جامع نیوز- براساس اعلام سازمان ورزش ۱۱۴ پروژه عمرانی - ورزشی جمعه گذشته به طور همزمان در سطح کشور افتتاح شد و این در حالی است که تعداد زیادی از طرح‌های فوق تنها ساخت و سازهای جزیی بوده و از آنها با نام پروژه یاد شده است. هرچند سازمان تربیت بدنی در سال‌های اخیر در جهت ساخت و ساز در ورزش اقدامات بسیاری انجام داده است و البته این موضوع با توجه به تخصص رییس سازمان (مهندسی عمران) و سمت‌های قبلی وی (معاون فنی - عمرانی شهرداری تهران در زمان احمدی‌نژاد) امری طبیعی بوده؛ اما اینکه این ساخت و سازها با بزرگنمایی همراه شود تا اندازه‌ای به دور از انتظار می‌نمود.

محمد علی‌آبادی، رییس سازمان تربیت بدنی در سخنرانی خود پیش از افتتاح ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زاهدان همزمان با افتتاح ۱۱۴ پروژه عمرانی در سطح کشور اعلام کرد که برای ساخت این تعداد پروژه عمرانی در کل ۵۰‌میلیارد تومان هزینه شده است یعنی برای هر پروژه چیزی در حدود ۴۰۰‌میلیون تومان!

این مقدار بودجه در بسیاری مواقع حتی برای احداث یک طرح معمولی هم کافی نیست چه رسد به پروژه‌های بزرگ! یکی از ۱۱۴ پروژه سطح کشور ورزشگاه ۱۵‌هزار نفری زاهدان بود که به تنهایی ۷‌میلیارد تومان هزینه در بر داشته است آنگاه چه طور می‌شود هزینه مجموع ۱۱۴ پروژه در حدود ۵۰‌میلیارد تومان شود؟‌ البته وقتی از بازسازی اماکن ورزشی نیز به عنوان پروژه نام برده شود قطعا افتتاح ۱۱۴ پروژه چندان هزینه‌بر نخواهد بود، اما موضوع این است که بزرگنمایی این چنینی به نوعی توهین به افکار عمومی به حساب می‌آید و چه بسا این مسائل ارزش پروژه‌های عظیم ملی را نیز پایین آورد.