پایان مناقشه پاداش

تیم‌ملی فوتبال کشورمان به مسابقات جام‌جهانی روسیه صعود کرده و برای حضوری پرقدرت در این مسابقات، این تیم نیاز به منابع مالی مناسب برای برگزاری اردوهای مختلف و بازی‌های تدارکاتی با کشورهای دیگردارد. درهمین زمینه مدیران فدراسیون فوتبال در چند نوبت از دولتمردان تقاضای کمک کرده‌اند. کی‌روش سرمربی تیم‌ملی نیز در چند نوبت درهمین خصوص گلایه‌هایی داشته است.اما درآستانه بازی تیم‌ملی فوتبال کشورمان با سوریه، دیروز وزیر ورزش و معاونانش در مورد منابع مالی اختصاص یافته به فدراسیون فوتبال توضیحاتی را ارائه دادند. ابتدا وزیر ورزش بود که نسبت به گلایه‌های سرمربی تیم‌ملی و مدیران این فدراسیون واکنش نشان داد. مسعود سلطانی‌فر در حاشیه افتتاح نمایشگاه تجهیزات ورزشی در جمع خبرنگاران درباره مشکلاتی که باعث انتقاد از شرایط تیم‌ملی فوتبال ایران شده است، گفت: «ما مشکلات فدراسیون فوتبال را مرتفع کرده‌ایم و همه نیازهایی که برای حضور مقتدرانه در جام‌جهانی لازم بوده، تامین شده است. مشکلی برای تامین نیازها وجود ندارد و قرار نیست من پاسخ کسی را بدهم.»

داورزنی: به وعده خود عمل می‌کنیم

در همین راستا معاون قهرمانی وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد پاداش ملی‌پوشان فوتبال به آنها پرداخت خواهد شد. محمدرضا داورزنی ابتدا درباره واکنش به انتقادهای برخی ملی‌پوشان و به‌ویژه کارلوس کی‌روش درباره عدم استقبال مدیران در بازگشت ملی‌پوشان به «ایسنا» گفت: «اینکه وزارت ورزش به استقبال چه کسی یا چه شخصیتی برود در این زمینه پروتکل و دستورالعملی وجود دارد که طبق آن پروتکل وزارت ورزش وظیفه دارد به استقبال تیم‌ها برود. من سعی می‌کنم خیلی به این موضوع ورود پیدا نکنم. اما به هر صورت برای وزارت ورزش و جوانان این امر مهم است که به استقبال چه تیمی در چه رده‌ای برود.

اگر تیمی بتواند در قهرمانی جهان روی سکو قرار بگیرد یا در المپیک افتخارآفرینی کند، براساس پروتکلی که داریم باید به استقبال چنین تیم‌هایی برویم. اگر ملی‌پوشان فوتبال در این زمینه انتقاد کرده‌اند من در جریان انتقاد آنها نیستم. در هر صورت تیمی که از کره‌جنوبی برگشت، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال نیز همراه این تیم بوده است واگر قرار به استقبال از چنین تیمی بود و ما وظیفه داشتیم، که حتما به استقبال آنها می‌رفتیم.» داورزنی همچنین در مورد پرداخت پاداش‌ها به بازیکنان و کادرفنی تیم‌ملی نیز تاکید کرد: «وزارت ورزش و جوانان سعی می‌کند به وعده‌هایی که به فوتبالیست‌ها داده عمل کند و جوابگوی زحمات و تلاش آنها باشد. پاداش ملی‌پوشان فوتبال که موفق به راهیابی به جام‌جهانی شده‌اند طی چند روز آینده پرداخت خواهد شد.»

فوتبالی‌ها بیشتر بودجه گرفتند

سیدعلی آقازاده سرپرست معاونت توسعه منابع مالی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان نیز به موضوع منابع مالی فدراسیون فوتبال ورود کرده و تاکید می‌کند به فدراسیون فوتبال بیش از بقیه فدراسیون‌ها پول داده شده است. وی به خبرگزاری تسنیم می‌گوید: «دو هفته پیش یک میلیارد دیگر به فدراسیون فوتبال دادیم. تا امروز بیش از ۵۰ درصد از تعهدی که در سال ۹۶ به فدراسیون‌ها داده بودیم را به فدراسیون فوتبال پرداخت کرده و بیش از بقیه فدراسیون‌ها به این مجموعه پول داده‌ایم. میانگین متوسط پرداخت ما به فدراسیون‌ها ۳۰ درصد است، اما به دلایل مختلف و با توجه به اینکه نیاز دارند، به فدراسیون فوتبال بیش از ۵۰ درصد از توافق‌نامه را پرداخت کردیم.»

اطلاعیه نهایی فدراسیون

دیروز اما فدراسیون فوتبال با انتشار بیانیه‌ای رسما اعلام کرد بازیکنان و مربیان تیم ملی در پایان بازی امشب با سوریه پاداش صعود به جام‌جهانی را دریافت خواهند کرد. به این ترتیب مناقشه مزبور هم پایان خواهد پذیرفت.