راهنمای کامل نحوه محاسبه وزن میلگرد بستر

رپرتاژ آگهی: مقاوم‌ کردن سازه‌ها در برابر آن، همواره یکی از دغدغه‌های بزرگ مهندسان سازه بوده است. برای بالا بردن مقاومت سازه، تدابیر مختلفی وجود دارد و یکی از آنها، استفاده از میلگرد بستر است.

میلگرد بستر چیست؟

برای تقویت فولادی دیوارهای آجری یا دیوارهایی که با بلوک‌های سیمانی ساخته می‌شود، از مجموعه‌ای متشکل از میلگرد و مفتول به نام میلگرد بستر استفاده می‌شود.

مشخصات ظاهری میلگرد بستر

رایج‌ترین نوع میلگرد بستر از دو میلگرد ساده و آجدار مفتولی ساخته شده‌ است که با یک مفتول میانی که به شکل نردبانی یا خرپایی قرار گرفته است، به هم متصل شده‌اند.

منبع: https://ahanspot.com/cat/round-bar/ribbed/ میلگردهای بستر بر اساس شکل ظاهری آن‌ها، به دو نوع زیر تقسیم کرد:

  1. میلگردهای بستر خرپایی

  2. میلگردهای بستر نردبانی

کاربردهای میلگرد بستر

  میلگرد بستر یکی از محصولاتی است که برای ایجاد مقاومت در سازه در برابر لرزش و آسیب‌های احتمالی ناشی از آن استفاده می‌شود. این محصول می‌تواند در دیوارهای آجری و سفالی که نقش باربری یا غیرباربری دارند به کار رود. در واقع کاربرد این فرآورده‌ی فولادی به دیوارهای داخلی یا خارجی محدود نمی‌شود؛ بلکه هر قسمتی از دیوارها که ارتعاشات مختلف ممکن است به آن‌ها وارد شود، می‌توانند به میلگردهای بستر مسلح شوند.

با وجود روش‌های مختلف در راستای مقاوم سازی ساختمان، این محصول طرفداران بیشتری دارد؛ به این دلیل که در استفاده از آن، نیاز به دوغاب بندی از بین می‌رود. همچنین باعث می‌شود که مقاومت برشی داخل صفحه دیوار بالاتر برود و دیوارهای متقاطع، به خوبی به یکدیگر اتصال پیدا کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید میلگرد سایز ۱۰ روی لینک https://ahanspot.com/cat/round-bar/۱۰/ کلیک کنید.

میلگرد بستر

روش‌های محاسبه وزن میلگرد بستر

روش اول:

در تعیین وزن این محصول، دو روش وجود دارد که یکی از آن‌ها جدیدتر است و دقت بالاتری دارد. در روش قدیمی، شعاع میلگرد در خودش ضرب شده و سپس در ۳.۱۴ ضرب می‌شد. عدد به دست آمده، مجددا در طول و سپس در ۷.۸ ضرب شده و عدد نهایی تقسیم بر ۱۰۰۰ می‌شد.

۷.۸* ۳.۱۴ * طول * شعاع * شعاع = وزن میلگرد / ۱۰۰۰

روش دوم:

با بالارفتن میزان دقت در سایز میلگردها، روش قدیمی به دلیل پیچیدگی، منسوخ شده و روش جدید جایگزین آن شد؛ در این روش تنها کافی است سایز میلگرد در خودش ضرب شود و عدد به دست آمده، بر عدد ۱۶۲ تقسیم شود. بنابراین تعداد و سایز میلگردهایی که در میلگرد بستر خرپایی یا نردبانی استفاده شده‌ است، می‌توان با همین روش وزن کل را محاسبه نمود. به طور مثال وزن یک متر میلگرد سایز ۱۶ به طور تقریبی ( (۱۶ × ۱۶) ÷ ۱۶۲ ~= ۱.۵۸۰۲ ) است که به این ترتیب وزن یک شاخه از آن ( ۱.۵۸۰۲ × ۱۲ ~= ۱۸.۹۵ ~ ۱۹ ) میباشد.

استعلام قیمت میلگرد بستر و خرید آن از نمایندگی فروش

یکی از مسائل و دغدغه‌های مهم پیش از اقدام به خرید یک محصول، این است که بهترین قیمت را پیدا کنیم و خریدی به صرفه داشته باشیم. در کنار این دغدغه، حفظ کیفیت نیز بسیار مهم است و تنها کاهش قیمت، هدف اصلی نخواهد بود. به همین دلیل، داشتن مرجعی مطمئن که بهترین قیمت و با کیفیت‌ترین محصولات را به ما ارائه دهد، مهم و ضروری است. برای استعلام قیمت میلگرد بستر می‌توانید به صورت حضوری از افراد آشنا به این حوزه سوال کنید.

اگرچه این روش زمان زیادی می‌برد و ممکن است اطلاعات به روز در اختیار شما قرار ندهد. راه دیگر، این است که به سایت‌های معتبری مانند آهن اسپات به آدرس ahanspot.com مراجعه و لیست قیمتها را مشاهده کنید و با کمک تحلیل‌های این سایت، در بهترین زمان، خرید خود را نهایی کنید. پیش از خرید میلگرد بستر، حتما با یک فرد متخصص مشورت نمایید تا ضرورت و مقدار نیاز ساختمان شما به این محصول را تشخیص دهد.

ممکن است ساختمانی به محصول دیگری برای مقاوم سازی نیاز داشته باشد یا مقدار میلگرد بستر کمتر یا بیشتری برای آن لازم باشد. همچننی میتوانید برای دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان آهن اسپات با شماره 02191005131 تماس بگیرید.    

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.