سرمربی تیم ملی ایران با تقدیم پیروزی خود در دیدار مقابل قطر به هواداران ایرانی، گفت: «من این پیروزی را به تمام هواداران ایرانی در استرالیا و البته هوادارانی که در ماه‌های گذشته از ما حمایت کردند و به ما ایمان و اعتماد داشتند، تقدیم می‌کنم.» به گزارش «ایسنا»، او در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که به کی‌روش گفت به نظر می‌رسید در برخی از صحنه‌ها عصبی بودید نیز گفت: «به هیچ عنوان عصبی نبودم و سعی می‌کردم تیم را کنترل و هدایت کنم.وقتی در نیمه دوم هفت‌ - هشت موقعیت دارید و می‌توانید گل‌های بیشتری را به ثمر برسانید، اما این موقعیت‌ها را می‌بینید که از دست می‌رود روی نیمکت عصبی خواهید شد.»

وی در پاسخ به سوالی درباره گل سردار آزمون به قطر و نظرش راجع به این گل، به تمجید از بازیکنش پرداخت: «ما گل فوق‌العاده‌ای از سوی آزمون در این دیدار شاهد بودیم. چرخش‌های بازیکنانی مثل او در هنگام ضربه زدن به تیم ما کمک خواهد کرد. آزمون آینده درخشانی در فوتبال خواهد داشت و من او را یکی از بهترین بازیکنانی می‌دانم که با او کار کرده‌ام. او مهاجمی در سطح جهانی و مثل رود فان‌ نیستلروی است. من فکر می‌کنم یکی از بهترین شاگردان من بوده است که من با آنها

کار کرده‌ام.»

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، ازاین پس روی بازی با امارات تمرکز خواهد کرد: «ما بر روی تک تک بازی‌ها تمرکز و نگرش خود را داریم و برای هر بازی برنامه مشخصی را دنبال می‌کنیم. از حالا نیز برای دیدار با امارات ریکاوری خود را آغاز می‌کنیم و برای دیدار مقابل امارات آماده می‌شویم.»

او در پاسخ به سوال خبرنگار خارجی در مورد اینکه در دیدار مقابل قطر بانوان تماشاگر بسیاری در استادیوم حضور داشتند و آیا بهتر نیست در ایران نیز شاهد حضور آنها در استادیوم‌ها باشیم نیز به‌خاطر علم به حساسیت‌ها درایران دراین خصوص ازدادن جواب عذرخواست: «با تمام احترامی که برای شما قائل هستم، نظری در این باره ندارم.»

آزمون و ترس ازمصدومیت

آزمون ستاره ایران دربازی قطر بود و با گل ویژه‌اش باعث برد ما شد.زننده گل تیم ملی ایران به قطر گفت: «از برد تیم ملی خوشحالم و خواستم شادی گلم را با ایرانیانی که برای حمایت از ما آمده بودند تقسیم کنم.» مهاجم تیم کشورمان درباره مصدومیتش در این مسابقه که باعث تعویض او شد نیز گفت: «یک لحظه از مصدومیتم ترسیدم. پس از آسیب دیدگی‌ که پیدا کردم در جریان بازی خیلی احساس درد داشتم. برای همین تعویض شدم. الان شرایطم بهتر است. البته الان درد دارم اما ظاهرا چیزی نیست و می‌توانم به بازی بعدی برسم. پاسخ منطقی را باید بعد از ویزیت کردن پزشکان و معاینات آنها داد.»

دژاگه تحت تاثیر جو

اشکان دژاگه، پس از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر قطر و قطعی شدن صعود شاگردان کارلوس کی‌روش به مرحله بعدی جام ملت‌های آسیا، گفت: «خوشحالیم که بازی را بردیم. بازی خوبی بود. ما فقط سه امتیا‌ز را می‌خواستیم که آن را به دست آوردیم، ضمن اینکه عملکردمان هم خوب بود.»

او هم از جو ورزشگاه لذت برده است: «خیلی جو عالی و خوبی در ورزشگاه حاکم بود. انگار که در تهران بازی می‌کردیم. حضور تماشاگران ایرانی مقیم استرالیا در بازی‌های تیم ملی ایران به ما انرژی می‌دهد.مهم پیروزی ما در این دیدار بود همه ما و تمام تماشاگران خوشحال هستیم. وقتی ما تماشاگران ایرانی را در استادیوم می‌بینیم خیلی خوشحال می‌شویم. حضور آنها به ما انرژی می‌دهد و امیدوارم که در بازی‌های بعدی هم حضور داشته باشند. ما با تمام قدرت باید در بازی‌های بعدی حاضر شویم.»