هاشمی باشد یا نباشد؛ مساله این است

داستان دنباله‌دار فدراسیون تیراندازی تمامی ندارد. ماجرا از انتخابات سال ٩٣ آغاز شد که در آن علی دادگر در رقابت با دیگر کاندیداها بازنده شد. دادگر البته موفق شد با پیگیری‌های مستمر خود رای دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال انتخابات را بگیرد. به این ترتیب هاشمی در کمال ناباوری از ریاست فدراسیون تیراندازی کنار گذاشته شد و با حکم وزارت ورزش مبینی به‌عنوان سرپرست این فدراسیون معرفی شد.حالا٢٠ تیرماه امسال وزارت ورزش انتخابات این فدراسیون را برگزار کرد و در این انتخابات دادگر موفق شد با اکثریت آرا در مجمع رئیس شود. اما سیدمهدی هاشمی، رئیس سابق فدراسیون تیراندازی و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی نیزدر این مدت تحرکاتی برای ابطال این انتخابات از خود نشان داد و نتیجه اینکه بعد از گذشت کمتر از یک‌ماه، دیوان عدالت اداری طی نامه‌ای رسمی با تاکید براینکه انتخابات سال ۹۳ فدراسیون تیراندازی قانونی و بدون‌مشکل بوده خواستار تعیین‌تکلیف در این زمینه ظرف حداکثر یک هفته آینده شده است و این یعنی ابطال انتخابات ۲۰ تیر ماه این فدراسیون. با این شرایط وضعیت این فدراسیون بغرنج‌تر از گذشته شده است.

مهدی هاشمی که نمی‌خواهد قافیه را ببازد و از میدان به‌در شود، تاکید کرده رئیس قانونی این فدراسیون است و وزارت ورزش باید از او عذرخواهی کند. او به خبرگزاری مهر گفته: «در همان حکم اولیه دیوان عدالت اداری هم ابهام زیادی وجود داشت ولی بالاخره این‌طور تفسیر شد که انتخابات باید ابطال شود. این حکم قطعی است و به دلیل اینکه در اجرای حکم تاخیر شده است، دیوان یک هفته برای اجرای آن مهلت داده است. امیدواریم همان‌طور که اظهار می‌کنند قانونمندانه عمل کنند و این موضوع به فوریت حل شود. من حتی بعد از اعلام حکم هم مجددا به فدراسیون و وزارت‌ورزش و جوانان نامه کتبی زدم که کارتان غیرقانونی است. باید حکم را سریع اجرا و حتی بابت خسارات وارده از جامعه تیراندازی عذرخواهی کنند. من رئیس فدراسیون هستم و اساسنامه و ساز و کار برگزاری مجمع مشخص است. آنچه مسلم است این که کار غیرقانونی و ناروا صورت گرفته است.»

فدراسیون جهانی تیراندازی عنوان کرده در مسائل داخلی ما دخالت نمی‌کند. هاشمی در این‌خصوص نیز گفت: «ما اوایل سال به فدراسیون جهانی نامه زدیم که ما شکایتی به شما ارسال نکردیم و این موضوع در داخل کشور حل می‌شود. آنها هم طی نامه‌ای به ما نظر کمیته ملی المپیک را خواستند و کمیته هم به آنها این‌طور پاسخ داد که موضوع در نهادهای داخلی در حال بررسی است و بعد از اینکه نتیجه حاصل شد، در این‌خصوص اظهارنظر می‌کنند و به همین دلیل هم به مجمع انتخاباتی نرفتند. حتی کمیته ملی المپیک هیچ تاییدی به فدراسیون جهانی نداده است.من به شکل‌های مختلف حضورم در فدراسیون جهانی را منتفی کردم چون اگر می‌رفتم باید موضعی می‌گرفتم که بگویم در کار فدراسیون ما دخالت شده است یا نه.» اما صحبت‌های هاشمی درحالی بیان شده که فدراسیون جهانی تیراندازی نام مهدی هاشمی و نواب‌نوری را به‌عنوان رئیس و دبیرکل فدراسیون از روی سایت جهانی حذف کرده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، در حال‌حاضر هیچ اسمی به‌عنوان رئیس فدراسیون ایران در این سایت دیده نمی‌شود.