مهدوی‌کیا، استیلی را زیرتیغ ملاقات می‌کند
مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در حالی از عصر امروز با برگزاری سه دیدار در رشت، شیراز و تهران وارد هفته دوازدهم می‌شود که با پایان دیدارهای این هفته در روز دوشنبه بازهم شاهد تعطیلی مسابقات لیگ و حضور بازیکنان شاخص در اردوی تیم ملی خواهیم بود.

در زیر اشاره‌ای گذرا به دیدارهای آغازین هفته دوازدهم لیگ برتر خواهیم داشت:
داماش گیلان - پرسپولیس تهران
پرسپولیس در بدترین شرایط ممکن به گیلان می‌رود تا با داماشی بازی کند که از قضا در بهترین وضعیت خود قرار دارد. داماش با ابراهیم قاسمپور اوج گرفته و از چهار بازی سه پیروزی و یک تساوی به دست آورده است. این تیم با پیروزی در شهرآورد گیلان و کنار زدن نفت تهران از جام حذفی روحیه‌ای دوچندان گرفته و با آمادگی کامل به مصاف پرسپولیس خواهد آمد. تیم قاسمپور که در خانه به کمتر تیمی‌باج می‌دهد، در مصاف با پرسپولیس به دنبال پیروزی است تا روند روبه رشد خود را ادامه دهد و فاصله‌اش را با تیم‌های میانه پایین جدول بیشتر و بیشتر کند. حال و روز پرسپولیس اما تعریفی نیست. پرسپولیس نه زیبا بازی می‌کند و نه نتیجه می‌گیرد و گرفتار بحران‌هایی است که نه استیلی راه خروج از آنها را می‌داند و نه علی پروین. در این بازی حمید استیلی با تیمی‌روبه‌رو می‌شود که از انگیزه بالایی برخوردار است و بازیکنی را به همراه دارد که می‌خواهد خود را به سرمربی پرسپولیس نشان دهد. هنوز از خاطر اهالی فوتبال اتفاقاتی که پیش از آغاز لیگ برتر رخ داد، پاک نشده است. آنها فراموش نکرده‌اند، ابراز تمایل مهدوی کیا برای بازگشت به پرسپولیس را و بی‌توجهی استیلی به بازیکنی که می‌خواست آخرین روزهای فوتبالش را در این تیم بگذراند. مهدوی کیا که از چهره‌های محبوب پرسپولیسی‌ها است، استیلی را در شرایط ناگوار و زیر تیغ ملاقات می‌کند. شاید گل یا پاس گلی از سوی مهدوی‌کیا داستان پرغصه استیلی و پرسپولیس را پایان دهد و سرنوشت حضور او در جمع سرخپوشان را عوض کند.
فجرسپاسی شیراز - تراکتورسازی تبریز
زردپوشان شیرازی به دنبال نتایج ضعیفی که در هفته‌های اخیر به دست آوردند به رده هفدهم جدول سقوط کردند. آنها که براساس ادعای کلانتری جایگاه‌شان در انتهای جدول نیست، چشم به دیدارهای پیش رو دارند تا شاید با کسب امتیازات لازم از قعر جدول فرار کنند. زردپوشان شیرازی این هفته در خانه پذیرای تراکتورسازان تبریزی هستند که روزهای ناآرامی ‌را پشت سر می‌گذراند. تساوی خانگی مقابل سایپا و حذف از جام حذفی تیغ‌تیز انتقادات را به سمت «امیر پاشا» و شاگردانش برگردانده و شاید با یک باخت و تساوی دیگر و دور شدن از صدر جدول آتش انتقادات هواداران بالاتر برود. تنها راه نجات تیم از شرایط فعلی کسب پیروزی است، حتی اگر در دیداری خارج از خانه و با تیمی‌بحران‌زده چون فجرسپاسی شیراز باشد.
نفت تهران - شاهین بوشهر
پدیده یازدهمین دوره لیگ برتر که تا همین هفته گذشته صدرنشین جدول رده بندی بود، این هفته در خانه از تیم شاهین بوشهر پذیرایی می‌کند. این بازی تقابل اندیشه‌های حسین فرکی با مربی است که هنوز به لیگ برتر نیامده کلی سر و صدا به راه انداخته است. بدون شک بازی عصرامروز نفت تهران - شاهین بوشهر تحت تاثیر شکایت باشگاه نفت تهران از فیروز کریمی‌برگزار می‌شود که اظهارات او را خلاف واقع و دور از واقعیت دانسته است. هرچه هست این بازی به غیر از دو تیم نفت و شاهین برای مدعیان بالای جدول تعیین‌کننده است، مدعیانی که انتظار می‌کشند نفت بازهم امتیاز از دست بدهد تا آنها جایگاه خود را در جدول ارتقا دهند.