واکنش چهره‌های مطرح فوتبال جهان به وداع بالاک

بالاک معروف به «ال کاپیتانو»‌ روز سه‌شنبه از فوتبال اعلام کناره‌گیری کرد. او در دوران فعالیتش در تیم‌های شیمنتس، کایزرس‌لاترن، بایرلورکوزن (۲ دوره)، بایرن مونیخ و چلسی انگلیس بازی کرد.وی در کنار افتخارات قهرمانی که با بایرن و چلسی کسب کرد، در جام‌های جهانی ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ همراه تیم کشورش به مقام نایب قهرمانی و سوم رسید و در یورو ۲۰۰۸ پس از اسپانیا، نایب قهرمانی اروپا را کسب کرد. رییس فیفا و مقام فدراسیون فوتبال آلمان از وداع ستاره اسبق «مانشافت»‌ با عالم حرفه‌ای اظهار تاسف کردند. روزسه‌شنبه میشائیل بالاک اعلام کرد در سن ۳۶ سالگی کفش‌هایش را آویخته و پس از نزدیک به دو دهه فعالیت ورزشی، وارد دوره جدیدی از زندگی خود شده است. انتشار این خبر باعث شد تا «سپ بلاتر»، نفر اول فدراسیون جهانی فوتبال واکنش نشان دهد.وی شامگاه سه‌شنبه اظهار کرد: همین چند دقیقه قبل مطلع شدم میشائیل بالاک پس از پشت سر گذاشتن دورانی درخشان و موفق تصمیم به کناره‌گیری گرفته است. از این بابت متاسفم. اما برای نیمه دوم زندگی‌اش آرزوی همه خوبی‌ها را دارم.

همچنین مقام‌های فدراسیون فوتبال آلمان نیز عکس‌العمل نشان دادند.

«ولفگانگ نیرس‌باخ»‌ رییس این سازمان گفت: میشائیل بازیکنی استثنایی بود. بازیکنی که برای تیم ملی و گسترش و پیشرفت فوتبال کشور خدمات زیادی انجام داد. وی افزود: در تیم ملی او سال‌ها در اوج بازی کرد. هیچ‌وقت بازی‌های خوبش به خصوص در جام جهانی ۲۰۰۲ کره و ژاپن از یاد‌ها نخواهد رفت.

یواخیم لو، سرمربی ۶ سال گذشته ژرمن‌ها که از جام جهانی ۲۰۱۰ به بعد از ستاره ۳۶ ساله استفاده نکرد نیز گفت: میشائیل بالاک بازیکنی بزرگ و معروف در جهان است. او در تیم ملی عصای دستم بود. او یکی از بزرگان تاریخ فوتبال کشور است که کیفیت بازی بالایی داشت.