فولاد و استقلال به دنبال 3 امتیاز اول
برگزاری یک دیدار آسیایی در اهواز پس از 24 سال و رقابت استقلال با نماینده قطر که در حسرت پیروزی مقابل این تیم آبی‌پوش تهرانی است، بازی‌های نمایندگان ایران در روز نخست از هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا است. البته فولاد و استقلال در این بازی‌ها به فکر رقم‌زدن نخستین پیروزی خود در این جام هستند.
هفته دوم از مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا عصر امروز درحالی با برگزاری هشت بازی آغاز می‌شود که نمایندگان ایران به فکر جبران ناکامی در هفته نخست این جام هستند، هفته‌ای که تراکتورسازی تنها نماینده پیروز ایران بود، فولاد در قطر متوقف شد و استقلال در تهران و سپاهان در دوحه شکست خوردند.
فولاد خوزستان و استقلال تهران ۲ نماینده ایران در این روز از مسابقات هستند، دو تیمی که اندیشه کسب نخستین پیروزی خود در این جام را در سر می‌پرورانند و برای بازگشت به جام دوازدهم، نیاز به این سه امتیاز حیاتی دارند، خصوصا آبی‌پوشان تهرانی. در زیر به اختصار به این دیدارها اشاره می‌شود:
فولاد ایران - الفتح عربستان
نخستین بازی لیگ قهرمانان آسیا در اهواز؛ این یکی از مهم‌ترین اتفاقات جانبی این بازی برای مسوولان و هواداران این تیم خوزستانی است. فولادی‌ها هرچند هشت سال پیش و در چهارمین دوره این مسابقات حضور یافتند، به علت نداشتن زیرساخت‌های مناسب، از سوی AFC به تهران تبعید شدند و بازی‌های خود را در ورزشگاه دستگردی تهران برگزار کردند.
حالا پس از سال‌ها انتظار، بار دیگر فولاد خوزستان، در این شهر گرم ایران میزبان تیم الفتح عربستانی در رقابتی باشگاهی در آسیا است؛ تیمی که مدعی نخست قهرمانی در لیگ برتر ایران بوده و یکی از دو نماینده‌ کشورمان محسوب می‌شود که در هفته نخست نباخته است.
فولادی‌ها در این بازی که از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه غدیر برگزار می‌شود هرچند با غیبت قطعی آرش افشین و ابوالحسن جعفری و احتمالا لوسیانو پریرا، مهدی بدرلو و ایوب والی مواجه هستند، اما این مساله انگیزه آنها را برای رسیدن به پیروزی برابر حریف عربستانی در این بازی مهم نمی‌کاهد، بردی که می‌تواند آنها را در پایان هفته دوم صدرنشین گروه B کند.
الریان قطر - استقلال ایران
شکست در گام نخست در ورزشگاه آزادی برابر الشباب، بدترین نتیجه نمایندگان ایران در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا را رقم زد. البته عملکرد ضعیف داور مکمل روز بد آبی‌پوشان شد تا این تیم در اولین دیدارش در دوازدهمین دوره این مسابقات باخت را تجربه کند. شاگردان قلعه‌نویی که در ۲ بازی اخیر خود در لیگ ایران و لیگ قهرمانان آسیا، بردی را تجربه نکرده‌اند، برای پایان دادن به این دوران نه چندان مطلوب به قطر سفر کرده واز ساعت ۱۹ به وقت ایران برابر الریان قرار می‌گیرند، تیمی که همانند حریف ایرانی‌اش، در هفته نخست این جام شکست خورده است. الریانی‌ها که برای سومین دوره متوالی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با استقلال همگروه می‌شوند، در پنج رویارویی گذشته خود با استقلال، یک تساوی و ۳ باخت را تجربه کرده‌ است و برای شکستن طلسم عدم پیروزی مقابل آبی‌پوشان تهرانی به میدان می‌آید. حال باید دید استقلال در غیاب آندرانیک تیموریان و مهدی نظری و با بازگشت هاشم بیک‌زاده می‌تواند نخستین پیروزی خود در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا را جشن بگیرد یا هواداران این تیم باز هم باید برای پیروزی تیم محبوب‌شان در انتظار بمانند.

فولاد و استقلال به دنبال 3 امتیاز اول