عذرخواهی داور به درد نمی‌خورد

پرسپولیس پس از ۱۸ هفته‌ای که از لیگ برتر گذشته، صدرنشین مسابقات است و در کنار تراکتورسازی مدعی اصلی قهرمانی لیگ برتر به‌شمار می‌رود. این دو تیم در یک بازی مهم و حساس باید هفته دیگر در تهران مقابل هم قرار بگیرند تا به ‌نوعی فینال زودرس لیگ برتر برگزار شود. مهدی طارمی مهاجم اول پرسپولیس درباره موارد مختلفی با خبرگزاری فارس صحبت کرده که بخشی از آن را می‌خوانید. طارمی ابتدا درمورد بازی سخت با گسترش فولاد گفت: «خوشحالم که در این بازی به برتری رسیدیم؛ چراکه به قول برانکو اگر گسترش را نمی‌بردیم، برد مقابل فولاد در اهواز ارزشی نداشت.» مهاجم پرسپولیس درمورد حاشیه‌های ایجاد شده در مورد ماشین پورشه‌ای که از آن استفاده می‌کند نیز گفت: «باید بگویم که این ماشین برای من نیست و برای دوست من است، اما همیشه زیر پای من قرار دارد. نمی‌دانم چه داستانی است که مردم ما خودشان یک نفر را بالا می‌برند،‌ بعد همین مردم سعی می‌کنند او را زمین بزنند! تا هر کسی پیشرفت می‌کند برایش حرف درست می‌کنند.»

طارمی در مورد رقابت برای آقای گلی این فصل مسابقات لیگ نیز گفت: «مشکل من در ابتدای لیگ این بود که بدنسازی نکرده بودم، نه با تیم ملی، نه با پرسپولیس. با این‌همه باید بگویم به‌دنبال تکرار آقای گلی هستم و همه تلاش خودم را در این راه انجام می‌دهم، البته یک گل به فولاد زدم که قبول نکردند و ۴ پنالتی هم روی من انجام شد که نگرفتند و از آنجا‌که بعد از حسین ماهینی من پنالتی‌زن اول هستم، شاید الان هم آقای گل می‌شدم.» مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان در بخش دیگری از صحبت‌هایش در مورد احتمال قهرمانی پرسپولیس هم حرف زد: «مطمئنا ما همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا قهرمان لیگ شویم. خوشبختانه روند موفقیت‌های ما خوب بوده و مطمئنا این روند را ادامه خواهیم داد تا درنهایت قهرمان لیگ شویم. البته به نظر من قهرمان لیگ از دل بازی پرسپولیس و تراکتورسازی بیرون خواهد آمد.نتیجه آن بازی قطعا بسیار تاثیرگذار است. اگر ما برنده شویم که ۷۰ درصد راه قهرمانی را رفته‌ایم و اگر تراکتورسازی برنده شود، علاوه‌بر اینکه لیگ جذاب‌تر خواهد شد، اما ما تا روز آخر می‌جنگیم و پا پس نمی‌کشیم؛ چراکه فقط قهرمانی ما را آرام می‌کند.با این‌همه باید منتظر بازی‌های لیگ تا روز آخر باشیم.»

مسوولان باشگاه تراکتورسازی درخواست کرده‌اند که بازی‌های پرسپولیس زودتر از بازی‌های آنها برگزار شود، چون معتقدند که پرسپولیس با آگاهی از نتیجه این تیم به میدان می‌رود. طارمی درخصوص این ادعا نیز گفت: «این حرف خنده‌داری است که جدیدا مطرح شده است. شاید از نظر فوتبالی اینکه ما می‌دانیم نتایج تراکتورسازی چه شده، کمی به‌نفع ما باشد، اما این‌طور نیست که همه چیز به‌سود ما باشد. چند وقت دیگر ۴ بازی ما زودتر از تراکتورسازی آغاز می‌شود و آخر فصل هم بازی‌ها همزمان خواهد شد. من نمی‌دانم آنها روی چه حسابی این حرف‌ها را مطرح کرده‌اند.» داوران کمتر خطاهایی که در محوطه جریمه روی طارمی پیش می‌آید را پنالتی می‌گیرند. وی در این خصوص نیز گفت: «به نظرم داوران ما حساس شده‌اند و انگار می‌خواهند برعکس آن چیزی که واقعیت است را انجام دهند. شاید به این دلیل که در یک برنامه تلویزیونی عنوان شده که طارمی پنالتی می‌گیرد.شنیده‌ام که احمد صالحی داور بازی ما و گسترش فولاد عذرخواهی کرده، اما این عذرخواهی نه به درد من می‌خورد و نه به درد تیم. اگر بازی مساوی می‌شد، چه کسی پاسخگوی زحمات ما بود؟»