ابقای مقتدرانه!

گروه ورزش: تنها یک پیروزی کافی بود تا همه چیز زیر و رو شود. در شرایطی که تا پیش از بازی پرسپولیس برابر لخویا تغییرات در اردوگاه قرمزها قطعی به نظر می‌رسید، پیروزی شیرین و دلچسب سرخپوشان مقابل لخویا همه چیز را تکان داد. ۳۰ هزار تماشاگری که غروب سه‌شنبه سرمای استخوان‌سوز تهران را به جان خریده و راهی ورزشگاه آزادی شده بودند، نمایشی استثنایی از تیمی دیدند که در یک اتفاق نادر از پتانسیل‌های بالایش استفاده کرد و حریف قدرتمندش را به خاک سیاه نشاند. این سومین باخت پیاپی و مهم فوتبال قطر به ایران بود. بعد از پیروزی شاگردان کی‌روش بر تیم ملی این کشور، نفت تهران هم توانست در بازی پلی‌آف صعود به مرحله گروهی الجیش قطر را از پیش رو بردارد. حالا هم پرسپولیس از پس تیم چند ملیتی و گران‌قیمت لخویا برآمده است؛ تیمی که انتظار می‌رفت قدرتی مخوف داشته باشد، اما در ورزشگاه آزادی با سه گل مقابل قرمزها زانو زد و البته خوش‌شانس بود که حداقل سه گل دیگر هم نخورد! با این نتیجه، بسیاری از مسائل در باشگاه پرسپولیس تغییر کرد، طوری که حالا به نظر می‌رسد به این زودی‌ها خبری از تغییر کادر فنی نخواهد بود و احتمالا درخشان تا پایان فصل روی نیمکت سرخپوشان باقی می‌ماند.

قطبی منتفی شد

قبل از بازی با لخویا، افشین قطبی به یک قدمی نیمکت پرسپولیس رسیده بود. چهارشنبه صبح اول وقت اما، مهدی حاج باقر، مدیربرنامه‌های قطبی در ایران در گفت‌وگو با کاپ از منتفی شدن حضور سرمربی سابق تیم ملی در کادر فنی پرسپولیس خبر داد: «گفته بودم وضعیت افشین قطبی برای حضور در پرسپولیس امروز (چهارشنبه) مشخص خواهد شد اما با توجه به نتیجه‌ای که رقم خورد، تصور می‌کنم این اتفاق منتفی باشد. از طرف باشگاه پرسپولیس هنوز کسی با من صحبتی نکرده اما هیات‌مدیره و مدیرعامل این باشگاه قطعا با توجه به نتیجه بازی سه‌شنبه شب از درخشان حمایت می‌کنند. بعد از بازی با افشین قطبی صحبت کردم. او بازی را به صورت دقیق نگاه کرده بود و از برد پرسپولیس نیز خوشحال بود. حتی قطبی می‌گفت اگر پرسپولیس این‌طور بازی کند، همیشه برنده است.» این در حالی است که قائم‌مقام پرسپولیس نیز از حفظ درخشان سخن می‌گوید. نژادفلاح که بعد از بازی هم گفته بود درخشان سر جای خودش باقی می‌ماند، دیروز در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم اساسا دادن اولتیماتوم به سرمربی سرخ‌ها را تکذیب کرد: «من اولتیماتومی به کادر فنی نداده بودم. مربیان تیم از بزرگان پرسپولیس هستند و ما در صحبت‌هایی که با آنها داشتیم فقط تلاش کردیم مشکلات را مورد بررسی قرار داده و حل کنیم. تا حدی هم در این زمینه موفق بودیم.»

خدا کند مشتری پیدا نشود!

پیروزی مقتدرانه پرسپولیس بر لخویا، چنان بزرگان این باشگاه را به وجد آورده که خیلی از آنها ظرف دو روز گذشته از زنده شدن خاطرات تیم

دهه ۶۰ سخن گفته‌اند. در این میان علی پروین نیز نه تنها به ستایش از قرمزها می‌پردازد، بلکه آرزو می‌کند در جلسه دوم مزایده نیز برای پرسپولیس مشتری پیدا نشود! سخنان سلطان را در گفت‌وگو با «ایسنا» بخوانید: «این پرسپولیس من را یاد پرسپولیس دهه ۶۰

انداخت. چند سالی بود پرسپولیس به این شکل بازی نکرده بود. واقعا از بازی لذت بردم و احساس غرور کردم. در مورد واگذاری هم باید بگویم ما آن موقع هم در مزایده شرکت نکردیم و در مزایده دوم نیز شرکت نمی‌کنیم. اگر شرایط مهیا شود هدایتی باشگاه را خریداری می‌کند و ۲۰ درصد آن را به پیشکسوتان می‌دهد. خدا کند در مزایده دوم نیز مشتری برای پرسپولیس پیدا نشود تا شرایط را برای خرید پرسپولیس راحت‌تر کنند که این به نفع پیشکسوتان خواهد بود.»

اختیارات مدیرعاملی برای نژادفلاح

خوشحال‌ترین فرد از پیروزی بزرگ پرسپولیس محمدحسین نژادفلاح بود؛ قائم‌مقام باشگاه که به تازگی منصوب شده و حضور پررنگی در رسانه‌ها دارد. او سخت تلاش می‌کند نسبتی بین روند رو به رشد قرمزها با حضور خودش پیدا کند. برای پی بردن به این موضوع، تنها کافی است این بخش از اظهارات او را به نقل از خبرگزاری تسنیم بخوانید: «معدل این ۳ بازی که من کنار تیم هستم، عالی بوده است. اگرچه در بازی با پدیده مستقیم در رأس کار نبودم، اما با توجه به مذاکراتی که با من شده بود، غیرمستقیم با تیم ارتباط برقرار کرده و نمایندگانم صحبت‌هایی را با کادر فنی داشتند.» به هر حال پیروزی بر لخویا باعث شد تا یک اتفاق خوشایند دیگر هم برای او رخ بدهد. در همین راستا صبح دیروز سایت رسمی باشگاه پرسپولیس از اعطای اختیارات مدیرعاملی به نژادفلاح خبر داد. این تصمیم در جلسه هیات‌مدیره قرمزها که به ریاست جعفر کاشانی برگزار شد، اتخاذ شده است.