ایران در آستانه بزرگ‌ترین میزبانی والیبال

بزرگ‌ترین میزبانی فدراسیون والیبال در طول تاریخ، تا هشت روز دیگر و با آغاز شانزدهمین دوره رقابت‎های قهرمانی مردان آسیا در تهران انجام می‎شود. به گزارش مهر، این برای نخستین بار است که کنفدراسیون والیبال آسیا با برگزاری مسابقات قهرمانی مردان آسیا در این ایران موافقت کرده است. ارومیه و تبریز از شهرهای کاندید برای برگزاری این مسابقات بودند که فدراسیون والیبال به منظور توسعه والیبال در سطح کشور از آنها حمایت هم کرد، اما در نهایت با تائید AVC امتیاز میزبانی مسابقات به تهران داده شد تا پایتخت ایران برگزارکننده بزرگ‌ترین رویداد آسیایی والیبال باشد.

برای برگزاری رقابت‎های والیبال قهرمانی مردان آسیا سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی و سالن والیبال (یکی از پنج سالن معروف) به عنوان محل برگزاری مسابقات در نظر گرفته شدند، اما انجام بازسازی‎های لازم و تعمیرات مورد نیاز باعث شده که این سالن‎ها در فاصله هشت روز مانده به مسابقات هنوز صد درصد آماده نشده باشند.

سالن ۱۲ هزار نفری که حداقل میزبان نیمی از دیدارهای مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا خواهد بود، از دو ماه پیش مورد بازسازی قرار گرفت. طی مراحل تعمیر بخش‎های مختلف این سالن سقف و دیوار مورد بازسازی قرار گرفت. نور سالن به ۱۵۰۰ لوکس افزایش یافت. علاوه بر بازسازی دو رختکن موجود و استاندارد سازی آنها، دو رختکن جدید هم در این سالن تعبیه شد.

در نهایت با صرف هزینه ۲ میلیارد تومانی حدود دو هفته پیش بازسازی سالن ۱۲ هزار نفری آزادی به پایان رسید و این سالن در اختیار فدراسیون والیبال و تیم ملی قرار گرفت. البته کف‎پوش ویژه والیبال به طور موقتی در سالن پهن شده و هنوز به طور اساسی نصب نشده است با این حال طی این مدت ملی‎پوشان والیبال بسیاری از تمرینات خود را در این سالن برگزار کردند.

نصب کامل کف‎پوش سالن کمتر از یک روز زمان می‎خواهد. در صورت انجام این کار آمادگی این سالن برای برگزاری مسابقات صددرصد می‎شود.

دیدارهای مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا به طور همزمان از ۱۰ صبح در دو سالن ۱۲ هزار نفری و سالن فدراسیون آغاز می‎شود. البته تمام دیدارهای تیم ملی ایران ساعت ۱۸ در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار خواهد شد. دیدارهای مرحله رده بندی و نهایی نیز در همین سالن برگزار خواهد شد.شانزدهمین دوره رقابت‎های والیبال قهرمانی مردان آسیا از ۳۰ شهریورماه در تهران آغاز شده و تا ۸ مهرماه ادامه خواهد داشت.