سایه سلطان روی صندلی مدیرعامل
وضعیت مدیرعامل پرسپولیس آنطور که هیات‌مدیره باشگاه می‌گویند مشخص نیست. نامه‌ای که به تازگی از داخل باشگاه به وزارت ورزش نوشته شده به احتمال فراوان معادلات را برهم خواهد زد.
به گزارش «ایسنا»، روزدوشنبه نشست هیات‌مدیره پرسپولیس با حضور تمامی اعضا برگزار شد و رویانیان، اکبری، پروین، نامی و جمشیدی بار دیگر دور هم جمع شدند و با حمایت مجدد از مدیرعامل خود، بحث‌های مربوط به استعفای او را تنها یک «سوءتفاهم» دانستند. در هفته‌های گذشته و پس از استعفای رویانیان که به خاطر رای کمیته انضباطی علیه پرسپولیس و کسر امتیاز از این تیم اتفاق افتاده بود، حرف و حدیث‌های زیادی مبنی بر پایان کار رویانیان در باشگاه و همچنین تغییراتی احتمالی در هیات‌مدیره مطرح می‌شد، اما هر بار اعضای هیات‌مدیره و اطرافیان باشگاه این صحبت‌ها را تکذیب می‌کردند.رویانیان چند ماهی است که از مشکلات زیاد از حد خود در پرسپولیس صحبت می‌کند و بارها گفته که خسته شده و می‌خواهد از این باشگاه برود. او چندین بار گفته که «مرد فوتبال نیست»، هرچند که در یکی، دو سال گذشته مدیریت باشگاه اقدامات قابل توجهی در پرسپولیس انجام داده است. با این حال تحرکات برخی افراد باعث می‌شد رویانیان هم چندین بار به آنها کنایه بزند و بگوید یکی، دو نفر در هیات‌مدیره نمی‌گذارند کار کند. او حتی یک بار صراحتا اسم برد و گفت اگر ... بگذارد کارش را انجام می‌دهد، اما بلافاصله از خبرنگاران خواست نام فردی که اعلام کرده را در خبر نیاورند.
رویانیان ۶ آبان پس از مجمع فدراسیون فوتبال در بخشی از صحبت‌هایش درباره پرداخت مبلغ قرارداد خلعتبری این‌گونه گفته بود: «این خیر از دوستان ماست اما کمکی نکرد. اگر هدایتی بتواند کمک کند خوب است ولی اپوزیسیونی دور خودمان پیدا ‌کرده‌ایم و به هر جا که می‌رویم این اپوزیسیون راه را روی ما می‌بندد و اجازه نمی‌دهد که کسی به پرسپولیس کمک کند. اعضای آنها هم از اطرافیان باشگاه هستند. همچنین یکی از اعضای هیات‌مدیره مشتاق است و تلاش گسترده‌ای می‌کند تا رویانیان نباشد. او سیم خارداری دور ما کشیده و این برای من بسیار عجیب است.»
با این حال خیلی عجیب نیست که در هیات‌مدیره پرسپولیس از وجود اختلاف حرف بزنیم. دوشنبه هم رویانیان پس از نشست هیات‌مدیره در جمع خبرنگاران گفت: «از آقای پروین دلخوری داشتم که در جلسه گفتم و نمی‌خواهم دیگر بحث را باز کنم. پروین بزرگ ما است و پس از صحبت کردن با او بسیاری از سوءتفاهم‌ها برطرف شد. به سایر اعضا هم گفتم یا با ما باشید و کمک کنید یا بگذارید بروم.
دو ماه است که به خاطر حکم دایی می‌جنگیم، ولی هیچ صدایی از کسی درنمی‌آید.»
همه اینها را که کنار هم بگذاریم از وجود اختلاف بین رویانیان و پروین مطمئن می‌شویم، هرچند که هر دو الان بگویند مشکلی نداریم و سوءتفاهم‌ها برطرف شده است.روز دوشنبه اما نشست هیات‌مدیره پرسپولیس پیام دیگری هم با خود به همراه داشت. اینکه استعفای رویانیان سوءتفاهم بوده و مباحث مربوط به تغییرات احتمالی هیات‌مدیره هم حاصل شایعات خبری بوده است! اعضا پس از نشست بر حمایت از رویانیان تاکید کردند، اما طبق برخی شنیده‌ها، این فقط ظاهر امر است و نه تنها صندلی رویانیان بلکه آینده اعضای هیات‌مدیره هم نامشخص است. موضوع از این قرار است که رویانیان در این نشست بر قبول استعفایش از سوی هیات‌مدیره و ترک پرسپولیس اصرار کرده و هیات‌مدیره نیز این موضوع را به اطلاع وزیر ورزش و جوانان رسانده است.در نشست اخیر هیات‌مدیره نامه‌ای با این مضمون به محمود گودرزی، وزیر ورزش نوشته شده و باید منتظر ماند و دید تصمیم رییس مجمع چه خواهد بود و وضعیت مدیریتی باشگاه پرسپولیس چگونه خواهد شد.
واکنش رویانیان به برکناری‌اش از پرسپولیس
در همین رابطه مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که خبرهای متناقضی در مورد برکناری و جدایی‌اش از این باشگاه مطرح شده است به حضور علی پروین به عنوان مدیرعامل جدید سرخپوشان واکنش نشان داد. محمد رویانیان که طی ماه‌های گذشته بارها صحبت از رفتنش مطرح شده است تاکید کرد اگر بخواهند او همچنان عضو هیات‌مدیره خواهد ماند.به گزارش خبرگزاری مهر، روزگذشته محمد رویانیان اواسط جلسه افتتاح بیمه پرسپولیس از جلسه خارج شد و دقایقی پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد. وی درباره اخبار منتشر شده پیرامون تغییرات مدیریتی در باشگاه پرسپولیس و حضور علی پروین به عنوان مدیرعامل گفت: هر کسی می‌خواهد مدیرعامل شود بسم الله. ما مخلص همه هم هستیم. وی درباره اینکه آیا چنین اتفاقی را پیش‌بینی می‌کرده است گفت: نیازی به پیش‌بینی نبود. ما خودمان این اتفاقات را دیدیم که برای ما امضا جمع کردند. ما مخلص همه هستیم و اصلا خودمان مدیرعامل می‌خریم.
رویانیان درباره اینکه گفته بود اختلافش با علی پروین حل شده است نیز گفت: من با هیچ‌کس هیچ اختلافی ندارم و نوکر همه هم هستم. اصلا مدیرعامل بیاورند. ما مخلص همه آقایان هم هستیم.
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که عضو هیات‌مدیره می‌مانید یا نه تاکید کرد: اگر بخواهند عضو هیات‌مدیره می‌مانم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس با این اتفاق به حاشیه نمی‌رود گفت: پرسپولیس هیچ وقت به بحران و حاشیه نمی‌رود، چرا که علی دایی را دارد که هم ژنرال است، هم شهریار و هم سردار.
رویانیان در پاسخ به این پرسش که موریانه حاشیه از چه زمانی به جان پرسپولیس افتاده است گفت: این موریانه‌ها از قدیم بوده و هستند. امیدوارم هرکسی جای من می‌آید با قدرت برنامه‌هایی را که الان داریم ادامه دهد.
سلطان تکذیب کرد؛ کدام نامه و کدام کشک؟
علی پروین از صحبت های مطرح شده ناراحت است. او همه چیز را انکار می‌کند و می‌گوید هیچ نامه ای از سوی او به وزارت ورزش فرستاده نشده است. سلطان که دیروز با خبرگزاری فارس حرف می‌زد در این مورد گفت: «متاسفانه دیدم که برخی از رسانه‌ها اعلام کردند که ما به وزیر نامه دادیم یا کاری کردیم که مخفیانه بوده است.» وقتی با او در مورد نامه حرف زدند ناگهان برافروخته شد و ادامه داد:«خدا پدرتان را بیامرزد نامه چیه؟ ما فقط در جلسه هیات‌مدیره یک صورت‌جلسه با هم امضا کردیم و رفتیم و هر حرفی هم بود در آن جلسه با هم زدیم. من نه وزیر را به صورت مخفیانه و غیرمخفیانه دیدم و نه دنبال این مسایل بودم. پس بهتر است زیاد درباره این موضوع بی‌جهت مانور ندهید.»