با خرید 10 نهال گردو فرنور و چندلر 2 نهال هدیه بگیرید

 رپرتاژ آگهی: در ادامه شما را با دو محصول پرسود نهال گردو چندلر و نهال گردو فرنور آشنا میکنیم.

نهال گردو چندلر چند کیلو بار میدهد ؟ و از سال چندم بار میدهد؟

این نهال در کل پر بارده ترین گردوی جهان شناخته میشود که که از سال های اول شروع به باردهی میکند و میزان متوسط بار دهی آن از سال 8 به بعد بالای 100 کیلو میباشد  و گردو هایی کاملا درشت و خوش طعمی را دارا میباشد. 

عمر اقتصادی نهال گردو چندلر چند سال است ؟

در کل نهال های گردو عمری بین 150 تا 400 سال را دارا میباشند که این درخت هم مثل آن ها میباشد 

گردو چندلردر چه ارتفاعی رشد میکند ؟

نهال گردو چندلر در ارتفاعاتی پایین تر از 1300 متر از دریا قابلیت رشد مناسب را دارد و پیشنهاد میشود  ولی اگر ارتفاع شما از دریا از 1300 متر بیشتر باشد پیشنهاد میکنیم از نهال گردو فرنو استفاده کنید.

قیمت نهال گردو چندلر چقدر است؟

قیمت های نهال گردو چندلر با توجه به چند ساله بودن نهال بزرگی ,کوچکی و سرحالی آن متفاوت است چون نهال های بزرگ تر مقاوم تر هستن و زود تر به باردهی میرسند و در مقابل سرما و حشرات آسیب پذیر نیستند  ولی قیمت های ما بطور کلی مقرون به صرفه میباشد میتوانید قیمت را از سایت آقای نهال بررسی کنید یا با کارشناسان آقای نهال در تماس باشید.

میزان باردهی نهال چندلر

میزان باردهی نهال چندلر

این نوع گردو عمر اقتصادی طولانی دارد و از سال های اول شروع به باروری میکند و در سال 8 به بعد  هر درخت حدود 250-300 کیلو گرم محصول میدهد ولی شرایط آن نیز باید فراهم باشد.

نهال گردو چندلر چند کیلو بار میدهد ؟ و از سال چندم بار میدهد ؟

این نهال در کل پر بارده ترین گردوی جهان شناخته میشود که که از سال های اول شروع به باردهی میکند و میزان متوسط بار دهی آن از سال 8- به بعد بالای 100 کیلو میباشد  و گردو هایی کاملا درشت و خوش طعمی را دارا میباشد.

طریقه تکثیر گردو چندلر 

در باغ نهال از بهترین روش برای تکثیر آن استفاده میشود از پایه های گردوی وحشی استفاده میشود چون ریشه بسیار قوی تری دارند سپس در آخر سال سر آن قطع و پیوندک چندلر روی آن زده میشود البته آن را از طریق بذر هم میتوان مستقیم  کاشت ولی ریشه اش ضعیف تر میشود و رشد آن مقداری کند خواهد بود ولی در روشی که باغ نهال از آن استفاده میکند بهترین روش در کل جهان بوده و بالا ترین بازدهی را دارد.

نهال گردو فرنور

نهال گردو فرنور پیوندی قادر است تا بیش از ۱۰۰ سال به محصول‌دهی حداکثری خود ادامه دهد. این رقم محصول‌دهی را در سال دوم آغاز نموده و با رسیدن به سن بلوغ در سال، بین ۷ الی ۸ تن محصول‌دهی باکیفیت به همراه دارد.

حداکثر عملکرد میوه در هکتار

3 الی 4 سال پس از کاشت، باردهی درختان گردو فرنور پیوندی به ۱ تن در هکتار میرسد. درحالیکه در زمان بلوغ این محصول‌دهی به ۷ الی ۸ تن میرسد

میوه‌دهی درختان گردو فرنور از سال‌های اولیه پس از کاشت آنها آغاز میشود. و رفته رفته کیفیت و حجم باردهی افزایش خواهد یافت. تا رسیدن به سن بلوغ این محصول‌دهی به بیشترین میزان خود خواهد رسید. درختان قادرند در صورت نگهداری مناسب و سلامتی، تا پایان عمر اقتصادی خود به محصول‌دهی حداکثری ادامه دهند. پس از آن نیز به علت کهولت سن درختان محصول‌دهی با افت شدیدی همراه خواهد بود. تا جایی که محصول‌دهی متوقف شده و باید درختان را بریده و نهال گردو تازه ای بنشانید.

شروع به محصول‌دهی نهال

نهال گردو فرنور پیوندی در سال دوم شروع به میوه‌دهی مینماید

فاصله کاشت نهال گردو

برای تعیین فاصله کاشت نهال گردو فرنور عوامل متعددی تاثیرگذار است. اول اینکه فواصل کاشت باید به گونه ای انتخاب شود. که درختان به آسانی بتوانند از اکسیژن موجود در هوا و تابش نور خورشید بهره کافی را ببرند. نکته‌ی بعدی اینکه فاصله کاشت نباید به گونه ای باشد که مانع از عبور و مرور وسائل نقلیه کشاورزی برای برداشت و حمل و نقل میوه‌ها گردد. شیب زمین؛ نوع خاک و شرایط اقلیمی و نوع رقم نیز میتواند در هنگام انتخاب فاصله خاک موثر باشد. به این ترتیب بهترین فاصله برای کاشت نهال گردو فرنور پیوندی ایجاد مربع‌هایی به ضلع ۶ در ۶ متر میباشد.

ارتفاع از سطح دریا

ارتفاع از سطح دریای مناسب برای کاشت نهال گردو فرنور پیوندی بین ۰ تا ۳۰۰۰ متر میباشد

درصد چربی

گردوی فرنور یکی از انواع گردوهای با چربی متفاوت است. میزان چربی این رقم در ۴ دسته بندی قرار دارد

چربی مغز تا ۱۲ درصد

چربی مغز تا ۲۰ درصد

چربی مغز تا ۴۹ درصد

چربی مغز تا ۵۷ درصد

شکل گردو

گردو فرنور پیوندی با پوسته نیمه کاغذی و برجسته و با ظاهری گرد دیده میشود.

آقای نهال

سخن آخر:

در این مقاله سعی شد بخش کوتاهی از نهال های گردو فرنور و چندلر معرفی شود.

مشتریان عزیز می توانند جهت مطالعه مقالات مختلف و کامل از جمله نحوه شناخت و خرید نهال پسته پیوندی  یا خرید نهال گردو ژنوتیپ برتر و خرید نهال گردو دیرگل به سایت آقای نهال مراجعه فرمایند.

آقای نهال با خرید هر ۱۰ اصله نهال ۲ اصله با کود رایگان هدیه میدهد. همواره میتوانید از طریق شماره های زیر با مجموعه نهالستان آقای نهال جهت مشاوره و خرید نهال گردو در ارتباط باشید.

شماره تماس مدیریت:   ۰۹۱۴۲۴۰۵۹۱۴

شماره تماس مشاوره قبل از خرید:  ۰۹۳۰۲۱۷۰۸۱۸

 آدرس وب سایت: aghayenahal

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.