بازی با النصر آخرین فرصت است؟

بحث برکناری حمید درخشان از سرمربیگری پرسپولیس موضوع جدیدی نیست. بعد از انتخاب محمدحسین نژادفلاح به‌عنوان قائم مقام باشگاه بود که اخبار زیادی از مذاکره وی با مربیانی همچون افشین قطبی و برانکو ایوانکوویچ در رسانه‌ها منتشر شد؛ مذاکراتی که به تایید این مربیان هم رسید. با این حال نتایج قابل قبول پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا تسکینی بود بر حواشی مختلف و اخبار مربوط به برکناری حمید درخشان. البته این فضای امن برای سرمربی پرسپولیس زیاد دوام نداشت چراکه شکست پرسپولیس برابر النصر عربستان در لیگ قهرمانان آسیا و سپس توقف سرخپوشان برابر تیم انتهای جدولی راه‌آهن در هفته بیست و چهارم لیگ برتر، مجددا قائم‌مقام باشگاه را بر آن داشت تا شمشیر تغییرات را از غلاف بیرون بکشد. جلسه نژادفلاح با حمید درخشان که روز شنبه برگزار شد، در همین ارتباط بود. هرچند قائم‌مقام باشگاه پرسپولیس مقابل خبرنگاران انجام تغییرات را تکذیب کرد و از همه خواست که به بازی با النصر فکر کنند اما این جلسه با ماهیت برکناری کادرفنی سرخپوشان تشکیل شده بود که بنا به دلایلی برکناری سرمربی فعلی پرسپولیس منتفی شد. یک منبع آگاه و نزدیک به باشگاه پرسپولیس در این خصوص به خبرنگار مهر، گفت: «قرار بود درخشان در جلسه روز شنبه برکنار شود که این اتفاق با گذاشتن چند شرط و قبول آن از سوی دو طرف رخ نداد.»

تحلیل رسانه‌ها از این جلسه اولتیماتوم به درخشان بود و اینکه بازی با النصر بازهم به‌عنوان آخرین فرصت به او اعلام شده است.تحلیلی که البته نژادفلاح بازهم آن را رد می‌کند، او به «ایسنا» گفته: «نه، این موضوع درست نیست. من چنین رفتاری را بلد نیستم. شما دیدید که من چگونه با حمید درخشان رفتار می‌کنم. من می‌دانم حمید درخشان کمتر از من به دنبال پیروزی نیست. حمید درخشان از من در پرسپولیس اصیل‌تر و ریشه‌دارتر است لذا باید خودش در گام اول پاسخگوی نتایج باشد. آقای درخشان اگر بیشتر از من از باخت‌ها ناراحت نشود، کمتر از من ناراحت نمی‌شود. باخت‌ها همه را اذیت می‌کند و برای من قابل تحمل نیست اما باید به دنبال راهکار و تدبیر باشیم و ببینیم که چگونه می‌شود آینده پرسپولیس را مثبت رقم بزنیم.»

این درحالی است که برخی خبرنگاران شهادت می‌دهند که درخشان بعد از خروج از جلسه با قائم‌مقام باشگاه از آنها حلالیت طلبیده است: «ما در جلسه وارد بحث برکناری آقای درخشان نشدیم و فقط در مورد بازی روز چهارشنبه صحبت کردیم. اینکه از بعضی خبرنگاران حلالیت طلبیده است را من از شما می‌شنوم.»

او در پاسخ به این سوال که آیا برای برکناری درخشان باید از مقامات بالادستی اجازه‌ بگیرید، گفت: «نه این طور نیست.من با اختیار تام آمده‌ام، هرچند که به مشورت اعتقاد دارم اما لزومی ندارد که در تصمیماتم حتما مشورت کنم. من اختیار تام برای تصمیم‌گیری دارم. من به نظر هواداران هم احترام می‌گذارم و اگر بنا باشد از میان هوادار و خودم یکی را انتخاب کنم، قطعا هوادار را انتخاب می‌کنم. من صدای هواداران در مورد درخشان را شنیده‌ام اما باید در این مورد تدبیری بیندیشیم. هوادار این صحبت‌ها را برای توفیق پرسپولیس انجام می‌دهد. ما هم باید به درستی تدبیر کنیم و تصمیم بگیریم. هوادار بداند من برای آنها احترام زیادی قائلم. همه ما به‌عنوان بازیکن، مربی یا مدیرعامل در باشگاه پرسپولیس حضور داریم اما زمانی شاید نباشیم. این هوادار است که همیشه در کنار پرسپولیس حضور دارد.»

در ادامه خبرنگاری خطاب به نژادفلاح گفت که به نظر می‌رسد شما دوست ندارید اتفاقی که برای علی دایی رخ داد، برای درخشان هم رخ دهد که نژادفلاح پاسخ داد: «من اصلا بلد نیستم به کسی بی‌احترامی کنم. حتما اگر قرار باشد مربی تیمم را عوض کنم به او بی‌احترامی نمی‌کنم و حرمت او را حفظ می‌کنم. ما می‌دانیم با علی دایی خوب رفتار نشد. آیا شما دوست دارید من این اتفاق را تکرار کنم؟ شأن مربی باید حفظ شود. سه امتیاز بازی النصر برایم مهم است و به رفتن و نرفتن حمید درخشان فکر نمی‌کنم.»