در حال سوراخ کردن  کشتی تیم ملی هستیم
قرار بود تیم ملی، 22 فروردین اردویی را در آفریقای جنوبی برگزار کند و طی آن به مصاف تیم ملی و سه تیم باشگاهی آفریقای جنوبی برود که به دلیل عدم حضور برخی بازیکنان کی روش پیشنهاد لغو این اردو را داد و مورد موافقت کفاشیان هم قرار گرفت. در همین رابطه سرمربی تیم ملی ایران گفت: هیچ عقلانیتی برای برنامه‌ریزی آماده‌سازی مقدماتی تیم ملی فوتبال وجود ندارد. تصمیم گرفتیم اردوی آماده‌سازی جام‌جهانی را لغو کنیم. اجبار پیدا کردیم تا سریعا برنامه اردویی آفریقای جنوبی را لغو کنیم.
دلیل اصلی لغو اردوی آفریقا
به گزارش «ایسنا»، او ادامه داد: «دلیل اصلی که این اردو را لغو می‌کنیم این است که هیچ منطقی وجود ندارد که بدون بازیکنان‌مان اردوی آماده‌سازی برگزار کنیم. یکی دیگر از بازیکنان اصلی تیم ملی ایران را ترک کرد و الان بیش از چهار نفر به خارج از ایران رفته‌اند. این گونه که به نظر می‌آید یکسری دیگر هم این کار را می‌کنند. بنابراین بدون هیچ گونه حمایت مالی و با شرایط فعلی که روبه‌رو هستیم، هیچ عقلانیتی وجود ندارد که این اردو را برگزار کنیم. همان‌طور که می‌دانید، این تصمیم تاثیرات دیگری در آینده خواهد داشت، ولی در حال حاضر هیچ چیز دیگری را نمی‌توانیم به این مطلب اضافه کنیم. مطمئنا برنامه‌های لیگ می‌تواند ادامه داشته باشد و به کارشان ادامه دهند؛ چرا که به‌طور قطع برنامه اردوی آفریقای جنوبی لغو شده است.
از مورینیو، کاپلو و فرگوسن راهنمایی می گیرم
سرمربی سال‌های گذشته رئال‌مادرید و دستیار سر آلکس فرگوسن در منچستریونایتد در پاسخ به سوالی درباره بازیکنانی که به خارج رفته‌اند و اینکه گفته می‌شود، خودش از آنها خواسته به کشورهای دیگر بروند، بیان کرد: «در پشت پرده همه تلاشم را کرده‌ام که جلوی این اتفاق‌ها را بگیرم. توفان‌ها و بحران‌های مختلفی را در ایران پشت سر گذاشتم. دیگر اینکه در نظر بگیرید یک نفر آمد و گفت من اطلاعات فوتبال ایران را به قطر می‌فروشم! خودتان فرض کنید که چه می‌شود؟ واقعیت امر این است که همه تلاشم را کردم تا به بازیکنان این را القا کنم که باید هنوز امید داشته باشند. من فکر می‌کردم می‌توانیم این امید را زنده نگه داریم. متاسفانه موفق به انجام این مهم نشدیم. امروز با شرایطی روبه‌رو هستیم که موافق تصمیم آنها نیستم، اما از تصمیمشان همان‌طور که گفتم حمایت می‌کنم؛ چرا که اگر آنها شاد باشند می‌توانند بهترین عملکرد را برای ما داشته باشند. در این کشور و در طول این دو سال و ۸ ماه بارها شده که من تلاش کرده‌ام تا بهترین عملکرد را داشته باشم؛ بدون اینکه حقوقم را دریافت کرده باشم. این مساله درباره دستیارانم هم صدق می‌کند. یک چیزی وجود دارد که من قادر به انجام آن نیستم، آن هم اینکه نمی‌توانم تیمم را بدون بازیکنانم به اردو بفرستم. شاید بتوانیم از دوستانم مثل مورینیو، کاپلو و فرگوسن در این باره راهنمایی بگیریم؛ اما اگر آنها هم نمی‌دانستند شاید مجبور شویم یک جادوگر مثل دیوید کاپرفیلد بگیریم تا او کاری برای ما انجام دهد.
شانس صعود ما کم شده است
او در پاسخ به این سوال که چقدر به آینده امیدوار است و آیا مانند گذشته از صعود به دور دوم حرف می‌زند، بیان کرد: «همان‌طور که قبلا گفته‌ام هدف ما یک رویا یا یک فانتزی باشد تفاوتی نخواهد داشت، بلکه با این رویا به کارمان ادامه می‌دهیم. همان‌طور که گفتم با توجه به شرایطی که داریم و اردوهای ما که لغو می‌شود و هیچ حمایت مالی هم وجود ندارد و بازیکنان را هم نداریم، مطمئنا شانسمان را پایین می‌آوریم. با کاری که انجام می‌دهیم تنها داریم امیدهایمان را به مخاطره می‌اندازیم؛ خصوصا بعد از این فضایی که بعد از جام جهانی ایجاد شده است، شانسمان را کم می‌کنیم و این غیرقابل قبول است. یک ضرب‌المثلی داریم که می‌گوید یک شکاف بسیار کوچک در یک کشتی بزرگ آن را غرق می‌کند. خنده دار این است که ما خودمان در حال ایجاد این سوراخ در کشتی‌مان هستیم. ما در این رودخانه‌ای که حرکت می‌کنیم انواع و اقسام خطرها ما را تهدید می‌کند. حضور کروکودیل‌ها و حیوانات وحشی کار ما را سخت می‌کند، حالا ما مجبور هستیم آب قایق را هم خالی کنیم. مسلما کار ما خیلی مشکل می‌شود. با این حال من به عنوان ناخدای این کشتی سعی می‌کنم به‌کار و تلاشم ادامه دهم.»