تراکتور قهرمان جام حذفی شد

این دوگانه را به راحتی می‌شد در نیمه اول بازی فینال دید. استقلال شل و وا داده با یک ساختار دفاعی ضعیف، میدان را به حریف فرصت‌طلبش سپرد و بین دو نیمه زمانی از خواب برخاست که سه گل عقب بود و برای جبران، زمان کافی نداشت. تراکتور در نیمه اول با سه گل محمد خانزاده، اشکان دژاگه و اکبر ایمانی از حریف جلو افتاد تا دو گل مهدی قائدی و ارسلان مطهری در نیمه دوم برای بازگرداندن آب رفته، کافی نباشد.

* این قهرمانی علاوه بر اینکه امروز برای تراکتوری‌ها بسیار شیرین است، به شدت به کار فردا خواهد آمد. دو سال از زمان واگذاری تراکتور به بخش خصوصی گذشته و آنها در این مدت روزهای پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشتند. در میانه‌های لیگ نوزدهم حتی یک فایل صوتی از محمدرضا زنوزی منتشر شد که در آن مالک تراکتور مدعی شده بود در پایان فصل امتیاز تیم را پس خواهد داد. قهرمانی حذفی اما آنقدر دلگرم‌کننده و نویدبخش بود که زنوزی در پیام تبریک پایان بازی، از درخشش بین‌المللی تراکتور در مسابقات فصل آینده خبر دهد. تیم تبریزی با این پیروزی صاحب سهمیه مستقیم حضور در لیگ قهرمانان شد و استقلال را به پلی‌آف فرستاد. تراکتور به زودی فعالیت نقل‌وانتقالاتی‌اش را آغاز می‌کند و حتما حضور مستقیم در مرحله گروهی مسابقات آسیایی، در این روند موثر خواهد بود.

* یک نکته امیدوارکننده دیگر برای تراکتور این است که زنوزی به تازگی امتیاز دیگر تیم لیگ برتری‌اش یعنی ماشین‌سازی را واگذار کرد تا از این به بعد بیشترین تمرکز را روی تیم اول شهر تبریز داشته باشد. محمد پوررضایی یکی از سرمایه‌گذاران اهل تبریز رسما مالکیت ماشین‌سازی را پذیرفت.

* درخشش خیره‌کننده احسان حاج‌صفی بعد از وقفه کرونایی و نیز آماده شدن بهنگام اشکان دژاگه، بسیار به کار تراکتور آمد. حالا حفظ این دو ستاره باتجربه برای فصل بعد، بخشی از مطالبات هواداران خواهد بود. کار آسانی هم نیست البته؛ مخصوصا که گویا پیشنهاد یونانی حاج‌صفی بسیار جدی است.

* قهرمانی در جام‌حذفی برای کادرفنی تراکتور هم سرنوشت‌ساز بود. به نظر می‌رسد این جام، جایگاه ساکت الهامی را هم به‌عنوان سرمربی تثبیت خواهد کرد. الهامی در نتیجه‌گیری با تراکتور نوسان داشت، اما از این مهم‌تر، ضرورت حفظ خونسردی برای این مربی است. ساکت هم در بازی لیگی با پرسپولیس از کنار زمین اخراج شد و هم در بازی فینال حذفی. حالا که او از تضمین جایگاهش خاطرجمع شده، باید روی نیمکت باتجربه‌تر عمل کند.

* با قهرمانی تراکتور در مسابقات حذفی، حالا بازی سوپرجام باید بین این تیم و پرسپولیس برگزار شود؛ یک استارت توفانی برای فصل جدید مسابقات که احتمالا در میانه‌های مهرماه خواهد بود. فعلا پرسپولیس، استقلال، سپاهان و شهرخودرو درگیر ادامه مسابقات لیگ قهرمانان خواهند بود، اما تراکتور فرصت استراحت، تجدید قوا و بازسازی دارد.