دنیای اقتصاد: هفته دوم لیگ برتر امروز و فردا با انجام ۸ دیدار برگزار خواهد شد. در این هفته نبرد پایتخت و خوزستان نکته اصلی لیگ است. دو مدعی پایتخت نشین به مصاف دو تیم همرنگ خوزستانی می‌روند. نبردی که در دل خود جذابیت‌های فراوانی دارد. دراین هفته تیم‌های اصفهانی لیگ هم به مصاف تبریزی‌های لیگ می‌روند و این دوئل‌ها نیز بر جذابیت‌های هفته دوم خواهد افزود. اما برگزاری رقابت‌های این هفته زیر سایه اخبار مربوط به معافیت‌های جعلی قطعا شرایط متفاوت و عجیبی خواهد داشت.امروز فولاد خوزستان مدافع عنوان قهرمانی که هفته نخست را با شکست مقابل تراکتورسازی پشت سرگذاشت به مصاف پرسپولیس نایب قهرمان سال گذشته می‌رود. نخستین حاشیه میان دو تیم را می‌توان به درگیر بودن هردو آنها در ماجرای رسوایی کارت‌های جعلی معافیت نسبت داد. بختیار رحمانی از فولاد و ماهینی از پرسپولیس.فولاد درحالی وارد میدان می‌شود که به‌علت باخت هفته پیش به تراکتور‌سازی انگیزه زیادی برای جبران در خانه دارد. پرسپولیس نیز که دو امتیاز حساس را در روز نخست برابر نفت تهران از دست داد، می‌خواهد دست پر از اهواز بازگشته تا خود را از ابتدای لیگ به عنوان مدعی معرفی کند. ا ما قطعا این بازی سختی برای علی دایی و شاگردانش خواهد بود.اما فردا(جمعه) استقلال تهران و استقلال صنعتی خوزستان در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند تا تیم‌های آبی پوش لیگ برتر برای رسیدن به ۳ امتیاز تلاش کنند. استقلال تهران همچون سال‌های اخیر یک مدعی تلقی می‌شود و استقلال صنعتی نیز با تغییرات زیادی که در جمع نفرات خود داشته، به دنبال جمع کردن امتیازات از ابتدای مسابقات است تا خود را همچون فصل گذشته در لیگ نگه دارد. شاگردان قلعه‌نویی که هفته گذشته توانستند راه‌آهن را شکست دهند این بار میزبان تیمی هستند که تغییرات زیادی را تجربه کرده و هفته گذشته با خوش اقبالی در آخرین ثانیه‌ها توانست از شکست خانگی فرار کند. آنها فصل گذشته نمایش‌های خوبی را برابر استقلال ارائه دادند و شاید این بار هم این تیم را غافلگیر کنند. دست کم گرفتن تیم ویسی می‌تواند برای شاگردان قلعه‌نویی گران تمام شود، هرچند که آنها به خوبی می‌دانند که نباید در تهران به‌راحتی امتیاز از دست بدهند.

ادامه مصدومیت عمران‌زاده و صادقی بهترین فرصت برای مهاجمان استقلال خوزستان است تا بتوانند دروازه برادر بزرگ‌تر خود را باز کنند. ذوب‌آهن و تراکتورسازی نیز یکی از دیدارهای حساس هفته دوم را در ورزشگاه فولادشهر برگزار می‌کنند و تیم‌های تازه وارد نفت مسجدسلیمان و پدیده مشهد با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

نفت مسجدسلیمان که با برطرف شدن مشکلات ورزشگاه خود، می‌تواند میزبانی مسابقات لیگ برتر را داشته باشد با حمایت هواداران متعصبش می‌تواند برای هر حریفی خطرناک باشد.

برنامه هفته دوم از رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

پنج‌شنبه - ۱۶/۰۵/۹۳

* نفت تهرانراه‌آهن ، ساعت ۱۸

* گسترش فولاد تبریز سپاهان اصفهان، ساعت ۱۸

* فولاد خوزستان پرسپولیس، ساعت ۱۹:۳۰

* پیکان تهران سایپا البرز، ساعت ۱۹:۳۰

جمعه - ۱۷/۰۵/۹۳

* ملوان بندرانزلی صبای قم، ساعت ۱۸

* ذوب‌آهن اصفهان تراکتورسازی تبریز، ساعت ۱۹:۲۵

* استقلال تهران صنعتی خوزستان، ساعت ۱۹:۳۰

* نفت مسجدسلیمان پدیده، ساعت ۱۹:۳۰