آینده مجهول نکو!

گروه ورزش: یکی از بازیکنانی که این روزها زمزمه‌های زیادی در مورد تیم آینده‌اش به گوش می‌رسد جواد نکونام است.

چند روز پیش شایعه شد کاپیتان پیشین تیم ملی کشورمان با الشحانیه قطر توافق کرده، اما باشگاه عربی این موضوع را تکذیب کرد.

از سوی دیگر سایپایی‌ها اصرار دارند مذاکرات‌شان با جواد به نتیجه رسیده و او به زودی پیراهن این تیم را به تن خواهد کرد؛ آنچه نکونام تا به حال واکنشی به آن نشان نداده است.

غیر از همه اینها اما، یک نکته بسیار مهم در این پرونده نادیده گرفته شده است؛ اینکه طبق حکم فدراسیون فوتبال، نکونام در حال حاضر دستیار اول کارلوس کی‌روش به شمار می‌رود و مربی تیم ملی است!

حکمی که بلاتکلیف ماند

روز هشتم اردیبهشت ماه سال جاری، جلسه هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال تشکیل شد. یکی از خروجی‌های این جلسه پنج ساعته که بلافاصله در سطح وسیعی منتشر شد این بود که جواد نکونام دستیار اول کی‌روش در تیم ملی خواهد بود. نکو در آن زمان هفته‌های پایانی فصل را با اوساسونا پشت سر می‌گذاشت و شاید تلقی مدیران فدراسیون این بود که وی به زودی بازنشسته خواهد شد. با این حال جواد حداقل امسال را هم تصمیم به ادامه بازی گرفته و اصلا مشخص نیست چه زمانی کفش‌هایش را خواهد آویخت؟

کی‌روش حق ندارد ناراحت باشد؟

در شرایط فعلی و با وجود تناقض‌هایی که رخ داده است، آیا نباید عملکرد سهل‌انگارانه اهالی فدراسیون را زیر سوال برد؟ به یاد داشته باشیم که مسابقات مقدماتی جام جهانی روسیه رسما آغاز شده، اما مربی تیم ملی در تکاپوی امضای قرارداد با باشگاه جدیدش به سر می‌برد! آیا همین اشتباهات مهم نیست که نظم همکاری با مربی منظم و با دیسیپلینی مثل کارلوس کی‌روش را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟ آیا امروز نباید به مرد پرتغالی حق داد که متعجب و دلخور باشد؟