لطفا کوتاه جواب بدهید!

دقیقا خلاف کاری که فدراسیون فوتبال انجام می‌دهد؛ مجموعه‌ای پر از ایراد که هرگاه قرار باشد عملکردش مورد نقد قرار بگیرد طوری رو به جلو می‌گریزد که چیزی هم بدهکار می‌شوید! مثال این موضوع، بیانیه حیرت‌انگیز فدراسیون در دفاع از انتقادات مطرح شده در صدا‌و‌سیما است.همین ابتدای امر باید موضعمان از صدا‌و‌سیما را جدا و اعلام کنیم که اگر در دعوای میان فدراسیون و نهادی که سال‌هاست حق طبیعی فوتبال را در مشت گرفته قرار به انتخاب باشیم، گزینه هیچ‌کدام را انتخاب می‌کنیم. با این وجود برابر واکنش عصیان‌گونه هم نباید بی‌تفاوت بود. حالا که چند روز از ماجرای انتقادات امیر واعظی‌آشتیانی و حمید استیلی از عملکرد تیم ملی در یک برنامه فوتبالی و چند ساعت پس از آن یورش یک مجری به عملکرد مهدی تاج در قامت رئیس فدراسیون گذشته، بد نیست نگاهی موشکافانه به بیانیه تند نهاد اداره‌کننده فوتبال مملکت به انتقادات صدا‌و‌سیما داشته باشیم. در این جوابیه درحالی بابت انتقادات استیلی او در قامت یک مربی ناکام برای نسل پرستاره تیم ملی امید معرفی شد که انتخاب ایشان در آن مقطع، کار خود آقای تاج بود! چگونه می‌تواند پس از گذشت چند سال، فدراسیون فوتبال خودش را از ناکامی آن زمان مبرا بداند؟ پس حالا که تیم ملی جوانان نتوانست به جام جهانی برسد و تیم ملی امید در پیش مقدماتی رسیدن به المپیک حذف شد و سپس افتضاح شکست برابر هنگ‌کنگ به بار آمد هم چند سال دیگر به سرمربیانشان حمله می‌شود!

یکی دیگر از بخش‌های حیرت‌انگیز بیانیه فدراسیون آنجا بود که آقایان میزبانی از تیم‌های عربستانی در تهران را هم دستاورد خودشان قلمداد می‌کردند. این را احتمالا هر فرد ناآشنا با فوتبال هم می‌داند که دلیل بازی با تیم‌های عربستانی در کشور ثالث، اختلافات دیپلماتیک بود و حالا که مشکلات حل شده دیگر دلیلی برای عدم میزبانی وجود ندارد. مگر اینکه خود آقای تاج زحمت برقراری رابطه دوباره با سعودی‌ها را کشیده و ما خبر نداشتیم! اما قسمت بعدی بیانیه را عینا منتشر می‌کنیم که جای گله باقی نماند: «رفع موانع موجود در مسیر ورود تکنولوژی VAR و قرار دادن بند حمایتی در حوزه حق پخش با توجه به مذاکرات متعدد با مجلس.» این هم از اقداماتی بوده که فدراسیون در این مدت انجام داده اما بد نیست دوستان بگویند چه موانعی رفع شده که عراق جنگ زده و تاجیکستان هم کمک داور ویدئویی دارند، اما هنوز در فوتبال ایران بابت رد شدن توپ از خط دروازه یک هفته جدل می‌شود و تنها در لیگ قهرمانان این سیستم را «اجاره» کرده‌ایم؟ تازه در موضوع حق پخش هم بند حمایتی قرار داده شده ولی مدیون هستید اگر فکر کنید که یک ریال پول از جانب صدا‌و‌سیما به فوتبال ایران تزریق شده است!

قضایای مختلفی است که می‌توان به آن پرداخت ولی ترجیح می‌دهیم تنها یک سوال از رئیس محترم فدراسیون فوتبال بپرسیم. اینکه چگونه دوباره حیدر بهاروند که در زمان ریاست در سازمان لیگ به علت بازنشسته بودن کنار رفت و بعدا به دلیل پرونده‌های قضایی در انتخابات فدراسیون هم رد صلاحیت شد، دوباره پست سابقش را به دست آورد؟ لطفا کوتاه جواب بدهید؛ ما منتظر بیانیه عریض و طویل نیستیم!