شوکه شدن عادل فردوسی‌پور از قطع ناگهانی 90

عادل فردوسی پور این هفته همان طور که وعده داد برنامه جذابی داشت. او در ابتدای نود از همه خواست تا بیدار بمانند و حاشیه‌‌هایی از فوتبال را که از هفته قبل به جا مانده بود را تماشا کنند. به گزارش ایسنا، از ساعت یک بامداد پرونده‌ ویژه‌ ۹۰ با موضوع ناکامی فوتبال ساحلی آغاز شد. در ابتدا مصاحبه چند تن از بازیکنان و مربیان تیم ملی فوتبال ساحلی که به وضعیت انتخاب بازیکن و سازماندهی تیم در جام جهانی ایتالیا اعتراض شدیدی داشتند، پخش شد.

افرادی مانند ایمان فرزین مترجم پیشین تیم ملی ساحلی و دهرویه مربی سابق و مرفاوی مربی فعلی این تیم و بلوک باشی بازیکن تیم ملی در صحبت‌هایشان در انتقاد به رییس کمیته فوتبال ساحلی و سرمربی تیم ملی می‌گفتند که تیم ملی در جام جهانی ایتالیا تدارکات مناسبی نداشته به همین دلیل بی‌انضباط‌‌ترین تیم جام جهانی ساحلی لقب گرفته است. آنها همچنین گفتند که کمیته فوتبال ساحلی در انتخاب بازیکنان دخالت می‌کرد و از همه بدتر اینکه بازیکنان تیم ملی در رقابت‌های ژاپن و شب قبل از بازی با حضور رییس کمیته داشتند گل یا پوچ بازی می‌کردند!

آنها همچنین می‌گفتند که ما این مشکلات را به اطلاع کفاشیان رسانده‌ایم، اما چرا کفاشیان اظهار بی‌اطلاعی می‌کند؟ چرا رییس کمیته فوتبال ساحلی در ژاپن پول توجیبی بازیکنان را نمی‌داد؟ اما در بازی‌ها روی نیمکت می‌نشست و به بازیکنان می‌گفت «هر کس گل بزند، ۲۰ دلار به او می‌دهم». جالب‌تر اینکه دهرویه مربی سابق تیم ملی ادعا کرد که رییس کمیته فوتبال ساحلی وقتی مشکلی پیدا کرد برای رفع و رجوع آن مشکل به یکی از افراد اجازه داده به عنوان دروازه‌بان در تمرینات تیم ملی شرکت کند! او همچنین گفت که چرا فردی که حتی مدرک مربیگری هم ندارد، به عنوان مربی دروازه‌بان‌ها در تیم ملی حضور داشته است؟ رضاعلی، رییس کمیته فوتبال ساحلی در پاسخ به این انتقادات گفت: بازیکنان تیم ملی ساحلی در رقابت‌های آسیایی ژاپن پس از اینکه دو بازی را برده بودند می‌خواستند به نوعی با یکدیگر خوشحالی کنند. حالا بد است که گل یا پوچ بازی کنند؟ کفاشیان مدتی است که دیگر نمی‌خندد، اما وقتی این چیزها را بشنود دوباره می‌خندد. همه این صحبت‌هایی که پخش شد کذب محض است. در عین حال رضاعلی که فکر نمی‌کرد از عملکردش در کمیته فوتبال ساحلی با این شدت انتقاد شود، طبق رویه‌ای که دیگر با آن آشنا شده‌ایم شروع کرد به توضیح درباره کارهای مثبتی که این کمیته انجام داده و سعی کرد ذهن‌ها را به سمت دیگری ببرد. داداش‌زاده، سرمربی تیم ملی هم اعتقاد داشت همه این بازیکنان و مربیانی که صحبت‌های آنها در «۹۰» پخش شد، شخصی و احساسی برخورد می‌کنند.

در حالی که حدود ۱۰ دقیقه پایان وقت برنامه «۹۰» باقی مانده بود و فردوسی‌پور گفته بود دو بازی باقی‌مانده لیگ برتر را با هم خواهیم دید، در اثنای پخش یکی از این بازی‌ها شبکه سه برنامه «۹۰» را قطع کرد و پس از پخش یک تبلیغ برنامه «یک شب، یک فوتبال را» روی آنتن برد. این برای دومین هفته متوالی است که پخش «۹۰» بدون خداحافظی فردوسی پور قطع شد. فردوسی‌پور که علاوه بر اجرا، وظیفه تهیه‌کنندگی این برنامه را هم بر عهده دارد، در این زمینه گفت که هنوز از این اتفاق شوکه است.وی درباره‌ قطع ناگهانی برنامه‌ گفت: در ساعت ۲۲ و ۵۷ دقیقه برنامه‌ ما آغاز شد و سه ساعت و نیم برای این برنامه زمان داشتیم که بر این اساس ۲ و ۲۷ دقیقه صبح باید برنامه به پایان می‌رسید. ۱۰ دقیقه و ۴۱ ثانیه آگهی بین برنامه پخش شد و هشت دقیقه نیز مسابقه کشتی پخش شد که اگر این دو زمان را به برنامه‌مان اضافه کنیم، باید در ساعت ۲ و ۴۶ دقیقه برنامه را به پایان می‌بردیم. وی افزود: اما متاسفانه در ساعت ۲ و ۲۲ دقیقه آنتن را از ما گرفتند؛ این در حالی بود که می‌توانستیم با توجه به آیتم‌های باقی‌مانده ۱۶ دقیقه دیرتر برنامه را به پایان برسانیم. فکر می‌کنم کاری که انجام شد، توهین به مخاطبان میلیونی برنامه «۹۰» بود؛ این برای بار دوم است که چنین اتفاقی می‌افتد. فردوسی‌پور با بیان این که فکر نمی‌کنم مدیران عالی رتبه صدا و سیما در جریان این اتفاق باشند، گفت: حداقل آن‌ها به وقت قانونی برنامه احترام می‌گذارند. اما این که به یکباره و بدون این که برنامه تمام شود، آنتن گرفته می‌شود، درست نیست و قطعا تصمیمی شخصی بوده است. وی افزود: پس از برنامه دوستان و آشنایان بسیاری با من تماس گرفتند و گفتند که دلیل این اتفاق چه بود و چرا این طور برنامه به پایان رسید؛ امیدوارم که آخرین باری باشد که چنین اتفاقی می‌افتد؛ نباید با چنین رفتارهایی به مخاطبان ۲۰ تا ۲۵ میلیونی برنامه‌ «۹۰» که تا آن ساعت بیدار هستند، توهین کرد. من در شوک هستم و نمی‌دانم چرا چنین اتفاقی رخ داد.