آخرین مسابقه تدارکاتی تیم ملی کشورمان را داورانی از استرالیا سوت خواهند زد. به گزارش خبرگزاری فارس این مسابقه در حالی در سیدنی استرالیا برگزار می‌شود که جونز کریس گریفیس به‌عنوان داور وسط و ماتیو چیس‌من و اندر گیو به‌عنوان کمک‌های او این دیدار را قضاوت خواهند کرد. همچنین رنگ لباس تیم ملی ایران قرمز و رنگ لباس عراق سفید است.

احتمال واگذاری راه‌آهن به وزارت نفت

بیژن زنگنه وزیر نفت احتمال واگذاری باشگاه راه‌آهن به وزارت نفت در ازای طلب این دستگاه از بدهکار کلان نفتی را تایید کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، وی توضیح داد: «به هر حال قرار است اموال بابک زنجانی به ما واگذار شود. البته ما برنامه‌ای برای باشگاهداری نداریم و قصدمان واگذاری است.»

قیمت پرسپولیس و استقلال مساوی است

واگذاری دو باشگاه مطرح پایتخت به بخش خصوصی آخرین مراحل خود را طی می‌کند. به گزارش «ایلنا»، در همین خصوص مقداد نجف‌نژاد رئیس فراکسیون ورزش مجلس گفت: «بدهی‌ها و اموال پرسپولیس و استقلال بعد از تعیین قیمت برای هر دو باشگاه اعمال خواهد شد. باشگاه استقلال مبلغی بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی از گذشته دارد که در نهایت روی قیمت این باشگاه لحاظ خواهد شد.» وی با بیان اینکه قیمت دو برند پرسپولیس و استقلال باید یکسان باشد، گفت: «رئیس سازمان‌خصوصی‌سازی نیز بر این عقیده است که قیمت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس یکسان باشد.»

اسم پدیده تغییر نمی‌کند

شرکت پدیده شاندیز به خاطر برخی مشکلات ایجاد شده برای آن شرایط ایده‌آلی ندارد. در همین خصوص جواد وطن‌خواه مدیرعامل باشگاه مشهدی می‌گوید موضوعی که درباره شرکت پدیده مطرح شده ارتباطی به این تیم فوتبال ندارد. او به خبرگزاری فارس گفت: «برای تغییر نام باشگاه هیچ برنامه‌ای نداریم و تا الان هم چنین مساله‌ای به ما گفته نشده است. اصلا چرا باید تغییر نام صورت گیرد؟ مساله‌ای که در رسانه‌ها عنوان شده چه ارتباطی با باشگاه پدیده دارد؟ شرکت پدیده کار خودش را می‌کند و مسائل باشگاه پدیده هم به خودش مربوط است. بودجه این تیم هم کنار گذاشته شده و مشکلی از این بابت نداریم.»

کسی جای کریمی را نمی‌گیرد

مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون فوتبال و سرپرست تیم ملی می‌گوید هیچ مربی جدیدی به کادر فنی تیم ملی فوتبال اضافه نمی‌شود. وی با اعلام این خبر به کاپ گفت: «به دلیل کمبود وقت نمی‌توانستیم مربی جدیدی را جایگزین علی کریمی کنیم، بنابراین فرد جدیدی به کادرفنی اضافه نمی‌شود.»

متاسفانه تست دوپینگم مثبت شد

شایعه شده شهاب زاهدی بازیکن جوان پرسپولیس یکی از دوپینگی‌های جدید فوتبال ایران است. مهاجم پرسپولیس در گفت‌وگو با کاپ، در این مورد گفت: «متاسفانه هرکس از راه می‌رسد چیزی درباره من می‌گوید. این مساله اتفاقی بوده که رخ داده اما به صورت کامل روز چهارشنبه همه چیز مشخص می‌شود. من چیز زیادی نمی‌دانم اما ماجرا مربوط به زمان حضورم در تیم امید پرسپولیس است. دوست ندارم درباره ماده‌ای که مصرف کردم و مسائل مطرح شده حرفی بزنم. در بازی با گل گهر سیرجان تست دادم و متاسفانه این تست مثبت شد.»

یک شرکت مالزیایی اسپانسرذوب آهن

کنفرانس خبری مشترک باشگاه ذوب‌آهن و شرکت ایکس بالر، اسپانسر جدید لباس این تیم در هتل هالیدی کوالالامپور برگزار شد. به گزارش خبرگزاری فارس، در این مراسم رئیس این شرکت گفت: «بسیار خوشحال‌کننده است که باشگاه ذوب‌آهن به‌عنوان دروازه ورود ما به خاورمیانه مطرح است و می‌توانیم از این پس با این باشگاه بزرگ به همکاری بپردازیم.»

جای تاج خوب است!

علی کفاشیان در جمع خبرنگاران درباره انتخاب دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: «مهدی محمدنبی فعلا دبیرکل فدراسیون فوتبال باقی می‌ماند و فکر می‌کنم تا پایان این هفته‌ تکلیف دبیرکلی فدراسیون مشخص شود.» به گزارش ورزش سه، رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا در این باره با مهدی تاج صحبتی کرده‌اید یا نه، گفت: «خیر صحبتی نداشتیم، چون مهدی تاج در حال حاضر در جای خوبی قرار دارد.»

خودکفایی فدراسیون والیبال

فدراسیون والیبال کشورمان یکی از فدراسیون‌های منظم و بی‌حاشیه شناخته می‌شود. داورزنی رئیس این فدراسیون به خبرگزاری فارس می‌گوید: «در بحث مالی تصمیم گرفتیم خود را از وابستگی به دولت دور کنیم. الان شاید فقط ۲۰ درصد وابستگی داشته باشیم. ما تقریبا خودکفا هستیم و تا رسیدن به المپیک ریو این وابستگی را به نزدیک صفر خواهیم رساند. نوسان در اقتصاد و مسائل دیگر اجازه نمی‌دهد به دولت وابسته باشیم، زیرا اگر بخواهیم چشم‌مان به سهمی از دولت باشد باید همیشه برنامه‌ها لنگ بزند.»