نکات طلایی فروش محصولات با ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی + نمونه متن پیامک

شاید تعجب کردید و هنوز نمی‌دانید ماجرا چیست. بیایید با یک مثال ساده شروع کنیم. آخر ماه است. بسیاری از مشتریان باید برای خانه یا شرکت خرید کنند. شاید خیلی‌ها اصلاً حواسشان به خرید آنلاین هم نباشد. دقیقاً همینجاست که فروشگاه‌هایی آنلاینی مثل اسنپ مارکت، دیجی کالا، ترب و ...  از فرصت برای جذب مشتری بیشتر استفاده می‌کنند. مثلاً پیام زیر را ببینید:

احتمالاً مشتری برای استفاده از تخفیف سراغ سایت می‌رود. چه بسا شروع به خرید کند و بعد از چند ساعت سفارش‌هایش را جلوی درب منزل تحویل بگیرد. با همین مثال ساده حتماً متوجه شدید که با پیامک هم می‌شود به فروش خوبی رسید. ولی این اس ام اس‌ها از آن پیام‌ها نیست که بی‌برنامه ارسال شود. اگر صاحب کسب‌و‌کاری هستید و می‌خواهید با بازاریابی پیامکی به فروش و درآمد خوبی برسید، باید اصولش را هم بلد باشید. استراتژی و برنامه مشخص داشته باشید. برای هر ماه هدف بگذارید و شروع به ارسال پیامک کنید. ما هم در این مقاله ۶ نکته طلایی فروش محصولات از طریق بازاریابی پیامکی را برایتان آوردیم.

پنل پیامکی چیست؟

پیش از صحبت درباره جزئیات فروش محصولات از طریق سرویس ارسال پیامک انبوه ملی پیامک باید با مفهوم پنل پیامکی آشنا شوید. به گفته وبسایت ملی پیامک، پنل پیامکی نرم افزار آنلاینی‌ است که برای ارسال و مدیریت پیامک استفاده می‌شود. اگر بخواهید با موبایل یا حتی دستگاه GSM پیامک بفرستید، سیم‌کارت لازم دارید. تازه با این روش به شماره‌های جدید هم دسترسی ندارید، پس نمی توانید مشتری جدید جذب کنید و خیلی نباید به فروش از طریق پیامک امید داشته باشید. اما قضیه پنل کاملاً متفاوت است.

سامانه پیامکی MELIPAYAMAK نرم افزاریست که از طریق اینترنت، پیامک ارسال می‌کند. به بانک شماره‌های به‌روز همراه اول و ایرانسل دسترسی دارد و این شماره‌ها را به تفکیک شغل، استان، منطقه و محله زندگی به کاربر نشان می‌دهد. در نتیجه همه این امکانات از پنل یک طلای واقعی ساخته که برای بازاریابی، جذب مشتری و افزایش درآمد استفاده می‌شود. حالا شاید بپرسید چطور؟ در ادامه می‌خواهم 6 نکته طلایی را که برای فروش محصولات از طریق ارسال پیامک باید رعایت کنید، اشاره کنیم.

خبرنامه پیامکی داشته باشید!

پیشنهاد می‌کنم اول کار سراغ مشتریان قدیمی بروید و بعد جذب مخاطب جدید را شروع کنید. برای همین لازم است تا اول از همه دربارۀ خبرنامه پیامکی که در واقع بخش کوچکی از باشگاه مشتریان است، بدانید. این خبرنامه برای ارسال پیامک‌هایی مثل کد تخفیف، پیام تبریک تولد، اس ام اس شروع جشنواره فروش یا رونمایی محصولات جدید استفاده می‌شود. مثلاً پیام زیر را ببینید: صاحب سایت از قبل شماره مشتریانش را در سامانه ذخیره کرده و حالا این پیام تخفیف را با نام کوچک مشتری فرستاده است.

در بازاریابی پیامکی توصیه می‌شود تا در بازه‌های زمانی مشخص، برای مشتریان قدیمی کد تخفیف با اطلاعیه شروع جشنواره را بفرستید تا دوباره برای خرید از شما وسوسه شوند. یادتان باشد که درصد بالایی از این پیام‌ها به چک کردن وبسایت یا پیج اینستاگرام شما منجر می‌شود و تعداد بالایی هم به فروش دارد. پس با تکیه به همان جمله معروف نیمی از مشتریان امروزی، همان مشتریان قدیمی هستند یا همان customer retention همیشه هوای مشتریان قدیمی را داشته باشید. مناسبت‌های خاص را به آن‌ها تبریک بگویید. برای رونمایی محصولات جدید از آن‌ها دعوت کنید، آفرها و پیشنهادات ویژه بدهید و منتظر خرید مجددشان باشید.

حضور در شبکه‌های اجتماعی

پیام زیر را که نمونه فروش محصولات از طریق ارسال پیامک است را ببینید.

    در بازاریابی پیامکی همیشه روی فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و فروش آنلاین از طریق سایت تاکید می‌شود. شما باید از محصولات جدید، کالاهای حراج و ست‌های مختلف عکس و فیلم جذاب تهیه کنید و آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید. فروش آنلاین داشته باشید و به هر نیاز مشتری پاسخ دهید. حالا شاید بپرسید که نقش پیامک این وسط چیست؟ بگذارید تا بگویم! شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌های خرید و فروش ایران است. بسیاری از شهروندان به‌خصوص جوانان هر چیزی را که بخواهند در این شبکه‌ها جستجو می‌کنند.

برندهای بزرگ از طریق سوشال مدیا فروش خوبی دارند و خلاصه این شبکه‌ها ویترین لوکس خرید برای هر روزی در سال است. حالا شما اگر در این شبکه‌ها فعال باشید به تعداد زیادی از خریداران دسترسی دارید. دسته دوم را هم می‌توانید با پیامک درگیر فروشگاهتان کنید. فقط کافیست که از خط ۳۰۰۰ یا ۵۰۰۰۴ خط داشته باشید تا بتوانید لینک فروشگاه یا سایتتان را مثل نمونه بالا برای مشتری ارسال کنید. پیام کوتاه و جذاب اگر با لینک و قیمت همراه باشد، حتماً نتیجه خوبی در فروش دارد. به زبان ساده کمتر کسی که از چنین پیام جذابی بی‌توجه رد می‌شود.

اطلاع‌رسانی‌های مهم!

سومین راز طلایی فروش محصولات از طریق ارسال پیامک اطلاع‌رسانی مناسب و به‌موقع است. پنل اس ام اس ابزاری به نام ارسال انبوه به شما می‌دهد تا برای بانک شماره‌های مختلف بتوانید پیامک تبلیغاتی ارسال کنید. با پیامک انبوه تبلیغات شما به دست کاربرانی می‌رسد که شاید خیلی از آن‌ها اصلاً مشتری شما نباشند اما می‌توانند به خریدار دائم تبدیل شوند. این همان فرصت طلاییست. شاید بپرسید چطور؟ این پیام نام ندارد، یعنی شخصی‌سازی شده نیست. به صورت انبوه و برای تعداد بالایی از شهروندان ارسال شده اما حاوی یک خبر مهم یعنی آخرین حراج است. پس اگر کسب‌وکاری دارید و دنبال فروش محصولات از طریق ارسال پیامک هستید، حتماً اس ام اس انبوه را امتحان کنید.

برای ارسال انبوه متن کوتاه و جذابی بنویسید. روی عبارت‌هایی مثل آخرین حراج، حراج بزرگ فصل، بهترین قیمت، بیشترین تخفیف و ... تاکید کنید. در آخر محصولتان را بنویسید. برای خرید مدت زمان تعین کنید. آدرس سایت، آدرس فروشگاه یا شماره را بگذارید تا مخاطب با شما تماس بگیرد. پیام انبوه اگر در زمان مناسب ارسال شود، تاثیر فوق‌العاده‌ای در فروش دارد. مثلاً اسفند ماه برای خرید شب عید، قبل از مناسبت‌هایی مثل روز مادر یا پدر، شروع سال تحصیلی و ... زمان مناسبی برای ارسال پیامک انبوه و معرفی محصولات به تعداد زیادی از مخاطبان است.

قرعه‌کشی و نظرسنجی

از وقتی رقابت در بازار شروع شد، قرعه‌کشی هم به‌عنوان اهرمی برای جذب مشتری بیشتر شناخته شد. هنوز این روش جذب مشتری ادامه دارد و اتفاقاً نتایجش خوب است. حالا شاید بپرسید که فروش محصولات از طریق ارسال پیامک چه ارتباطی با قرعه‌کشی دارد؟ پیام زیر را ببینید این پیامک با اطلاع‌رسانی درباره قرعه‌کشی به صورت انبوه ارسال می‌شود. قرعه‌کشی و جایزه‌های گران‌قیمت همیشه تاثیر خوبی در جذب مشتری دارد.

پس اگر دنبال فروش محصولات از طریق ارسال پیامک هستید، باید قرعه‌کشی هم داشته باشید. جایزه را در متن پیامک برای مشتری بفرستید. برای خرید و استفاده از این امکان هم حتماً زمان مشخص تعیین کنید. البته بد نیست که بعدِ خرید هم از مشتری درباره کیفیت محصولات یا نحوه ارائه نظرسنجی کنید. این مورد تاثیر خوبی در مشتری‌مداری دارد، پس بهتر است به ازای خرید مشتری و شرکت در نظرسنجی حتماً برایش امتیازی در نظر بگیرید و آن را برایش پیامک کنید.

تخفیف‌های دوره‌ای

آخرین نکته طلایی در فروش محصولات از طریق ارسال پیامک ارسال کد تخفیف برای جذب مشتری جدید است. فرقی نمی‌کند کسب‌وکارتان چیست، فروش آنلاین دارید یا در سطح شهر فعال هستید. همیشه و به هر بهانه البته با رعایت فاصله زمانی مناسب باید برای مشتری کد تخفیف بفرستید. مطمئن باشید که تخفیف مثل حراج فصلی امتحانش را پس داده و می‌تواند مشتری جدید بیاورد.

پیشنهاد می‌کنم بعد از خرید مشتری حتماً برایش پیام تشکر بفرستید یا مثل مورد بالا برای خریدهای بعدی تخفیف بگذارید. مطمئن باشید که نتیجه خوبی در افزایش مشتری‌ها و فروشتان خواهد داشت.

جمع‌بندی

تا اینجا 6 اصل طلایی و مهم فروش محصولات از طریق ارسال پیامک را برایتان توضیح دادیم. برای استفاده از این راهکارها و دریافت فوری پنل می‌توانید در صفحه اصلی ملی پیامک ثبت‌نام کنید. اگر هم نیاز به آموزش دربارۀ کار با پنل داشتید، حتماً از ویدئوهای آپارات ملی پیامک استفاده کنید. اگر هم سوالی داشتید با همکاران پشتیبانی و شماره ۰۲۱۶۳۴۰۴ داخلی ۱ تماس بگیرید.در انتهای متن هم می‌توانید پیشنهادتان را برای جذب مشتری از طریق پیامک بنویسید و با مخاطبان ما و وبلاگ ملی پیامک در میان بگذارید. منتظر شنیدن ایده‌هایتان هستیم.  

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.