صورتی که آسیب زانوی شما رفع شد، یا ازACL ، PCL و MCL پارگی رباط رنج می‌برید، این نوع زانوبند برای شما مناسب است.

2. زانوبند طبی نئوپرن موارد کاربرد آن‌

نئوپرن نام یک ماده عایق است که می‌تواند مفصل زانو و عضلات آن را گرم نگه دارد. بنابراین می‌توانید از این نوع زانوبند طبی در هنگام دویدن و یا کارهای روزانه استفاده کنید. در حقیقت هدف اولیه از طراحی این زانوبندها تامین کردن گرما و فشار در ناحیه زانو است که هر دو این عوامل در به حداقل رساندن درد و تورم زانوی فرد بیمار بسیار موثراست.

3. زانوبند طبی کنترل کشکک (پاتلا)؛ بهترین زانوبند طبی برای کاهش حرکت استخوان کشکک

در صورتی که کشکک زانوی شما جا به جا شده بوده است، مبتلا به سندرم فشار پاتلوفمورال هستید، آرتروز زانو دارید، یا مبتلا به نرمی غضروف کشکک زانو (CMP)، زانوبند طبی کنترل کشکک زانو، می‌تواند برای کاهش حرکت استخوان استفاده شود. این نوع زانوبند، زانوبند نئوپرنی است که پوشیده می‌شود. این زانوبند، قسمت بازی دارد که کشکک زانو را می‌توان دید و باعث می‌شود که کشکک زانو در حین راه رفتن، دویدن و اسکوات، در جای خود ثابت نگه داشته شود.

4. زانوبند طبی آرتروزی؛ زانوبند مخصوص ساییدگی زانو

این نوع بریس‌ها طوری طراحی شده‌اند که تماس و اصطکاک بین استخوآن‌های مفصل را به حداقل می‌رسانند. یکی از مهمترین ویژگی‌های این نوع بریس‌ها این است که می‌توانید فشار آن‌ها را تنظیم کنید. علاوه بر این از طریق استفاده از فشرده‌سازی قابل تنظیم، شما می‌توانید درد و تورم مربوط به آرتروز را کاهش دهید.

5. زانوبند طبی لولادار؛ بهترین زانوبند برای محافظت از زانو

هدف از استفاده از زانوبند لولادار آن است که از مفصل زانو در برابر نیروهای شدید رو به بیرون یا رو به داخل که بر سمت چپ یا راست زانو وارد می‌شود و می‌تواند منجر به آسیب دیدن رباط‌های اطراف زانو شود، و برای بهبود صدا دادن زانو استفاده میشود. زانوبند لولادار چند میله محکم در ساختار خود دارد که در سمت داخل یا خارج زانو قرار می‌گیرد و به عنوان یک پایدار کننده مفصل عمل می‌کند. بعضی از انواع این زانوبندها هم مجهز به یک ضامن قفل کننده است که از خم شدن یا صاف شدن بیش از حد زانو جلوگیری می‌کند.

6. زانوبند طبی بلدسو (Bledsoe)؛ بهترین مارک زانوبند طبی و کاربرد آن‌ها

زانوبند طبی بلدسو، بندهایی دارد که دور ران و ساق پا بسته می‌شود و براکت‌های حمایت کننده فلزی درون و بیرون مفصل زانو دارد. مکانیسم ساده‌ای، از باز و بسته شدن زانو تا حد نهایی، جلوگیری می‌کند و قفل می‌شود‌. ابن زانوبند در دوره ابتدایی بعد از جراحی استفاده می‌شود. با پیشرفت روند بهبودی و توانایی تحمل حرکت بیشتر، مکانیسم قفل آن غیرفعال می‌شود و به زانو اجازه می‌دهد که تا حد مشخصی باز و بسته شود.

به طب، فروشگاه محصولات طبی و ارتوپدی

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.