مجلس برای ورزش چه ارزشی قائل است؟

ایسنا: محمود مشحون گفت: از واقعیات دور نشویم و تلاش کنیم که نیمه پر لیوان را ببینیم. اگر کارشناسانه و واقع‌بینانه نگاه کنیم، ورزشی که بخواهد با یک مدال دگرگون شود، مریض است. باید کمبودها و نیازها را رفع کنیم و با برنامه‌ریزی در جهت رشد ورزش گام برداریم.

رییس فدراسیون بسکتبال با اشاره به اینکه باید انتظارات ورزش متناسب با امکانات موجود باشد، اظهار کرد: باید دید کمیت‌های ورزش در کجای کار قرار دارد.

ما از نظر کمیت در المپیک پکن بسیار موفق بودیم. در گذشته، آلبوم کاروان اعزامی ایران به المپیک رشته‌های کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو بودند. ورود سایر رشته‌های ورزشی به المپیک قابل تقدیر است. معتقدم استمرار کمیت، کیفیت را به همراه خواهد داشت. وی ادامه داد: ما تاکنون به چند المپیک اعزام شده‌ایم و از کدام المپیک اندوخته‌ها را منتقل کردیم؟ ما هنوز هم مشکلات المپیک قبل را نمی‌دانیم! ما در هر اعزام دچار این چالش می‌شویم. در کجای دنیا، معاون رییس‌جمهور برای تامین اعتبارات به وزارتخانه‌ها و موسسات می‌رود؟ مجلس برای ورزش چه ارزشی قائل است؟ مگر هر مدالی که به دست نمی‌آید باید با تغییر مدیریت همراه باشد؟ این نظر مجلس محترم است؛ ولی، در ورزش اجرایی نیست.

مشحون با بیان اینکه اگر فدراسیون‌ها نتوانستند انتظارات مردم را برآورده کنند، گناه بقیه چیست؟ گفت: فدراسیون‌های ناموفق، قطعا برای نتایج به دست آمده دلیل دارند. گناه سایر رشته‌های ورزشی چیست؟ آیا ورزش کشور باید به دو مدال وابسته باشد؟ باید از این اتفاق، بهترین بهره‌برداری را کرد.

وی با انتقاد از امکانات ورزشی و بودجه در ایران تصریح کرد: ما برای تمرین و برگزاری مسابقات، یک سالن نداریم.

آن وقت چطور می‌توانیم خودمان را با ورزش دنیا قیاس کنیم؟ علت واقعی را بیابید. گناه مسوولان چیست؟ آیا کوتاهی کردند؟ باید علل ناکامی، بسیار اصولی بررسی شود. ساعی در المپیک طلا گرفت، پس همه چیز تمام شده است؟!

رییس فدراسیون بسکتبال گفت: پس از بازگشت از هر مسابقاتی، به‌جای استفاده از اندوخته‌ها، اتفاقات و دستاوردها، مسائل انتقادی شروع می‌شود و مطالبی عنوان که قصد از بین بردن حقایق را دارد. کسانی که قضاوت می‌کنند، نیمه خالی را نبینند.

کشورهای خارجی به قهرمانان المپیک یک میلیون یورو پاداش می‌دهند؛ ولی، ما باید ماه‌ها انتظار جوایز مدال‌های خود را بکشیم. باید دید آیا قهرمانان ما انگیزه بالایی برای تلاش دارند. آیا برخورد، امکانات و نگرش سازمان و کمیته ملی المپیک حرفه‌ای است؟ باید مسائل را بررسی کنیم و از آنها به نفع ورزش بهره‌مند شویم.

وی در پایان درباره تاثیر خداحافظی «رضازاده» و نرفتن او به المپیک روی کاروان اعزامی خاطرنشان کرد: نرفتن رضازاده، نمی‌تواند بی‌تاثیر باشد. رضازاده به دلیل کسب یکی از مدال‌های طلای کاروان ایران در همه قضایا اثرگذار بود. در مجموع باید در حد اختیارات و امکانات ورزش، انتظار داشته باشیم.

مجلس به‌جای اینکه در پیروزی برای تیم‌های ملی شادمانی به وجود بیاورد و در مواقع لازم ورزش را حمایت کند، اینگونه برخورد می‌کند. مسوولان باید پاسخگوی چه باشند؟!