گروه ورزش- برای گسترش و راه‌اندازی رشته بادبانی برنامه‌ریزی‌ها بر اساس استعدادیابی انجام پذیرفته است.

به گفته اتابکی رییس کمیته بادبانی فدراسیون قایقرانی با توجه به اینکه قایقرانان این رشته باید فیزیک بدنی منحصر به فرد و از ضریب هوشی بالایی بهره‌مند باشند، تمام برنامه‌هایمان بر روی استعدادیابی متمرکز کرده ایم و در کنار استعدادیابی در حال تهیه امکانات و تجهیزات و آموزش برای راه‌اندازی این رشته نوپا در ایران هستیم. وی بیان کرد‌: در همین رابطه اساسنامه ای مبنی بر مجموعه فعالیت‌ها، اهداف و برنامه‌های این کمیته را تهیه و پس از تایید هیات رییسه فدراسیون تحویل کمیته ملی المپیک داده‌ایم تا به فدراسیون جهانی معرفی و به عضویت فدراسیون جهانی درآییم.

وی ادامه داد‌: برای تهیه تجهیزات و امکانات نیز با حمایت‌های ریاست فدراسیون (مهندس دنیا مالی) ۸۰‌هزار دلار از فدراسیون اعتبار گرفته‌ایم تا نسبت به خرید تجهیزات اقدام کنیم. در همین راستا تاکنون ۲۰ قایق از نوع Optimist را از کشور سنگاپور برای شروع کار سفارش داده‌ایم و خرید انواع دیگر قایق‌های سیلینگ در برنامه آتــی ما می‌باشد.

اتابکی خاطر نشان کرد‌: همان‌گونه که علاقه‌مندان به رشته قایقرانی مطلع هستند، ریاست فدراسیون همزمان با راه اندازی رشته روئینگ در ایران یکی از مربیان صاحب نام دنیا را به خدمت گرفت و ایشان را جهت آموزش و کشف استعدادها به استان‌ها فرستاد و با خرید قایق و استخدام یک مربی متخصص از همان پایه به‌صورت حرفه ای قایقرانان را آموزش داد و در نهایت نیز در اولین حضور در مسابقات آسیایی با کسب سه مدال طلا و سه نقره همه را شگفت‌زده کرد این تجربه موفقیت آمیز برای رشته سیلینگ نیز تکرار خواهد شد.