تیم پیکان در دیدار نیمه نهایی پنجمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‎های جهان مقابل «ترنتینو» ایتالیا تن به شکست داد و از راهیابی به فینال این دوره از رقابت‌ها بازماند. در این دیدار که شنبه شب در سالن «اسپایرزون» دوحه قطر برگزار شد، تیم پیکان با حساب ۳ بر صفر و با نتایج (۲۵ بر۱۸)، (۲۵ بر۲۲)، (۲۵ بر۱۹) مقابل ترنتینو ایتالیا شکست خورد و از حضور در فینال مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های جهان بازماند.

در دیگر دیدار برگزار شده شنبه شب، تیم بلچاتو لهستان با حساب ۳ بر یک مقابل زنیت کازان روسیه پیروز شد تا دیگر تیم فینالیست این دوره از رقابت‌ها باشد.

نماینده ایران برای کسب عنوان سومی این رقابت‌ها با زنیت کازان روسیه روبه‌رو می‌شود، ضمن اینکه ترنتینو و بلچاتو پس از این دیدار برای کسب عنوان قهرمانی با یکدیگر مبارزه می‌کنند.

پیکان با دو پیروزی مقابل سیمد برزیل و العربی قطر و یک شکست مقابل بلچاتو لهستان با کسب عنوان دومی گروه B به کار خود در مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های جهان پایان داده بود.

تاکنون مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‎های جهان در چهار دوره برگزار شده است که در هر چهار دوره نمایندگان ایتالیا موفق به کسب عنوان قهرمانی شده‎اند.