ورزشکاران را مورد هجمه قرار ندهیم

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان تربیت بدنی گفت: فراموش نکنیم که جوانان عزیزی که اکنون در المپیک شکست خوردند، همان ورزشکارانی هستند که در مسابقات آتی مدال آور خواهند بود. بنابراین، نباید با یک شکست ورزشکاران را مورد هجمه قرار دهیم. به آنها فرصت دوباره دهیم تا از این نتایج درس بگیرند و جبران کنند.

احمد ارشدی با بیان این که از رسانه‌ها انتظار داریم اذهان عمومی را روشن کنند، اظهار کرد: براساس قانون وظایف اصلی سازمان تربیت بدنی توسعه زیر ساخت، توسعه منابع مالی و توسعه و تعمیم ورزش و تقویت روحیه سالم در مردم است. در مقابل کمیته ملی المپیک به عنوان نماینده ایران در المپیک از اختیارات انحصاری برخوردار است و وظیفه آماده‌سازی اعزام و نظارت، هدایت و تدارکات برای کاروان المپیک را برعهده دارد. فدراسیون‌های ورزشی نیز وظیفه گزینش ورزشکاران نخبه و تراز اول کشور در رده‌های سنی مختلف به منظور تشکیل تیم‌های ملی و کشف و جذب استعداد‌ها و تقویت آن‌ها را بر عهده دارند. وی درباره ارزیابی خود از نتایج کاروان اعزامی ایران به المپیک متذکر شد: قطعا نتایج کاروان غیرمنتظره بود و عملکردی که می‌خواستیم بدست نیامد، قبول دارم که نتایج در خور شان ورزش ایران و جوانان برومند ما نیست؛ ولی سازمان در این دوره از بازی‌های المپیک، بیش از همیشه از کمیته‌ ملی المپیک و فدراسیون‌های ورزشی حمایت کرده است. در سال ۸۶ مبلغی بالغ بر ۴۰‌میلیارد تومان به مجموع فدراسیون‌ها پرداخت شد. در سال ۸۷ نیز کلیه فدراسیون‌ها مخصوصا فدراسیون‌هایی که نماینده المپیکی داشتند از حمایت و کمک ۱۲۰‌میلیارد ریالی سازمان بهره‌مند شدند. ارشدی ادامه داد: با تلاش و پیگیری رییس سازمان، اعتبارات کمیته‌ ملی المپیک در سال ۸۶ مبلغ ۱۷۰‌میلیارد ریال و در سال ۸۷، رقمی برابر ۲۰۰‌میلیارد ریال بوده است، این ارقام بیانگر حمایت کامل سازمان از کمیته‌ ملی المپیک و فدراسیون‌های ورزشی است. این مساله که سازمان و کمیته یا فدراسیون‌ها با هم مشکل دارند را صراحتا رد می‌کنم. فدراسیون به عنوان بالاترین مرجع هر رشته ورزشی ممکن است در انتخاب مربی و مدیر فنی تیم‌های ملی مشکل داشته باشد، ولی این مساله به سازمان مربوط نمی‌شود. کمیته ملی المپیک وظیفه پاسخگویی به اذهان عمومی را بر عهده دارد. وی با بیان این که بابرگزاری جلسات متعدد، علل ناکامی را کشف خواهیم کرد، اظهار کرد: از طریق گیرنده‌ها مانند همه مردم، متوجه شدم که داور مبارزه سوریان خیلی با کشتی فرنگی آشنا نبوده است، البته داوری باعث عدم مدال‌آوری نیست، ولی سازمان برای همه کشتی‌گیران و رشته‌های المپیکی تمام توان خود را به کار گرفت. این کشتی فرنگی است که باید بگوید چرا سوریان بعد از سه دوره قهرمانی جهانی نتوانسته مدال المپیک بگیرد. برای حدادی نیز همه امکانات لازم از قبیل اردوهای تدارکاتی در خارج کشور، مربی اختصاصی‌، خرید قفس طوری، اختصاص زمین شماره ۴ مجموعه ورزشی آزادی و... فراهم شد. به نظر می‌رسد حدادی باید از المپیک درس‌های خوبی بگیرد و در مسابقات آتی جبران مافات کند که در حد توان این ورزشکار عزیز ایرانی هست.

وی در پایان گفت: ۱۰۰‌میلیون ریال به ساعی و ۵۰‌میلیون ریال نیز به محمدی در المپیک پرداخت شد. از طرفی به کسانی که در بحث کارشناسی ، موفق دانسته شدند از سوی سازمان جوایزی اهدا خواهد شد. در هفته جاری نیز مبلغ ۴۰۰‌میلیون تومان برای انجام آخرین امور اعزام کاروان پارالمپیک بر فدراسیون جانبازان پرداخت شد.