مس احتمالا تنها حذف شده ایرانی در دور مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود. آنها در یک بازی متوسط مغلوب حریفی شدند که باید آن را شکست می‌دادند. در حال حاضر در گروه چهارم تیم الهلال عربستان با ۱۰ امتیاز صدرنشین است و السد قطر و مس کرمان با شش امتیاز و الاهلی امارات با سه امتیاز در رده های بعدی قرار دارند. هفته‌ پنجم لیگ قهرمانان آسیا ورزشگاه شیخ راشد امارات

گل‌ها:‌ فرزاد حسین‌خانی (گل به خودی)(۳۵) و احمد خلیل(۸۱) برای الاهلی، مهدی رجب‌زاده (۷۵) برای مس

داور: محسن باسما(سوریه)

مس کرمان :‌ سامان صفا، پیروز قربانی، مجتبی انصافی، فرهاد سالاری‌پور، فرزاد حسین‌خانی، قاسم دهنوی، فرزاد آشوری، فراز فاطمی، روح‌الله بیگدلی، مهدی رجب‌زاده، ادینیهو

سرمربی:‌ لوکا بوناچیچ

شرح بازی:

مس کرمان با دو اشتباه فردی که از طرف دو مدافع این تیم فرزاد حسین‌خانی و پیروز قربانی رخ داد، مقابل ضعیف‌ترین تیم این گروه شکست خورد تا بخت‌های این تیم برای صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان به حداقل برسد.

مس در این مسابقه مثل دو مسابقه بیرون از خانه قبلی تیمی نه چندان قدرتمند و البته کم روحیه بود که در نهایت مسابقه پایاپایش را به حریف نه‌چندان قدرتمند واگذار کرد. مس در این مسابقه با گل به خودی حسین‌خانی در نیمه اول از حریف عقب افتاد، اما با گل رجب‌زاده به تساوی رسید. با این حال و در اوج حملات پنالتی مبتدیانه قربانی روی مهاجم حریف، الاهلی را صاحب پنالتی و گل برتری کرد. مس که باید منتظر نتیجه السد و الهلال بماند در صورت شکست السد و توقف یا شکست این تیم در روز پایانی مقابل الاهلی بخت صعود پیدا می‌کند. اتفاقی که با توجه به قدرت پایین الاهلی چندان محتمل نیست.

مس که در این بازی از همان ترکیب قبلی در مسابقات قبلی استفاده کرده بود و مهدی رجب‌زاده نیز در ترکیب ثابت حضور داشت، حالا باید به بازی‌های آخر لیگ فکر کند تا فاصله خود را از منطقه خطر افزایش بدهد.

آنها در صورت برد دراین مسابقه ۹ امتیازی می‌شدند و می‌توانستند کاملا به صعود امیدوار بشوند. اما افسوس حتی ادینیهو هم در حد انتظار بازی نکرد.

شرح گل‌ها:

۱ـ۰(الاهلی): تک‌گل نیمه اول را فرزاد حسین‌خانی مدافع تیم مس به اشتباه وارد دروازه تیم خودی کرد.

۱ـ۱(مس): روی حرکات طولی میلاد فخرالدینی از کناره های زمین بارها خط دفاعی الاهلی را دچار آشفتگی کرد تا اینکه در دقیقه ۷۳ مهدی رجب‌زاده روی پاس عرضی این بازیکن گل تساوی تیمش را به ثمر رساند.

۲ـ۱(الاهلی): در دقیقه ۸۱ سعد سرور با حرکت در عمق دفاع مس توسط مدافعین این تیم درون محوطه جریمه سرنگون شد که داور سوری بلافاصله اعلام ضربه پنالتی کرد. این ضربه پنالتی را خلیل احمد به گل دوم و پیروزی‌بخش تیمش تبدیل کرد.

اتفاق ویژه: حضور مهدی رجب‌زاده و گلزنی او یک طرف و گزارش گزارشگر کرمانی که به دبی رفته بود در طرف دیگر. به جز این صدای آژیر که مرتبا در ورزشگاه خالی از تماشاگر اهلی پخش می‌شد، واقعا اعصاب همه را خرد کرده بود. اما اتفاق اصلی مصدومیت کمک داور بازی و همینطور عدم حضور معدنچی در شادی تیمش بعد از گل بود.

بهترین بازیکن: فرزاد آشوری بهترین بازیکن مسی‌ها در این میدان بود که علاوه بر توپ گیری چنین بار حملات نارنجی‌پوشان را پایه‌گذاری کرد. اما به تنهایی برای پیروزی کافی نبود.