بهترین جشنواره های امارات

رپرتاژ آگهی: ایرانی‌های زیادی هم با دریافت ویزای امارات به دبی سفر می‌کنند تا در جشنواره‌های مختلف این کشور شرکت کنند. اگر شما هم به حضور در جشنواره‌های فوق‌العاده جذاب دبی تمایل دارید؛ مطالعه این مطلب را از دست ندهید. ما در ادامه درباره تعدادی از بهترین و مشهورترین جشنواره‌های دبی صحبت خواهیم کرد.

جشنواره سنسیشن (Festival Sensation Dubai)

این جشنواره در صدر لیست جذاب‌ترین و پرمخاطب‌ترین جشنواره‌های امارات قرار دارد. جشنواره سنسیشن یک جشنواره موسیقی است که برای اولین بار در کشور هلند برگزار شد. بااین‌حال به‌قدری استقبال از این جشنواره زیاد بود که پس از آن بسیاری از کشورهای دنیا هر ساله جشنواره‌ای به این نام برگزار می‌کنند.

در دبی نیز این جشنواره با قدرت هر چه تمام‌تر برای علاقمندان به موسیقی برگزار می‌شود. هر ساله تعداد زیادی از مشهورترین نوازندگان و دی جی‌های دنیا به شهر دبی می‌آیند و به برگزاری این جشنواره باشکوه کمک می‌کنند. همه شرکت‌کنندگان جشنواره سنسیشن لباس سفید می‌پوشند و تا پاسی از شب از این جشنواره رقص و موسیقی لذت می‌برند.

جشنواره رنگ (Dubai Colour Run)

اگر دلتان می‌خواهد در یک جشنواره متفاوت شرکت کنید، جشنواره رنگ شاید همان چیزی باشد که دنبالش می‌گردید. در این جشنواره که بی‌شباهت به مسابقه هم نیست، شرکت‌کنندگان با پودرهای رنگی به استقبال یک دیگر می‌روند. در پایان جشنواره می‌توانید هزاران زن و مردی را ببیند که با سر و صورت و لباس‌های رنگی محل جشنواره را ترک می‌کنند.

جشنواره ماراتن

همه افراد در هر سنی می‌توانند در این جشنواره هیجان‌انگیز شرکت کنند. بااین‌حال علاقمندان باید قبل از شروع جشنواره بلیط بخرند. پیش‌فروش بلیط‌ها هم از چند هفته قبل از برگزاری جشنواره رنگ شروع می‌شود. جشنواره رنگ به‌اندازه‌ای مشهور شده است که بسیاری از گردشگران ایرانی هم با ویزای امارات برای شرکت در این جشنواره به دبی سفر می‌کنند.

جشنواره بین‌المللی موسیقی جاز (Dubai Jazz Festival)

افراد زیادی در سراسر دنیا به موسیقی جاز علاقمند هستند به همین دلیل جشنواره‌های موسیقی جاز در همه جای دنیا طرفداران زیادی دارد. در دبی هم جشنواره‌ای با عنوان جشنواره بین‌المللی جاز برگزار می‌شود تا علاقمندان بتوانند از اجرای خوانندگان و نوازندگان مطرح این سبک موسیقی لذت ببرند. از قدمت برگزاری این جشنواره در دبی حدود دو دهه می‌گذرد و هر سال هم به تعداد شرکت‌کنندگان اضافه می‌شود. این جشنواره هر سال در ماه فوریه برگزاری خواهد شد و علاقمندان با خرید بلیط می‌توانند در آن شرکت کنند. محل برگزاری جشنواره هم اغلب از چند هفته قبل اعلام می‌شود.

جشنواره ماراتن (Marathon Festival Dubai)

ماراتن یا دوی استقامت یک مسابقه پرطرفدار در سراسر دنیا است. هر ساله در بسیاری از کشورهای دنیا جشنواره ماراتن برگزاری می‌شود؛ بااین‌حال جشنواره ماراتن دبی یک فرق اساسی دارد. جایزه فستیوال ماراتن دبی بسیار سخاوتمندانه است. افرادی که بتواند رکورد جهانی را در این فستیوال جابه‌جا کنند، جایزه‌ای معادل یک میلیون دلار دریافت خواهند کرد. همچنین به نفرات برتر هم جوایز مختلفی اهدا می‌شود به همین دلیل افراد زیادی از این فستیوال استقبال می‌کنند. شرکت‌کنندگان این جشنواره باید مسیری 42 کیلومتری را طی کنند. این فستیوال در اکسپو سیتی دبی و در یکی از روزهای ماه فوریه یا ژانویه برگزار می‌شود.

جشنواره رنگ

جشنواره غذا (Dubai Food Festival)

عنوان مفرح‌ترین و خوشمزه‌ترین جشنواره دبی به جشنواره غذا تعلق می‌گیرد. این جشنواره از سال 2014 تاکنون هر ساله در شهر دبی برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی شرکت‌کنندگان با غذاهای مختلف دنیا به‌خصوص غذاهای کشورهای خاورمیانه است. در ضمن جشنواره غذا فقط متعلق به سرآشپزهای معروف نیست و همه افراد در هر سنی می‌توانند از برنامه‌های این جشنواره لذت ببرند.

همچنین بسیاری از رستوران‌های معروف دبی نیز در جشنواره غذا شرکت می‌کنند. آن‌ها تخفیف‌های ویژه‌ای را برای شرکت‌کنندگان در نظر می‌گیرند تا افراد بیش‌تری به غذا خوردن در رستوران‌هایشان تشویق شوند. برگزاری کلاس‌های آشپزی برای شرکت‌کنندگان و تعداد زیادی مسابقه سرگرم‌کننده و آموزنده برای کودکان از دیگر برنامه‌های این جشنواره به‌حساب می‌آیند.

جشنواره روز ملی دبی (Dubai National Day)

در سالروز استقلال کشور امارات، جشنواره روز ملی دبی برگزار می‌شود. جشنواره روز ملی دبی با سایر جشنواره‌های این شهر فرق می‌کند. این جشنواره یک جشنواره ملی و میهنی به‌حساب می‌آید و هدف از آن جشن گرفتن استقلال این کشور است. بااین‌حال بسیاری از گردشگران هم به دلیل برگزاری برنامه‌های جذاب در این جشنواره شرکت می‌کنند.

جشنواره روز ملی دبی بیش از نیم‌قرن سابقه دارد و هر ساله در روز 2 دسامبر برگزار می‌شود. در روز برگزاری این جشنواره می‌توانید رژه‌های باشکوهی را در سطح شهر ببینید. به‌عنوان‌مثال تعداد زیادی اسب‌سوار با لباس‌های مخصوص در سطح شهر رژه می‌روند؛ چیزی که شاید نمونه آن را در هیچ جای دیگری ندیده باشید. همچنین در این روز بازدید از بسیاری از جاذبه‌های دیدنی دبی رایگان است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.