صلح قرمزپوش‌ها در تبریز

هفته‌های پایانی لیگ است و هیجان برای تیم‌های مدعی حضور در مسابقات آسیایی و تیم‌های کاندیدای سقوط به دسته پایین به اوج رسیده است. اگرچه این بار آسیایی‌ها استراحت کردند تا چند روز دیرتر بازی‌هایشان را برگزار کنند، اما بازی دو تیم سرخپوش و پرطرفدار پرسپولیس و تراکتورسازی یک تنه جور حساسیت و هیجان لیگ را کشید. تراکتورسازی۱ ـ پرسپولیس۱

هر دو تیم راضی از مساوی

پرسپولیس دو امتیاز دیگر را نیز از دست داد. اما بازی در جو وحشتناک تبریز به قدری دشوار است که کمتر تیمی می‌تواند در یادگار امام به فکر پیروزی باشد. پرسپولیس با این تساوی، ۵۱ امتیازی شد و در رده سوم قرار گرفت و تراکتور هم با این تک‌امتیاز در رده ششم جدول است.

گل‌ها: خیرخواه(۳۸) برای تراکتور، نوروزی(۵۷) برای پرسپولیس

ورزشگاه: یادگار امام تبریز، تماشاگر بیش از ۱۰۰ هزار نفر

داور: سعید مظفری‌زاده

اخطار: خیرخواه، کرار(تراکتورسازی)، بادامکی(پرسپولیس)

شرح بازی: بازی در شرایطی به پایان رسید که ۱۰۰ها بطری خالی آب در اعتراض به داوری بی‌جهت به سمت زمین پرتاب می‌شد؛ اما نکته این بود که بازی در لحظات پایانی با وجود موقعیت‌هایی که پرسپولیس به دست آورد از تب‌وتاب افتاده بود و دو تیم بیشتر احتیاط می‌کردند تا احیانا گل نخورند. بازی تراکتور ـ پرسپولیس تحت تاثیر استقبال خارق‌العاده هواداران با برتری تراکتور آغاز شد، اما جنگ‌های فیزیکی در میانه میدان باعث شد تا بازی بدون موقعیت خاص دنبال شود. اما گل خیرخواه و واکنش سریع پرسپولیسی‌ها هیجان خاصی به این مسابقه داد و پرسپولیس که در نیمه اول به دلیل نمایش ضعیف‌هافبک‌ها بازی ضعیفی داشت.

در نیمه دوم با حضور کریم خودی نشان داد و سرانجام به گل رسید. البته تراکتور در این بین می‌توانست باز هم دروازه پرسپولیس را با خطر مواجه کند، اما بازیکنان این تیم تجربه لازم را برای گلزنی مجدد نداشتند. بعد از پرسپولیس نیز دو تیم حملاتی روی دروازه یکدیگر انجام دادند که یکی، دو بار واکنش خوب دروازه‌بان‌ها و یکی، دو بدشانسی مانع از پرگل‌تر شدن بازی شد. در نهایت وقتی داور سوت پایان را به صدا درآورد به نظر می‌رسید هر دو تیم از نتیجه به دست آمده خشنود هستند؛ گرچه هواداران تراکتور روی ضربه کاشته دقیقه آخر به داور اعتراضی کردند.

شرح گل: ۱ـصفر(تراکتورسازی): خطای بازیکنان پرسپولیس در مرکز زمین باعث شد تا بازیکنان تراکتور با تیزهوشی و با سرعت توپ را به دنی اولروم برساند. اولروم که با تیزهوشی از آفسایدگیری فرار کرده بود با حقیقی تک به تک شد و با دفع این توپ خیرخواه در مقابل دروازه توپ را به گل رساند. بازیکنان پرسپولیس عقیده داشتند اولروم روی این صحنه روی حقیقی مرتکب خطا شده است.

۱ـ۱(تراکتورسازی): حرکت تیمی بازیکنان پرسپولیس و پاس عمقی محسن خلیلی توپ را در عمق به نوروزی رساند و او با یک ضربه چیپ گل تساوی را زد.

اتفاق ویژه: کریم باقری پس از ۱۶ سال مقابل تیم سابقش بازی کرد و در کسب این تساوی تاثیرگذار بود، اما اتفاق مهم تعویض جاسم کرار در نیمه دوم بود که برتری تراکتورسازی را گرفت. این تعویض با واکنش منفی هواداران تراکتورسازی نیز همراه شد. کرار بعد از خروج از زمین با کمالوند دست داد و به جای نشستن روی نیمکت به رختکن رفت.

بهترین بازیکن: جاسم کرار، بازیکن عراقی تراکتور موثرترین بازیکن این تیم بود و تاثیر بسیاری در برتری تیمش داشت.

استیل آذین صفر ـ ابومسلم صفر

مساوی به ضرر استیل آذین

تیم فوتبال استیل آذین پس از عدم راهیابی به مرحله نیمه نهایی جام حذفی در بازی خانگی مقابل تیم قعرنشین ابومسلم به نتیجه بهتر از تساوی دست نیافت تا این تیم به‌رغم توقف پرسپولیس فرصت مناسبی برای راهیابی به لیگ قهرمانان آسیا را از دست داده باشد. با این اوصاف جدال پرسپولیس و استیل آذین حساسیت‌های تازه‌تری خواهد داشت.

ورزشگاه اکباتان: تماشاگر ۳ هزار نفر

داور: تورج حق‌وردی

اخطار: محمدی(استیل آذین)، لویناین(ابومسلم)

اتفاق ویژه: در دقیقه ۸۰ روی ارسال جواد ضیغمی با ضربه سر سانتوز توپ در درون دروازه استیل آذین قرار گرفت؛ اما کمک داور پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برد.

بهترین بازیکن: مهدی مهدوی‌کیا کاپیتان استیل آذین هر چند از روزهای اوج خودش دور مانده است، اما با دوندگی بسیار و شرکت در حملات توانست عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد.

مقاومت سپاسی۱ ـ صبای قم۴

گلباران صبا در شیراز

تیم فوتبال صبای قم پس از صعود به مرحله نیم نهایی جام حذفی موفق شد با نتیجه خیره‌کننده ۴ بر یک تیم مقاومت سپاسی را مغلوب کند. شاگردان محمد احمدزاده با این باخت در جمع قعرنشینان قرار گرفتند و با توجه به بازی هفته آینده مقابل ذوب‌آهن اصفهان از کاندیداهای سقوط به دسته پایین‌تر به شمار می‌روند.

گل‌ها: عباس محمدرضایی(۲۱)(۶۶)، داوود حقی(۵۹)، محمد نوری(۷۴) برای صبای قم، سیامک کوهنورد(۹۴) برای مقاومت سپاسی.

ورزشگاه‌: حافظیه شیراز، تماشاگر ۳هزارنفر

داور: البرز حاجی‌پور

اخطار: صبری، کرمی(مقاومت)، نوری، کاشی(صبای قم)

ملوان ۱ـ استقلال اهواز صفر

فرار ملوان از منطقه خطر

تیم فوتبال ملوان بعد از مدت‌ها موفق به کسب پیروزی شد و تیم فوتبال استقلال اهواز با این باخت در آستانه سقوط به لیگ دسته اول قرار گرفت.

گل‌ها:‌ دسوزا(۷۹) برای ملوان

ورزشگاه: تختی انزلی، تماشاگر ۵ هزارنفر

داور: علیرضا فغانی

اخطار: حیدری اولادی، پورغلامی، (ملوان) معقولی، دیه‌گو(استقلال اهواز).

فولاد خورستان۳ ـ پاس همدان ۲

سه امتیاز شیرین برای اهوازی‌ها

تیم فولاد در شرایطی که با دریافت دو گل از تیم پاس امیدی برای کسب امتیاز نداشت، توانست با به ثمررساندن سه گل شیرین‌ترین برد فصل جاری را جشن بگیرد. پاسی‌ها نیز با این باخت بار دیگر در جمع قعرنشینان قرار گرفتند.

گل‌ها: کاملی‌مفرد (گل به خودی)(۲)، هادی بلوری(۲۰) برای پاس جواد شیرزاد(۲+۴۵)، سعید رمضانی(۶۰)، سیامک(۸۸) برای‌فولاد.

ورزشگاه: تختی اهواز، تماشاگر ۳ هزارنفر

داور: مسعود مرادی

اخطار: بارتلوویچ، شاهوردی (فولاد)، خورج(پاس)

پیکان صفر ـ شاهین بوشهر۲

سه امتیاز به قیمت بقا

تیم فوتبال شاهین بوشهر با پیروزی مقابل پیکان دست به کار بزرگی زد و راه خود را برای بقا در لیگ برتر هموار کرد. شاگردان محمود یاوری با کسب دومین برد متوالی شرایط بهتری نسبت به گذشته برخوردار هستند و در حال حاضر از شانس خوبی برای ماندن در لیگ بهره می‌برند.

گل‌ها: تنهایی(۶۶)، عبدی(۷۷) برای شاهین بوشهر

ورزشگاه: شهید رجایی قزوین، تماشاگر ۱۰۰۰ نفر

داور: سعید بخشی‌زاده

اخطار: کارلوس(پیکان) روشن‌گر، هوشیار(شاهین).