قضاوت نوبتی حذف شد

کامرانی‌فر، رئیس دپارتمان داوری شائبه اختلاف بین کمیته‌ داوران و دپارتمان داوری را رد کرد: «کلیه کارهای اجرایی زیرنظر دپارتمان است و ما مستقیم زیر نظر دبیر کل فعالیت می‌کنیم. برداشتی که از اختلاف بین دپارتمان و کمیته‌ داوران است به گذشته باز می‌گردد. در حال‌ حاضر ارتباط خوبی بین کمیته‌ داوران و دپارتمان وجود دارد.»

او اطمینان داد با اصفهانیان کاملا هماهنگ است: «هر موضوعی که نزد اصفهانیان مطرح می‌کنم پذیرفته می‌شود و او به من اطمینان کرده است. من اگر در دپارتمان به دنبال حاشیه‌ها باشم به کار اصلی‌ام نخواهم رسید. ما در دپارتمان با تشکیل گروهی متشکل از جوانان به دنبال کار بزرگی هستیم. درباره پرداخت دستمزدها هم باید بگویم که این موضوع باید در هیات رئیسه تصویب شود و خوشبختانه دو نفر از اعضای هیات رئیسه از داوران خوب کشورمان بودند و قطعا اتفاقات خوبی خواهد افتاد.» رئیس دپارتمان داوری با بیان اینکه در ۲۰ روز اخیر پیشکسوتان به دپارتمان آمده‌اند، گفت‌: «افرادی که تا چند سال در دپارتمان حاضر نشده بودند در چند روز اخیر نزد ما آمدند و ما این پتانسیل‌ را ایجاد کرده‌ایم که از توانایی تمامی افراد استفاده کنیم. اگر اشتباهی هم صورت بگیرد آن را رسانه‌ای خواهم کرد. معتقدم پنهان کاری به داوری ضربه می‌زند.» کامرانی‌فر با تمجید از فغانی اطمینان داد تعداد داوران الیت را افزایش خواهد داد: «فغانی الگوی همه داوران است و قطعا تا جام‌جهانی ۲۰۲۲ قضاوت خواهد کرد. ما همچنین در آینده‌ای نزدیک بیشترین داوران الیت را در آسیا خواهیم داشت.»

سفارش او به داورانش شجاع بودن است: «دوست دارم داوران با شجاعت کامل قضاوت کنند و تحت تاثیر تماشاگران و شرایط تیم‌ها قرار نگیرند. دپارتمان هم از قضاوت شجاعانه داوران دفاع می‌کند. ما به دنبال یکنواختی و ثبات در داوری هستیم و معتقدیم که این ثبات بهترین عملکرد را در پی خواهد داشت. امیدوارم تیم‌ها نیز با ما همکاری کنند و فشار نیاورند. قبول دارم که کم تجربه هستم، اما با همراهی همه امیدوارم داوری ایران را به پیشرفت برسانم.» رئیس دپارتمان داوری همچنین از برداشتن سیستم قضاوت نوبتی خبر داد و گفت‌: «با آمدن من این سیستم حذف شده است و هر کسی که خوب قضاوت کند، باز هم به او قضاوت سپرده خواهد شد و هر کسی هم که مشکل و ایرادی داشته باشد آن را با یکدیگر حل خواهیم کرد.»