و لیگ نهم آغاز شد...

هفته اول لیگ برتر با صدرنشینی ذوب‌آهن به پایان رسید. ذوب‌آهن توسط استیل‌آذین، مقاومت سپاسی، راه‌آهن، صبا و استقلال تعقیب می‌شود. این تیم در هفته دوم مقابل تراکتورسازی تبریز قرار خواهد گرفت. هفته پرگل

۲۴ گل در هفته اول لیگ از خط دروازه‌ها گذشت که میانگین ۶/۲ گل برای هر مسابقه را نشان می‌دهد. آمار بالای معدل گلزنی در هفته‌های اول طبیعی است.

۸۰ تا ۹۰ پرهیجان

در هفته اول ۶ گل در ده دقیقه پایانی مسابقات به ثمر رسید. دیرهنگام‌ترین گل هفته اول را محمد ابراهیمی‌ برای تراکتورسازی در دقیقه ۸۸ به ثمر رساند.

سریع‌ترین‌ها

گل مرتضی ابراهیمی ‌در بازی ذوب‌آهن - سایپا در دقیقه ۳ تنها گل به خودی هفته و سریع‌ترین گل هفته اول لیگ بود.

پنالتی‌ها

گل شیث رضایی برای پرسپولیس و گل رضا بازیاری برای شاهین بوشهر و گل علی کریمی ‌برای استیل آذین از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.

بوشهر، پرتماشاگرترین

بازی شاهین بوشهر مقابل ملوان انزلی پرتماشاچی‌ترین بازی هفته بود. با توجه به اینکه بازی استقلال و سپاهان بدون تماشاچی برگزار شد، میانگین تماشاگر در هفته اول لیگ،‌ به نسبت سال گذشته پایین‌تر است.

فقر تماشاچی

با توجه به محرومیت پرسپولیس در بازی خانگی مقابل استقلال اهواز ادامه خواهد داشت.

اولین جنجال خداداد

خداداد عزیزی در اولین بازی بعد از محرومیت با طرفداران نه چندان مودب استقلال اهواز درگیر شد. او در حمایت از دیگو ماکسیمو بازیکن تیمش وارد عمل شد و...

استیلی، مهابادی و ابراهیم‌زاده، موفق‌ترین

حمید استیلی و داوود مهابادی با دو پیروزی قاطع خارج از خانه موفق‌ترین مربیان هفته بودند. البته منصور ابراهیم‌زاده‌، سرمربی ذوب نیز با پیروزی پرگل دیروز خودی نشان داد.

مایلی‌کهن‌، درخشان و منصوریان، ناموفق‌ترین

این سه مربی با سه شکست سنگین ناکام‌های روز اول لیگ بودند.