شاکر: درآمدهای فعلی کمبودها را جبران نمی‌کند
مجموعه ورزشی انقلاب مکانی زیبا، مناسب و مجهز برای اوقات فراغت دانش‌آموزان است.

تاریخچه مختصری از مجموعه انقلاب: در سال 1337 با مساحت 96هکتار که 50درصد آن را فضای سبز و مابقی را استخر و سالن‌های روباز و سرپوشیده تشکیل می‌دهد با امکانات به روز شده در اختیار هموطنان عزیز می‌باشد.
مجموعه ورزشی انقلاب خانوادگی و مجهز به تسهیلات استاندارد در رشته‌های شنا، گلف، تنیس، اسکواش، والیبال، بسکتبال، بدنسازی، ورزش‌های رزمی، ماهیگیری و ... برای افراد و خانواده‌های اعضا می‌باشد. این مجموعه استثنایی شامل جاده‌ای به طول ۳۰۰۰مترمربع اختصاصی و ویژه برای راهپیمایی اعضای محترم به نام جاده تندرستی در فضایی که زمین‌های گلف مجموعه را نیز در بر گرفته است با درختانی سر به فلک کشیده به صورت یک تونل سبز در جاده خودنمایی می‌کند.
دیگر مکان‌های این مجموعه استخر و سونا با مساحت 25000مترمربع که شامل استخر روباز و سرپوشیده مخصوص آقایان و استخر و سونای روباز و سرپوشیده مختص بانوان مشهود می‌باشد. این استخرها از نظر بهداشتی و فضای داخلی با استانداردهای بین‌المللی مطابقت دارد. زمین‌های تنیس بخشی دیگر از امکانات این مجموعه می‌باشد. مساحت 30000مترمربع مطابق با استانداردهای بین‌المللی که شامل 6 استادیوم تنیس 1000 و 1500 نفری یک استادیوم 5000نفری و در مجموع 30 زمین تنیس روباز و هفت سالن سرپوشیده می‌باشد.
شایان ذکر است این مجموعه زیبا و دیدنی با جوی‌های روان و آبنماهای متفاوت و درختان سر به فلک کشیده، فضای آرامش‌بخشی را برای ورزشکاران مهیا نموده و به این بسنده می‌نماییم که این مجموعه نگین سبز تهران نام گرفته است و هر روز پذیرای ۱۰۰۰۰نفر از اعضا و دیگر افراد می‌باشد. هم‌اکنون پای صحبت‌های مدیر مجموعه ورزشی انقلاب می‌نشینم و نقطه‌نظرات وی را در پیشبرد اهداف بهینه این مجموعه شاخص می‌خوانیم.
جناب آقای مهندس شاکر، مدیریت محترم مجموعه ورزشی انقلاب اذعان کردند درآمدهای فعلی کفاف جبران کمبودهای موجود را نمی‌دهد. این مجموعه یکی از بخش‌های شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور است. در این شرکت سعی شده تا با ایجاد ساختارهای مناسب امور مربوط به مدیریت و نگهداری اماکن ورزشی علمی‌تر و اصولی‌تر از گذشته انجام گیرد.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه شرکت توسعه از نظر اعتبارات جاری خودگردان محسوب می‌شود، هیچ گونه اعتبار دولتی جهت هزینه‌های جاری مجموعه‌هایی نظیر انقلاب از دولت دریافت نمی‌کند و می‌بایست با استفاده از درآمدهای جاری مجموعه آن را اداره کنیم.
وی افزود: با نزدیکی فصل تابستان مجموعه خود را جهت برگزاری مناسب دوره‌های آموزشی و ورزشی فصل تابستان و پر کردن اوقات فراغت نوجوانان توسط ورزش آماده می‌کند و پیش‌بینی می‌کنیم بیش از 5000 دانش‌آموز در رشته‌های مختلف ورزشی این مجموعه که شامل شنا، اسکیت، کاراته، تکواندو، فوتبال، فوتسال، والیبال، بسکتبال، بدمینتون، بولینگ، بیلیارد، اسکواش، تنیس، تنیس روی میز، شطرنج، ژیمناستیک، مینی‌گلف و ... رشته‌های تفریحی و هنری دیگر شرکت کرده و اوقات فراغت خود را به بهترین نحو ممکن در بهترین و زیباترین مجموعه ورزشی کشور سپری کنند.
مهندس شاکر ادامه داد: امسال کلاس‌های ورزشی تابستانه مجموعه برای جوانان در ۲۰ رشته ورزشی تفریحی و هنری برگزار می‌شود.
این کلاس‌ها به مدت 2 ماه از اول تیر ماه شروع و ثبت‌نام از داوطلبان از اول خرداد آغاز شده است.


هر یک از این کلاس‌ها جمعا به مدت 24 جلسه و یک روز در میان برگزار می‌شود. وی گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی که شده امید است این کلاس‌ها امسال متفاوت‌تر از گذشته از نظر کیفی باشد؛ هرچند که پیش‌بینی می‌کنیم امسال به خاطر مسائل و مشکلات اقتصادی و همچنین همزمانی کلاس‌ها با ماه مبارک رمضان استقبال زیاد چشمگیر نباشد. وی ادامه داد: این مکان کامل‌ترین مجموعه ورزشی کشور است که برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در بحث ورزش و استعدادیابی و تفریح برنامه دارد.
مدیریت مجموعه با امعان نظر به اینکه ما با استفاده از توان سرمایه‌ای و مدیریتی بخش‌های خصوصی توانمند به دنبال افزایش کمی و کیفی خدمات در مجموعه ورزشی انقلاب هستیم ادامه داد: مجموعه ورزشی بزرگ انقلاب بی‌نظیرترین مجموعه ورزشی ایران با رویکرد ورزش همگانی است که وجه متمایز این مجموعه با عمده مجموعه‌های ورزشی دولتی دیگر، عضوپذیری آن است که آن هم با توجه به محدودیت‌ ظرفیت‌ها و لزوم برنامه‌ریزی‌های مناسب سبب می‌شود تا نسبت به عضوپذیری در هر سال از بین اقشار مختلف جامعه اقدام شود.
وی اضافه کرد: سالانه بیش از 50هزار نفر به صورت عضو فعال از این مجموعه استفاده می‌کنند که در سال جاری با پرداخت مبلغ 120هزار تومان به مدت یک سال به عضویت این مجموعه درخواهند آمد. البته اقشار مختلف نظیر کارمندان، دانشجویان، دانش‌آموزان، سالمندان، جانبازان و خانواده معظم شهدا از تخفیف‌های 30 تا 60درصدی برخوردار هستند.
سرپرست مجموعه ورزشی انقلاب در خصوص پروژه‌های در دست اقدام یادآور شد: پروژه‌های چهار فصله کردن و تجهیز استخر رو باز آقایان با نیاز سرمایه‌گذاری ۸میلیارد ریال تا ۹ ماه آتی آماده بهره‌برداری است، پروژه بازسازی و توسعه و تجهیز استخر سرپوشیده آقایان انقلاب نیز با سرمایه‌ای حدود ۶میلیارد ریال در ۶ ماه آتی و ساخت آکادمی صخره نوردی و سنگ نوردی و بانجی جامپینگ با سرمایه‌ای حدود ۷میلیارد ریال در ۶ ماه آینده، بازسازی و نوسازی و تجهیز زمین چمن مصنوعی انقلاب با سرمایه‌گذاری حدود یک‌ونیم‌میلیارد ریال در ۲ ماه آینده، پروژه اجرای چمن مصنوعی زمین فوتبال اصلی و ساخت آکادمی پیشرفته فوتبال انقلاب شامل فضاهای جانبی پیشرفته با سرمایه‌ای بالغ بر ۲۵میلیارد ریال در ۱۸ ماه آینده، ساخت پارکینگ مسطح غربی مجموعه به همراه یک بوفه رستوران در جنوب غربی مجموعه با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۵/۴میلیارد ریال در ۴ ماه آتی به بهره‌برداری می‌رسد که انعقاد قرارداد شده و کار مطالعات و اجرایی آن در دست اقدام و اجرا است.
شاکر معتقد است: با افزایش کمی و کیفی خدمات در این مجموعه بی‌نظیر و استقرار شرایط و نظم بیشتر در امور مختلف آن و افزایش شان و جایگاه این مجموعه بتوان اقشار مختلف جامعه را که بنا به دلایل مختلف شرایط را جهت حرکت اصولی در امر ورزش خود فراهم نمی‌بینند و چه بسا جامعه صدمات جبران‌ناپذیری از پیری زودرس و از کارافتادگی و بیماری‌های جسمی و روحی آنها متحمل می‌شود را بتوان جذب ورزش کرد.


سرپرست مجموعه ورزشی انقلاب بیان کرد: ضعف در امور تعمیراتی و نگهداری در زمان گذشته و حتی حال سبب شده که نیازهای انباشته‌ای در اغلب اماکن ورزشی داشته باشیم. معتقدم درآمدهای فعلی کفاف جبران کمبودها و نواقص گذشته و رفع نیازهای تعمیراتی و نگهداری حال را نمی‌کند و همواره اقدامات و هزینه‌ها از نیازها عقب است. مهندس شاکر توضیح داد: هدف دولت از ساخت و گسترش اماکن و مجموعه‌های ورزشی قطعا درآمد نیست، بلکه ارائه خدمات ورزشی و ترغیب مردم به امر ورزش و گسترش مقوله ورزش در بدنه جامعه است که ایجاد تسهیلات و امکانات لازم و حداقل، جهت سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی بدون تفکر انتفاعی دولت از این اقدام، می‌تواند دولت را بدون درگیری در پیچ و خم‌های متداول و انجام هزینه‌های بعدی به اهداف خود برساند. در این مجموعه نیز بخش‌هایی نظیر مجموعه اسکیت، سالن بولینگ، سالن بیلیارد، مجموعه تخصصی بانوان شامل یک سالن چند منظوره توپی بانوان و 2 سالن سقف کوتاه ورزش‌های رزمی و ایروبیک و ژیمناستیک و سالن پیشرفته بدنسازی و سونا و ......، سالن تیراندازی، زمین‌های اسکواش، محل نگهداری و بازی کودکان، استخر سرپوشیده بانوان، سالن بدنسازی و سونای آقایان و ...... با سرمایه بخش خصوصی و مکانیزم قراردادهای BOT ساخته یا بازسازی یا ارتقای کیفیت داشته‌اند.