«نه» به پول سعودی‌ها

شاید مهم‌ترین نامی که دست رد به سینه سعودی‌ها و دستمزد هنگفت آنها زد، لیونل مسی بود که البته برای تصمیمش جدا‌ از سطح پایین‌تر لیگ عربستان نسبت به آمریکا دلیل دیگری هم داشت و آن، زندگی راحت و مدرن‌تر در ایالات‌متحده بود. او و خانواده‌اش ترجیح دادند در محیطی متفاوت با عربستان زندگی کنند و حتی قرارداد یک میلیارد یورویی الهلال هم لئو را ترغیب نکرد تا اکنون در اینتر‌میامی روزهای خوشی را سپری کند و خودش هم تلویحا بگوید که هدف خاصی در فوتبال ندارد.

یکی دیگر از ستاره‌هایی که با دلیلی نسبتا مشابه با مسی تماس‌های مداوم از عربستان را بی‌پاسخ گذاشت، سرخیو راموس بود. البته کاپیتان سابق رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا به زعم خودش هنوز هم توانایی رقابت در بالاترین سطح را دارد و سخت به دنبال حضور در تیمی بود که در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته باشد. به همین دلیل هم بازگشت به سویا تیم دوران نوجوانی‌اش، بهترین تصمیمی بود که راموس گرفت؛ حتی به قیمت اینکه قید دستمزد ۳۰ برابری را بزند.

لوکا مودریچ هم یکی از نام‌هایی بود که در تابستان بسیار به حضور در لیگ عربستان لینک شد. پس از ترک ناگهانی مادرید توسط کریم بنزما، تصور می‌شد هافبک کروات هم در آخر دوران فوتبالش به فکر پول جمع کردن باشد، اما ترجیح داد تا همچنان حضور پرفشار در رئال را تجربه کند. هرچند این روزها کمتر به بازی گرفته می‌شود اما همین که در ۳۸ سالگی همچنان شماره ۱۰ رئال مادرید را به تن می‌کند، نشان از طرز فکر و سبک زندگی فوق‌العاده‌اش دارد.

به نظر می‌رسید پس از کسب قهرمانی جام جهانی و البته ویترین خوش رنگ و لعاب کاپ‌های باشگاهی، آنخل دی‌ماریا هم مثل مسی کمی از فوتبال پرفشار اروپا فاصله بگیرد و پیوستن به عربستان با یک دستمزد سنگین برای او معقول به نظر می‌رسید. اما خب در تصمیمی عجیب، ستاره سابق رئال، پی‌اس‌جی و یوونتوس در ۳۵ سالگی تصمیم گرفت تا با حقوقی خیلی کمتر به نخستین تیمی که در اروپا برایش به میدان رفت یعنی بنفیکا بپیوندد و با زدن گل برتری برابر پورتو، این روزها ستاره تیم هم هست.

از یکی از نام‌های پرحاشیه فوتبال اروپا یعنی روملو لوکاکو هم به سادگی عبور نکنید. مهاجمی که ستاره اینتر بود، اما پس از مذاکره با یوونتوس، مورد غضب مدیران نراتزوری قرار گرفت و آنها تصمیم گرفتند که قرارداد قرضی او را دائمی نکنند. چلسی هم با تمام توان به دنبال این بود که لوکاکو را به تیم‌های عربستانی بفروشد، اما خود بازیکن آن‌قدر در مقابل این تصمیم مقاومت کرد که دست آخر به صورت قرضی راهی رم شد.