دیدار دوستانه ایران و ایتالیا در سال 2013

رییس بخش توسعه و آموزش بین‌الملل فدراسیون فوتبال ایتالیا ضمن تاکید بر این موضوع که همکاری با فدراسیون فوتبال ایران هیچ منافع مالی برای آنها ندارد، از احتمال برگزاری دیدار دوستانه بین دو تیم ایران و ایتالیا در سال ۲۰۱۳ خبر داد. «میکله اووا»، رییس بخش توسعه و آموزش بین الملل فدراسیون فوتبال ایتالیا در نشست خبری که عصر پنج‌شنبه در محل سازمان لیگ برتر برگزار شد، اظهار کرد: برای فدراسیون فوتبال ایتالیا اهمیت زیادی دارد که من به عنوان مسوول فدراسیون فوتبال ایتالیا در حال حاضر در ایران هستم. دو ماه قبل در شهر رم قرارداد خیلی مهمی‌توسط روسای دو فدراسیون فوتبال ایران و ایتالیا برای یک همکاری دو جانبه بسته شد. همان‌طور که دو ماه پیش صحبت شده بود تلاش شد این همکاری هر چه سریع‌تر آغاز شود و من برای این موضوع به ایران آمدم.

به گزارش مهر، وی افزود: فوتبال فاصله مردم ایران و ایتالیا را به یکدیگر نزدیک‌تر می‌کند. در واقع فوتبال باعث می‌شود که فاصله‌ها از بین برود. صبح پنج‌شنبه من با کفاشیان و سایر مسوولان فوتبال ایران مذاکراتی را انجام دادم. مساله مهم برای هر دو طرف در حال حاضر این است که باید هرچه سریع‌تر برای انجام بازی‌های دوستانه در سطوح مختلف مردان و زنان و حتی فوتسال برنامه‌ریزی کنیم.

اووا، همچنین تاکید کرد: مسلما این همکاری فقط در سطح بازی‌های دوستانه نیست. ما کلاس‌های آموزشی را نیز در موارد مختلف فوتبال با کمک یکدیگر برگزار می‌کنیم و یک برنامه‌ریزی طولانی مدت در این خصوص داریم که استارت آن از حالا زده شده است. قدم دیگر ما این است که باشگاه‌های فوتبال دو کشور را نیز به یکدیگر نزدیک کنیم. ما بررسی کردیم و دیدیم که مردم ایران علاقه زیادی به فوتبال دارند و فوتبال در ایران در حال پیشرفت است، بنابراین علاقه زیادی داریم تا به توسعه فوتبال در ایران کمک کنیم.

رییس بخش توسعه و آموزش بین‌الملل فدراسیون فوتبال ایتالیا در خصوص اینکه این همکاری دو طرفه چه نفعی برای فوتبال ایتالیا خواهد داشت، اظهار کرد: این همکاری برای فدراسیون فوتبال ایتالیا هیچ گونه منافع مالی ندارد بلکه برای ما مهم این است که مردم دو کشور به یکدیگر نزدیک‌تر شده و فوتبال را در ایران توسعه دهیم.

وی همچنین ادامه داد: فدراسیون فوتبال ایتالیا در سال بیش از ۱۵۰ درخواست برای انجام بازی دوستانه با تیم ملی فوتبال این کشور دارد و برگزاری یک بازی دوستانه با تیم ملی فوتبال ایران بستگی دارد که ما چند «فیفا دی» در پیش رو داریم و چند بازی ملی دوستانه خارج از این فیفایی‌ها می‌توانیم انجام دهیم، اما آنچه که مسلم است این است که بازی دوستانه تیم‌های ملی فوتبال ایتالیا و ایران می‌تواند در سال ۲۰۱۳ اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: یکی از صحبت‌ها و تفاهم‌های مهمی‌که بین دو طرف انجام شده است این است که مربیان تراز اول ایرانی علاوه بر شرکت در کلاس‌های مربیگری با حضور در کنار مربیان ایتالیایی تجربه کسب کنند.

رییس بخش توسعه و آموزش بین‌الملل فدراسیون فوتبال ایتالیا در پاسخ به این پرسش که «پیش از سفر به ایران چه شناختی از فوتبال ایران داشتید؟»، گفت: خیلی خوب می‌دانم ایران تیم ملی فوتسال قدرتمندی در سطح جهان دارد و حتی یک بازیکن ایرانی نیز در لیگ فوتسال ایتالیا بازی می‌کرد و به این نتیجه رسیدیم که پشتکار ایرانی ها در زمینه توسعه فوتبال در کشورشان خوب بوده است. یک مساله مهم برای فدراسیون فوتبال ایتالیا که چهار بار قهرمان جام‌جهانی شده است این است که می‌خواهیم دست کشورهایی را که به فوتبال علاقه‌مند هستند، بگیریم تا آن کشورها نیز در فوتبال پیشرفت کنند.

وی همچنین افزود: قرار است در ادامه سفر خود از ساختار باشگاه سایپا به عنوان نماینده باشگاه‌های ایرانی و همچنین از ورزشگاه آزادی نیز بازدیدی داشته باشم.