گروه ورزش- تمرینات تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران از امروز آغاز می‌شود.

دو تیم فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران از امروز تمرینات خود را در شرایط متفاوتی آغاز خواهند کرد. تیم فوتبال پرسپولیس که پس از قهرمانی در لیگ هفتم، دچار تحولات کاملی در سطح مدیریتی و کادر فنی خود شد، در حالی تمرینات آماده‌سازی خود را استارت می‌زند که هنوز تکلیف سرمربی این تیم مشخص نیست و تمرینات باید زیر نظر مربیان جدید این تیم آغاز شود. البته مذاکرات مسوولان این تیم با قطبی و زاکرونی ایتالیایی هم‌چنان ادامه دارد تا بلکه در کوتاه‌ترین زمان با یکی از این نفرات به توافق رسیده و تمرینات شکل کامل‌تری پیدا کند. تمرینات تیم پرسپولیس امروز از ساعت ۹ صبح در زمین آکادمی المپیک مجموعه ورزشی انقلاب تهران زیر نظر افشین پیروانی (مربی)، احمدرضا عابدزاده (مربی دروازه‌بان‌ها) و پرویز کماسی (مربی بدنساز) برگزار می‌شود.

تمرینات پرسپولیس در حالی استارت می‌خورد که هنوز تعداد زیادی از بازیکنان این تیم برای انجام مذاکره به باشگاه مراجعه نکردند و به احتمال زیاد در تمرینات فردا حضور نخواهند داشت. همچنین گفته می‌شود بازیکنان پرسپولیس در ابتدای تمرینات فردا باید زیر نظر کماسی مربی جدید بدنسازی این تیم، تست‌های آمادگی جسمانی به عمل آورند. پرسپولیس تاکنون با محمد منصوری بازیکن سابق ابومسلم مشهد، علیرضا محمد بازیکن تیم راه‌آهن و همچنین علیرضا عباس‌فرد مهاجم فصل پیش صباباتری قرارداد داخلی امضا کرده که آنها نیز در تمرینات فردا حضور خواهند داشت. همچنین مذاکرات این تیم با باشگاه ویداد مراکش برای جذب ابراهیم توره و همچنین سپاهان برای جذب عماد رضا ادامه دارد. فرزاد آشوبی تنها پرسپولیسی است که از این تیم جدا شد و طی قراردادی به باشگاه مس کرمان پیوست. همچنین تیم فوتبال استقلال تهران که پس از قهرمانی در رقابت‌های جام حذفی، مدت کمتری را نسبت به دیگر تیم‌ها در استراحت بوده، تمریناتش را از امروز زیر نظر امیرقلعه‌نویی آغاز می‌کند. تمرینات این تیم از ساعت ۱۷:۴۵ در زمین شماره ۲ ورزشگاه آزادی استارت می‌خورد.

استقلالی‌ها که فصل پیش سه مرتبه کادرفنی خود را تغییر دادند، بالاخره به ظن خود کادر فنی مورد نظرشان را پیدا کرده‌اند و رقابت‌های فصل آتی را با امیرقلعه‌نویی و دستیارانش شروع می‌کنند.

در حال حاضر به‌‌رغم مذاکرات متعددی که مسوولان این باشگاه با بازیکنان مختلف لیگ برتر انجام داده‌اند؛ اما تنها با دو بازیکن جدید یعنی میلاد نوری از استیل آذین و هاشم‌ بیگ‌زاده بازیکن فصل پیش مقاومت سپاسی شیراز به توافق رسیده و قرارداد داخلی امضا کرده‌اند؛ البته هنوز هیچ بازیکنی از این تیم برای گرفتن رضایتنامه و پیوستن به تیم‌های دیگر به باشگاه مراجعه نکرده است. همچنین این تیم به جهت آماده سازی بیشتر برای برگزاری اردویی ده روزه طی روز‌های بیستم تا بیست و دوم تیر ماه عازم یکی از کشورهای آلمان، اتریش یا ترکیه می‌شوند.

نظری جویباری سرپرست تیم استقلال در این باره گفت: در حال حاضر مشغول تهیه ویزا برای یکی از کشورهای آلمان یا اتریش هستیم که در صورت محقق نشدن روادید، به ترکیه سفر خواهیم کرد و بدون شک برنامه اردو را به تاخیر نخواهیم انداخت.

گفتنی است، تیم‌های پرسپولیس و استقلال به ترتیب با قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی توانستند جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده را کسب کنند و اکنون تمرینات خود را با شرایط فوق در حالی آغاز می‌کنند که انتظارات هوادارانشان بیشتر شده و باید در فصل آتی، حضور در سه جام مختلف را به طور همزمان تجربه کنند.