آموزش سریعترین روش آربیتراژ ارز دیجیتال در صرافی داخلی

به دلیل آنکه روند انتقال ارز دیجیتال بین صرافی‌های داخلی کند و زمان‌بر است، عملا فرصت آربیتراژ در این صرافی‌ها از دست خواهد رفت. در این مقاله با استفاده از سرویس آربیتراژ توکن باز، یک روش کاربردی که در آن نیازی به انتقال دارایی بین صرافی‌ها نیست را به شما آموزش خواهیم داد.

گام اول - صرافی خود را هوشمندانه انتخاب کنید

اولین قدم انتخاب صرافی است. برای انتخاب صرافی دو دسته صرافی را مدنظر قرار دهید:

۱. صرافی‌هایی که قدرت نقدشوندگی بالایی دارند یا به عبارتی حجم معاملات در آن‌ها بالاست و سفارش‌های خرید و فروش شما در آن‌ها به سرعت اجرا می‌شود. از جمله این صرافی‌ها می‌توان به صرافی نوبیتکس، تترلند، آبان تتر و رمزینکس اشاره کرد. یک یا دو صرافی را انتخاب کنید و در آن ثبت نام و احراز هویت کنید. حتما توجه داشته باشید که احراز هویت را به صورت کامل انجام دهید تا در زمان برداشت ارز دیجیتال یا تومانی، محدودیت برداشت نداشته باشید.

۲. صرافی با قدرت نقدشوندگی پایین: از این جمله تعجب نکنید. بهتر است صرافی طرف دوم شما یک صرافی کم عمق‌تر باشد. چرا؟ قیمت رمز ارزها در این صرافی‌ها در نوسانات شدید بازار کندتر از صرافی‌های دیگر تغییر می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود سود آربیتراژ شما بالاتر رود.

گام دوم - روی چند ارز دیجیتال متمرکز باشید

در این بخش ابتدا وارد سایت توکن باز شوید. در این صفحه همانطور که در تصویر زیر مشخص شده، شما می‌توانید ارز دیجیتال مورد نظر خود را جستجو کنید:

جستجوی ارزهای دیجیتال قابل معامله در صرافی‌های ایرانی

در توکن باز در حال حاضر حدودا ۲۵ صرافی لیست شده‌اند و اطلاعات تمام ارزهای دیجیتال معامله شده در این صرافی‌ها قابل مشاهده است. چند روزی را صرف تحقیق کنید. ارزهای دیجیتالی را بیابید که معمولا در ایران اختلاف قیمتی برای آن‌ها وجود دارد. اطلاعات ما نشان می‌دهد که آربیتراژ سولانا یکی از کوین‌هایی است که فرصت‌های مناسبی را فراهم می‌کند. دوج کوین نیز شرایط مشابهی دارد. شما نیز چند ساعتی را صرف تحقیق کنید و با جستجوی ارزهای دیجیتال مختلف در توکن باز، درصد آربیتراژ هر یک را بررسی کنید.

حتما لیستی از ارزهای دیجیتال را به صورت واچ لیست درآورید. شما نمی‌توانید فرصت‌های آربیتراژ را برای همه ارزهای دیجیتال شکار کنید؛ صرفا روی چند ارز دیجیتال پرپتانسیل تمرکز کنید.

گام سوم - کارمزد معاملات خود را وارد کنید

در تمام سرویس‌های مشابه، درصد سود آربیتراژ بدون در نظر گرفتن کارمزد معاملات در صرافی‌هاست و شما به عنوان آربیتراژگر باید به صورت دستی کارمزد معاملات در دو صرافی را از سود کلی آربیتراژ کسر کنید و این مورد زمان شما را تلف خواهد کرد. در توکن باز شما یکبار کارمزد معاملات در صرافی‌های خود را وارد می‌کنید و ماشین حساب توکن باز این کارمزدها را از سود آربیتراژ کسر کرده و سود خالص را به شما نمایش خواهد داد.

برای انجام این کار، مطابق تصویر زیر گزینه دستیار کارمزد را فعال کنید. پس از فعال کردن این گزینه، به سایت صرافی خود مراجعه کنید و کارمزد معاملات خود را به صورت دستی در توکن باز وارد کنید. به تصویر زیر توجه کنید. در این مثال ما کارمزد معاملات در صرافی تترلند را 0.35 درصد و کارمزد در صرافی او ام پی فینکس را 0.2 درصد وارد کرده‌ایم:

تغییر کارمزد معاملات

گام چهارم - دارایی خود را به چهار بخش تقسیم کنید

به مرحله جذاب این آموزش رسیدیم. در این مرحله کل دارایی خود را به چهار بخش مساوی تقسیم کنید. اکنون دو بخش از این چهار بخش را در صرافی اول و دو بخش دیگر را وارد صرافی دوم کنید. اجازه دهید با یک مثال این روش را به صورت کامل آموزش دهیم.

 فرض کنید با تحقیق در سایت توکن باز متوجه شده‌اید که بازار تومانی ارز دیجیتال SOL (سولانا به تومان) در دو صرافی نوبیتکس و رمزینکس معمولا فرصت‌های آربیتراژ خوبی دارد. مطابق گام‌های زیر این روش را پیاده‌سازی کنید. فرض می‌کنیم دارایی شما ۱۰ میلیون تومان است:

۱. ابتدا ۵ میلیون تومان خود را به صرافی نوبیتکس واریز کنید. سپس ۲.۵ میلیون تومان آن را به ارز دیجیتال SOL تبدیل کنید. در انتها در صرافی نوبیتکس شما ۲.۵ میلیون تومان و معادل ۲.۵ میلیون تومان ارز دیجیتال SOL دارید.

۲. مشابه بالا، ۵ میلیون تومان خود را به صرافی رمزینکس واریز کنید و دقیقا مشابه بالا ۲.۵ میلیون تومان را به ارز دیجیتال SOL تبدیل کنید.

نکته: با انجام دو مرحله بالا شما باید در صرافی نوبیتکس ۲.۵ میلیون تومان + معادل ۲.۵ میلیون تومان سولانا داشته باشید. همچنین در صرافی رمزینکس نیز باید ۲.۵ میلیون تومان + معادل ۲.۵ میلیون تومان سولانا داشته باشید.

۳. اکنون باید منتظر باشید تا توکن باز فرصت آربیتراژ برای سولانا را به شما پیشنهاد دهد. فرض کنیم توکن باز یک فرصت را شناسایی کرده که باید ارز دیجیتال سولانا را از نوبیتکس بخرید و به رمزینکس بفروشید. مزیت این روش همینجاست؛ شما نیازی نیست سولانا را بین این دو صرافی انتقال دهید. فقط کافیست در صرافی نوبیتکس، ۲.۵ میلیون تومان خود را به سولانا تبدیل کنید (سولانا بخرید) و در صرافی رمزینکس تمام سولانای خود را به تومان تبدیل کنید (سولانا بفروشید). بدون اینکه ارزی را بین دو صرافی جابه جا کنید توانستید به سرعت این فرصت آربیتراژ را شکار کرده و سود کنید.

مزیت استفاده از این روش چیست؟

در این بخش مزایای این روش را معرفی خواهیم کرد:

صرفه‌جویی در زمان

مزیت اصلی این روش صرفه‌جویی در زمان است. در روش‌های معمولی برای آربیتراژ ارز دیجیتال شما باید یک ارز دیجیتال را از صرافی الف بخرید، سپس به صرافی ب انتقال دهید و در این صرافی بفروشید. اینجا دو نکته منفی وجود دارد؛ انتقال ارز دیجیتال بین دو صرافی زمان‌بر است. همچنین برای این انتقال شما باید کارمزد شبکه را نیز بپردازید. خود این کارمزد گاهی کل سود آربیتراژ را از بین خواهد برد.

اما در این روش که معرفی شد، شما نیازی ندارید تا ارز دیجیتال را بین دو صرافی منتقل کنید پس هم در زمان صرفه‌جویی خواهد شد و هم نیازی به پرداخت کارمزد شبکه بلاکچین نیست.

سرعت انجام کار

 در آربیتراژ سرعت انجام کار حرف اول را می‌زند و مهمترین فاکتور برای موفقیت تریدر، انجام سریع کارهاست. در روش‌های معمولی انجام فرآیند برداشت و واریز یک ارز دیجیتال در دو صرافی سرعت شما را کند کرده و ممکن است تا زمانی که شما موفق به انجام این کارها شوید، فرصت فروش در صرافی دوم از بین برود و شما ضرر کنید. اما در این روش، شما نیازی به انجام واریز و برداشت ندارید و همین نکته سرعت کار را بالاتر می برد.

کاهش کارمزدها

در یک فرصت آربیتراژ شما باید سه کارمزد را پرداخت کنید: کارمزد خرید در صرافی اول، کارمزد انتقال شبکه و کارمزد فروش در صرافی دوم. در این روش شما کارمزد انتقال شبکه را پرداخت نخواهید کرد و همین موضوع باعث می‌شود سود آربیتراژ شما نیز افزایش یابد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.