خواب راحت زمستانی
هفته هفدهم لیگ برتر امروز و فردا برگزار می‌شود و پس از پایان این هفته، تیم‌ها به دلیل برگزاری مسابقات تیم امید به تعطیلات نیم‌فصل می‌روند. هفته هجدهم لیگ برتر پس از تعطیلات نیم فصل روز 8 بهمن برگزار می‌شود. دو دربی حساس در تبریز و اصفهان اتفاقات مهم هفته هستند و البته استقلال و پرسپولیس هم نمی‌خواهند تعطیلاتشان با باخت خراب شود.

پرسپولیس - استقلال صنعتی

یکی از حساس‌ترین بازی‌های این هفته مصاف این دو تیم است. اگر پرسپولیس می‌خواهد خودش را مدعی معرفی و ثابت کند که شایستگی رسیدن به بالای جدول را دارد، باید استقلال صنعتی صدرنشین را شکست دهد. برانکو ایوانکوویچ به بازی نه چندان خوب تیمش مقابل پدیده خراسان اعتراف کرده و حتما به شاگردانش تاکید می‌کند که این بازی چقدر در آینده پرسپولیس اهمیت دارد. شرایط جدول به‌گونه‌ای است که پرسپولیس این فرصت را دارد که به بالای جدول نزدیک شود. بازی‌های به قول معروف ۶ امتیازی پرسپولیس آغاز شده و هواداران این تیم دوست ندارند مقابل تیمی که نام «استقلال» را یدک می‌کشد، شاهد ناکامی باشند. سوشا مکانی در این دیدار به دلیل محرومیت حضور نخواهد داشت و پرسپولیسی‌ها مجبور هستند در این دیدار به ایمان صادقی «ایمان» داشته باشند.


ملوان - استقلال

استقلالی‌ها پس از کلنجار زیاد با سازمان لیگ در هوای آلوده و سیاه تهران مقابل سیاه‌جامگان به برتری رسیدند تا کمی از اعتراض‌هایشان به سازمان لیگ کاهش پیدا کند. دغدغه پرویز مظلومی مصدومیت بازیکنانی چون خسرو حیدری، مهدی رحمتی و یعقوب کریمی است. از طرف دیگر، خستگی یکی دیگر از عواملی است که باعث شده او در فاصله دو روز به بازی با ملوان به شاگردانش استراحت بدهد. با این وجود، استقلالی‌ها خوب می‌دانند که اگر در انزلی گرفتار شوند، ممکن است صدر جدول را نبینند و با اوقات تلخی به تعطیلات بروند. استقلالی‌ها در این چند سال در انزلی خوب نتیجه نگرفته‌اند و انگیزه زیادی دارند که این طلسم را بشکنند. این بازی می‌تواند درهای خوشبختی را برای حمید استیلی باز کند. سرمربی ملوان به خاطر نتایج چند هفته گذشته از سوی هواداران تحت فشار است و دوست ندارد با ناکامی مقابل استقلال شعارهای «حیا کن، رها کن» را بشنود.


برنامه کامل بازی‌های هفته هفدهم


پنج‌شنبه ۱۰ دی

سایپا راه‌آهن - ساعت ۱۵

فولاد خوزستان پدیده خراسان - ساعت 15

سپاهان ذوب‌آهن- ساعت ۱۵

پرسپولیس استقلال صنعتی- ساعت 16:30



جمعه ۱۱ دی

ملوان بندر انزلی استقلال تهران - ساعت ۱۴:۳۰

سیاه جامگان خراسان استقلال اهواز- ساعت 14:30

تراکتورسازی تبریز گسترش فولاد تبریز-۱۴:۳۰

صبای قم نفت تهران - ساعت 15