کفاشیان: من باشم یا نباشم فرقی ندارد

گروه ورزش- رییس فدراسیون فوتبال گفت: هر چند با دریافت عنوان برترین فدراسیون فوتبال خستگی‌مان در رفت، اما انگیزه‌مان برای انجام کارها بیشتر شد.

علی کفاشیان اظهار کرد: سفر شانگهای بسیار مفید بود. در جلسات کمیته‌های مختلف تصمیم‌های زیادی گرفته شد که به عنوان نمونه AFC با گنجاندن طرح آکادمی فوتبال در اساسنامه موافقت کرد. همچنین آنها ایجاد لیگ فوتسال و گنجاندن این مساله در اساسنامه را پذیرفتند. همچنین آسیا با اضافه کردن ویژن‌های بیشتر در فوتبال ایران موافقت کرد. این سه اتفاق در کنار گرفتن میزبانی فوتسال جام باشگاه‌های آسیا رخداد مثبتی بود که امیدواریم در آینده بتوانیم نتایج بیشتری هم بگیریم.

وی با اشاره به گرفتن چهار سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا گفت: این سهمیه‌ها قطعی نیست، بلکه برای دو سال است. در این مدت نمایندگان AFC با حضور در کشورهای مختلف عملیاتی شدن تعهدها را پیگیری می‌کنند، بنابراین باشگاه‌های ما باید به سمتی حرکت کنند که بتوانیم این سهمیه‌ها را در دو سال بعد هم داشته باشیم. کفاشیان در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید چه فاکتورهایی باعث شد که AFC ایران را به عنوان بهترین فدراسیون انتخاب کند، گفت: پس از اینکه اساس‌نامه تصویب شد، تمام تلاش‌مان را کردیم که بتوانیم طبق اساسنامه کار کنیم. نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در این ‌١٠ ماه مدام به ایران سفر کردند و گزارش‌های مثبتی را از اتفاقات جدیدی که در فوتبال‌مان افتاد تهیه کردند. مطمئن باشید اگر عملکرد منفی‌ای داشتیم آنها با ما تعارف نداشتند و ژاپن یا ازبکستان را به عنوان فدراسیون برتر انتخاب می‌کردند. با این حال اگر از صد درصد ما بیست درصد راه را رفته باشیم باید بقیه راه را هم با قدرت برویم، چرا که انتظارها از ما بسیار بالا رفته است.

کفاشیان با بیان اینکه این انتخاب به شخص خاصی تعلق ندارد، گفت: ما معتقدیم که کارها باید بی‌سروصدا انجام شود. اگر بیاییم مدام بگوییم ما داریم این کار را انجام می‌دهیم و این کارها را کرده‌ایم از عملیاتی کردن کارها عقب می‌افتیم. همه ما خواهان رشد فوتبال ایران هستیم و این خواسته مردم ایران است. یک روز من هستم، یک روز نیستم. فرقی نمی‌کند که دادکان باشد یا صفایی فراهانی یا کفاشیان. مهم این است که فوتبال ایران رشد کند.

وی افزود: به خاطر کشورم خوشحال هستم که این عنوان به ایران رسید. برای همه سوال بود که چطور کشوری که ‌٥/١ سال در تعلیق بود یک باره توانست بهترین فدراسیون قاره شود. این قطعا به خاطر توانمندی‌های فوتبال ایران بوده و به کارهای من و امثال من مربوط نیست. با این حال این عنوان خستگی‌ام را از بین برد و حالا اشتیاقم برای انجام کارهای جدی‌تر بیشتر شده و باید به دنبال رفع نواقص باشیم. کفاشیان درباره مشکلات مالی فدراسیون فوتبال گفت: باید تلاش‌مان را در این بخش بیشتر کنیم. این مشکل می‌تواند در آینده روی کار تمامی بخش‌های فدراسیون تاثیر بگذارد، بنابراین باید به دنبال حل آن باشیم.